Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@08:37:36 GMT

بازگشت بخش دیگری از قله دماوند به بیت‌المال

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۵۱۴۵

بازگشت بخش دیگری از قله دماوند به بیت‌المال

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده، سند یک پلاک دیگر از قله دماوند به مساحت ۲۲۴۵ هکتار به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور صادر شد.

به گزارش مشرق به نقل از جهاد کشاورزی، مسعود منصور افزود: کوه دماوند جزو انفال و متعلق به بیت المال و ثروتی بین نسلی است.

ببینید: تصاویر زیبا از مرتفع‌ترین قله ایران

وی گفت: مجموع آن چیزی که به عنوان کوه دماوند می‌شناختیم ۱۰ پلاک ثبتی با مساحت ۱۸ هزار و ۲۰۰ هکتار بود که با تلاش سازمان جنگل‌ها و مراتع و کمک سازمان ثبت و اسناد املاک کشور، سند ۸ پلاک به مساحت ۱۴ هزار و ۲۰۰ هکتار به نام این سازمان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اسناد قله دماوند به نام منابع طبیعی صادر شد

وی گفت: در ماه اخیر توانستیم یک پلاک دیگر به مساحت ۲۲۴۵ هکتار که در واقع همان پلاک نهم است را از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سند بگیریم که مجموع اراضی تحت تصرف سازمان ملی جنگل‌ها و بازگشت داده شده به بیت‌المال امروز به ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.

وی افزود: تنها یک پلاک دیگر از قله دماوند باقی مانده که مساحت آن هزار و ۶۰۰ هکتار است و در تلاش هستیم و امیدواریم با تعاملی که با سازمان ثبت و سازمان اوقاف داریم سند آن را هم به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع صادر شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع در پایان گفت: آن بخش‌هایی از قله دماوند که سابقه مستثنیات و غیر ملی و بخشی هم که سابقه وقفیت دارد برای ما محترم است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان مسعود منصور کوه دماوند سازمان جنگل ها سازمان جنگل ها و مراتع قله دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی