Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده و در نظر گرفتن تسهیلات برای فرزند آوری گفت: با توجه به اینکه طرح جوانی جمعیت در مجلس یازدهم مشمول اصل ۸۵ قانون اساسی شده و  اهمیت این مسئله و کار کارشناسی که باید انجام شود و همچنین سرعت بخشیدن به کار  تصمیم گرفته شد که این طرح در کمیسیونی مشترک بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

بابایی کارنامی در ادامه خاطر نشان کرد: این طرح در حال بررسی است ، وقتی در نهایت تصویب شود تبدیل به قانون می‌شود و چون قانون است ضمانت اجرایی دارد و تسهیلات در نظر گرفته شده در این طرح مثل ارائه ۱۰ میلیون برای فرزند اول، ۲۰ میلیون برای فرزند دوم، ۳۰ میلیون برای فرزند سوم، دادن سهام بورس و یا زمین قطعا اجرایی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: درست است قوانینی داریم که اجرایی نشده اند، ولی این مسائل به این برمی‌گردد که دستگاه‌های نظارتی از جمله مجلس، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان‌های مرتبط نظارتی که با ظرفیت قانون ناظر به عملکرد دولت می‌شوند در قالب ردیف‌های بودجه و عملکرد باید بیشتر به این مسائل توجه کنند.  

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: طرح جوانی جمعیت دارای اهمیت زیادی است و از ۳ تا ۴ منظر  شاخص امنیت ملی، شاخص اجتماعی، شاخص اقتصادی، شاخص فرهنگی برای ما حیاتی است. جمعیت در کشورما با توجه به این اوضاع  و احوال دارای اهمیت است  و یکی از شاخص‌های توسعه پایدار است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: با توجه به اقدامات بالا دستی که وجود دارد دستگاه‌های نظارتی باید کاری کنند که این طرح جامه عمل به خود بپوشاند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی فرزندآوری طرح جوانی جمعیت برای فرزند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی گفت: در راستای دستور وزیر بهداشت و با توجه به ماموریت مهم و جدید جوانی جمعیت (دستیابی به نرخ باروری ۲.۵) تقویت ساختار تشکیلاتی متناظر مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور امری ضروری بود که پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته توسط معاونت‌های توسعه و بهداشت به جمع بندی نهایی رسید و ابلاغ شد.

وی بیان داشت: از جمله مواردی که در ساختار جدید به آن توجه ویژه شده است موضوع بازنگری گروه‌های سنی بود که با توجه به این اقدام و تقویت ساختاری صورت گرفته انتظار می‌رود شاهد رشد و شکوفایی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور باشیم.

مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت پیش از این با عنوان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در معاونت بهداشت وزارت بهداشت فعالیت داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل