Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان به حضور اتباع بیگانه در شهرستان های سیرجان، انار و شهربابک بیان کرد: حدود ۳۵ هزار تبعه افغانی در شهرستان سیرجان بدون اردوگاه در سطح شهر پراکنده هستند. متاسفانه هیچ راهی برای پرداخت هزینه های زیاد واکسیناسیون و درمان افاغنه نیست و با توجه به اینکه اتباع افغانی هزینه های درمانی خود را پرداخت نمی کنند لذا و بار مالی آنها روی دوش دانشگاه های علوم پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"محمدصادق بصیری" ظهر امروز هشتم آبان ماه در صد و پنجمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: شهرستان انار علی رغم اینکه در مسیر مبادی ورودی استان کرمان قرار دارد در وضعیت آبی کرونا قرار دارد که باید از تجربیات آنها استفاده کرد.

وی با تبیین وضعیت جهان و ایران از نظر شیوع کرونا اظهار کرد: ۲۲ شهرستان در سطح کشور در وضعیت قرمز قرار دارند و در استان کرمان، شهرستان شهربابک قرمز است.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان علل قرمزی شهربابک را همجواری با شهرهای قرمز دانست و بیان کرد: شهرستان های انار، شهربابک و سیرجان به دلیل آنکه در جوار شهرهای قرمز استان های دیگر قرار دارند، دچار این شرایط شدند و در جلسه هفته قبل در شهرستان انار توصیه ها و تصمیماتی برای جلوگیری از شیوع زیاد بیماری در این شهرستان ها اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه اردکان، نیریز و استهبان شهرهای همجوار شهرستان های کرمان در وضعیت قرمز قرار دارند، ادامه داد: ۲۸ هزار تردد جاده ای در شهرستان انار و در سیرجان ۵۲ هزار تردد در روز صورت می گیرد که باید تصمیمات جدی برای کنترل بیماری در این شهرستان ها و شهربابک اتخاذ شود تا شاهد افزایش ابتلا به کرونا در آنها نباشیم.

بصیری به حضور اتباع بیگانه در شهرستان های سیرجان، انار و شهربابک بیان کرد: حدود ۳۵ هزار تبعه افغانی در شهرستان سیرجان بدون اردوگاه در سطح شهر پراکنده هستند. متاسفانه هیچ راهی برای پرداخت هزینه های زیاد واکسیناسیون و درمان افاغنه نیست و با توجه به اینکه اتباع افغانی هزینه های درمانی خود را پرداخت نمی کنند لذا و بار مالی آنها روی دوش دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان است که مقرر شد با دستگاه های مربوطه و سمن ها در این زمینه جلسه ای برای رفع این مشکل برگزار شود.

وی در ادامه رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون را ملاک فعالیت ها اعلام کرد و افزود: در شهرستان انار برای کارگران فصلی استراحتگاهی در نظر گرفته شده تا در سطح شهر پراکنده نشوند.

به گزارش ایسنا، "حسین صافی زاده" معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: استان کرمان به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی در رتبه های پایین کشور قرار دارد و متاسفانه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان حدود ۴۲ درصد است.

وی از کاهش روند بستری های کرونایی در استان کرمان در هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد: تعداد ویزیت های سرپایی در هفته قبل نسبت به دو هفته گذشته کمتر بوده و این می تواند به دلیل تعطیلی هفته گذشته باشد اما در این بازه زمانی فوتی ها از ۳۰ نفر به ۳۷ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران استان کرمان اتباع افغانی وضعیت قرمز کرونا شهرستان انار استان کرمان علوم پزشکی شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار

جلسه بررسی مسائل شهرک صنعتی و ساماندهی و توسعه  با حضور میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان و مسئولین شهرستان انار در فرمانداری شهرستان برگزار شد .

در این نشست محسن صالحی فرماندار انار گفت: دویست هکتار زمین جهت نصب پنل خورشیدی در شهرک صنعتی اناراختصاص داده شده است و هزینه زمین جهت نصب پنل در اقساط ده ساله گرفته خواهد شد .

وی همچنین در خصوص اجرای این طرح در روستا‌ها گفت: زمین‌های اطراف روستا اگر ملی باشند واگذار می‌شوند و اگر ملی نباشند بوسیله جهاد کشاورزی در اسرع وقت جهت اجرای طرح پنل خورشیدی تغییر کاربری خواهد شد.

در شهرستان انار ۹۶۵کیلو وات پنل خورشیدی نصب گردیده و ۱۲۰۰کیلو وات در مرحله عقد قرارداد است.

در این جلسه مسائل مربوط به شهرک صنعتی شهرستان، ساماندهی و توسعه شهرک صنعتی شهرستان در حوزه پنل‌های خورشیدی بررسی و تصمیمات لازم صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار