Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: با کسانی که با عدم رعایت ضوابط بهداشتی، سلامت مردم را جدی نمی گیرند، برخورد می کنیم.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: بارها اعلام کرده ایم در شرایطی می توانیم محدودیت ها را کم کنیم که ضوابط بهداشتی را به طور کامل رعایت نماییم تا آسیب ها کمتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر این که عدم رعایت پروتکل ها محدودیت ها را افزایش می دهد، تصریح نمود: بر اساس آخرین گزارش ها، رعایت پروتکل ها در سطح کشور در ایام اخیر کاهش پیدا کرده که این موضوع نگران کننده است.
استاندار به نتایج گزارش های نظارتی اشاره کرد و گفت: طبق این گزارش ها، میانگین رعایت پروتکل ها در حالی در سطح کشور به ۴۷ درصد رسیده که این رقم در استان خراسان جنوبی ۴۴ درصد می باشد.
ب گفته وی؛ در بحث رعایت فاصله اجتماعی هم خراسان جنوبی ۴۳ درصد و میانگین کشوری ۴۶ درصد است .
ملانوری از وضعیت رعایت ضوابط بهداشتی در واحدهای صنفی گفت و متذکر شد: فروشندگان، شاغلین و مراجعه کنندگان، همگی مکلف به رعایت پروتکل ها می باشند و با هرگونه تخلفی در این زمینه برخورد خواهد شد.
وی با تأکید بر لزوم پلمپ واحدهای صنفی متخلف، ادامه داد: لازم است با درج پرده بر روی این واحدها درخصوص تخطی آن واحد از ضوابط بهداشتی مربوط به کرونا، به عموم مردم اطلاع رسانی شود.
استاندار سپس به موضوع بازگشایی مدارس ورود کرد و با بیان این که در جمع بندی ستاد ملی کرونا به این موضوع تأکید شد ، گفت: بنا به تأکید شخص رئیس جمهور، فضای علمی آموزشی کشور، مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه ، جایگاه بسیار مهمتری از کسب و کار دارند اما شرایط باید به گونه ای باشد که این بازگشایی خسارت و آسیبی به همراه نداشته باشد.
به گفته وی؛ تا زمانی که واکسیناسیون دانش آموزان، دانشجویان و کادر آموزشی و اداری دانشگاه ها و مدارس انجام نشود، شرایط گندزدایی خوابگاه ها و سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان و دانشجویان به طور کامل صورت نگیرد و ...شرایط برای بازگشایی این محیط ها مهیا نیست.
ملانوری با تأکید بر این که این موضوع در ستاد ملی کرونا به بررسی های بیشتر موکول شد، اظهار داشت: با توجه به این که طی این مدت، آموزش آسیب جدی دیده، به شدت علاقمند به بازگشایی مدارس هستیم اما چاره ای جز این نداریم که منتظر بمانیم شرایط مطلوب تر شود، لذا باز هم منتظر می مانیم تا ستاد ملی نتیجه نهایی را اعلام نماید.
وی با اشاره به گزارش های ارائه شده از مدارسی که از ابتدای سال فعال بوده اند، متذکر شد: همچنان تأکید ما بر این است که دستورالعمل ها به طور کامل رعایت شود.
استاندار در ادامه با بیان این که واکسن به اندازه کافی در استان وجود دارد و مراکز واکسیناسیون فعال می باشند، اظهار داشت: واکسیناسیون جمعیت ساکن استان به اضافه اتباع بیگانه و مشکوک باید به طور کامل انجام شود لذا همه دستگاه های متولی همراهی کنن تا واکسیناسیون با پوشش حداکثری صورت گیرد.
ملانوری به مصوبه ستاد ملی و موضوع مراقبت های مرزی اشاره کرد و تصریح نمود: با عنایت به این که ویروس دلتای پلاس در پاکستان و برخی مناطق دیگر مشاهده شده و این نگرانی وجود دارد که وارد کشور شود لذا مراقبت های مرزی مورد تأکید است.
وی با تأکید بر این که مرزهای استان تا الان به خوبی مدیریت شده، گفت: الان هم تأکید بر این است که فرمانداری ها، مرزبانی و دیگر حوزه های متولی مثل گذشته اقدامات لازم را انجام دهند و دقت داشته باشند که مشکلی پیش نیاید.
شایان ذکر است؛ بر اساس گزارش های ارائه شده در این جلسه در حال حاضر شهرهای بیرجند، قاین، نهبندان و طبس به رنگ نارنجی، خوسف آبی و بقیه شهرها زرد می باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان خراسان خراسان جنوبی حوزه های علمیه کسب و کار واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان پوشش ویروس پاکستان رعایت پروتکل ها ضوابط بهداشتی خراسان جنوبی طور کامل گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی، در دیدار با سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که روز دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاذ شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • تأکید پلیس به برخورد قاطع با سرقت و کشف جرایم
  • سانحه رانندگی منجر به فوت/ برخورد رونیز با ۲۰۶
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • نکونام: سر کسانی باید پایین باشد که مردم آنها را می‌شناسند/ سقف را رعایت کردیم و گریه مان درآمد، سرمان کلاه رفت
  • نکونام: مردم می‌دانند سر چه کسانی باید پایین باشد
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین