Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به خوزستان یکی از مهم‌ترین پرونده‌های استان ‌با عنوان نزاع خونین و چند ساله بین ۲ طایفه در استان حل و فصل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان خوزستان،  پس از هفت سال نزاع خونین بین 2 طایفه روستای پتک جلالی باغملک استان خوزستان که منجر به کشته شدن 18 نفر، قصاص، مجروحیت و آوارگی چندین خانوار شد، همزمان با سفر استانی رییس قوه قضاییه به دستور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای نشستی در این خصوص با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و مقامات استانی و محلی ، 2 طرف درگیری و بزرگان ایل ممبینی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدباقر الفت معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه در سفر رئیس قوه قضاییه به استان خوزستان یکی از مهمترین پروندهای قضایی استان حل و فصل شد اظهار داشت: پس از هفت سال نزاع خونین بین 2 طایفه روستای پتک جلالی باغملک استان خوزستان که منجر به کشته شدن 18 نفر، قصاص، مجروحیت و آوارگی چندین خانوار شد، همزمان با سفر استانی رییس قوه قضاییه به دستور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای نشستی در این خصوص با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و مقامات استانی و محلی و بزرگان 2 طرف درگیر و ایل ممبینی برگزار شد.

وی افزود: در این نشست با گذشت خانواده مقتولان و پرداخت دیه و بازگشت اهالی هر 2 طایفه به روستای پتک جلالی باغملک، قرارداد صلح و سازش بین 2 طایفه درگیر امضا شد.

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه خوزستان در زمینه عفو سرلوحه دیگر استان‌های کشور است، افزود: خوزستان یکی از استان‌های موفق در موضوع صلح و سازش است که در سطح کشور به صورت مشهود و عینی شاهد این موضوع هستیم.

دستاورد سفر رئیس قوه قضائیه به خوزستان/ تخصیص 230 میلیارد تومان برای رفع مشکلات دستگاه قضاییرئیس قوه قضائیه:‌ بروکراسی را از جلوی پای مردم برداریم / افزایش تولید لوازم می‌خواهد‌/ بیکاری در خوزستان پذیرفته نیستتلبس جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه اهواز با حضور رئیس قوه قضائیه/ اژه‌ای‌: خوزستان نباید قاضی غیربومی داشته باشد

الفت افزود: رشد و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای وحدت و اتحاد و انسجام است و این درگیری‌ها نقشه دشمنان است که می‌خواهند ما درون خودمان دچار اختلاف باشیم. دشمن شناسی، فهم ترفند‌های دشمن و بصیرت انقلابی تنها راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

وی با اشاره به نقش مردم، نهاد‌های مردمی و توافق طرفین نزاع در بحث برقراری صلح و سازش بین این دو طایفه خاطرنشان کرد: مشارکت فرهنگی و اجتماعی نهاد‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر و راهگشاست و کسب رضایت طرفین موجب فصل خصومت پایدار می‌گردد و قطعا ریشه خصومت و نزاع را از بین می‌برد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در پایان سخنان خود اذعان داشت: در کنار هم قرار دادن مردم و احیای رسوم حسنه و اصلاح ذات‌البین کار بسیار ارزشمند و ستودنی است و باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود. از بین بردن تنش‌ها، نفرت‌زدایی، نزدیک کردن دل‌ها به یکدیگر و بازگرداندن شادی به کانون خانواده‌ها کاری خرد و آسان نیست و پادرمیانی بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین و مصلحین و خصوصاً توافق طرفین نزاع را می‌طلبد.

وی افزود: ضرورت دارد از تلاش‌های اعضای حاضر در این نشست و تمام کسانیکه در برقراری صلح و سازش میان این دو طایفه تلاش و پیگیری نمودند، قدردانی کرد و از عموم مردم خواستار همکاری لازم با دستگاه قضایی شد.

انتهای پیام/331/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگی قوه قضاییه رئیس قوه قضائیه استان خوزستان نزاع خونین صلح و سازش 2 طایفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست با رئیس و نائب رئیس اتاق اصناف اهواز، گفت: مشارکت‌های مردمی نیز در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت بوده و قطعا می‌تواند نقش مهمی و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

وی احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش‌ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، بزودی ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز، که سبب کاهش حجم پرونده‌ها در دادگاه خواهد شد، تشکیل و راه اندازی می‌شوند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحد‌های صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل براساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اضافه کرد: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه‌ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشر‌های مختلف مردمی نیز می‌شوند.

وی می‌گوید: به جهت ایجاد راهکار‌های کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این اتاق، شورای سیاست گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه اندازی خواهد شد.

در این نشست رئیس اتاق اصناف اهواز ضمن معرفی ساختار این اتاق، برای راه اندازی شعب تخصصی شورای حل اختلاف اتاق و هیأت‌های صلح اتحادیه‌ها، ابراز علاقه مندی و اعلام آمادگی کرد.

مراد بدری با اشاره به وجود هیأت‌های رسیدگی به شکایات در محل اتاق و اتحادیه‌ها، گفت: با توجه به جایگاهی که شورا‌های حل اختلاف و هیأت‌های صلح دارند و زیر مجموعه دادگستری و قوه قضائیه می‌باشند، از اعتبار بالایی در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات دارند.

دیگر خبرها

  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • فیلم/ بمباران خونین شب گذشته در رفح
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • "کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • کینه خونین کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس