Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- گارد ساحلی یونان اعلام کرد پس از دریافت علامت اضطرار و درخواست کمک از یک کشتی باری در آب‌های جزیره کرت، عملیات امداد و نجات را آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز، گارد ساحلی یونان به نقل از مسافران گفت این کشتیِ حامل پرچم ترکیه از آب‌های ترکیه حرکت کرده و حامل حدود 400 مهاجر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها از این عملیات به عنوان یکی از بزرگترین عملیات‌های امداد و نجات که در مدیترانه شرقی صورت گرفته است، یاد کردند.
مقامات اعلام کردند این کشتی به سمت خشکی برده می‌شود، اما از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کردند. ملیت مسافران هنوز فاش نشده است.
یونان یکی از مسیر‌های اصلی ورود به اتحادیه اروپا برای پناهجویانی است که از ترکیه می‌آیند؛ اما شمار ورود‌ها پس از توافق اتحادیه اروپا و آنکارا برای جلوگیری از عبور مهاجران به یونان، از سال 2016 به شدت کاهش یافته است.
نزدیک به یک میلیون نفر در سال 2015 پس از عبور از جزایر یونانی در نزدیک به ترکیه، وارد اتحادیه اروپا شدند. این افراد عمدتاً پناهجویان سوری بودند.
از زمان تسلط طالبان بر افغانستان در ماه اوت، بسیاری از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از تکرار آن بحران هراس دارند.
در پی واژگونی و غرق شدن یک قایق حامل مهاجران در روز سه شنبه در سواحل جزیره «خیوس» یونان، چهار نفر که سه تن از آن‌ها کودک بودند جان خود را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گارد ساحلی یونان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی چهره مطرح ایرانی را از المپیک کنار گذاشت؟
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد