Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، دی‌ماه سال 98 آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا طی دستورالعملی به تمامی شرکت‌های هواپیمایی اروپایی هشدار داد که تا اطلاع ثانوی بر فراز آسمان ایران پرواز نکنند و در صورت ضرورت در ارتفاع بالای 25هزار پا (7600 متر) پرواز را انجام دهند، این در حالی بود که تیرماه سال گذشته این هشدار از سوی آژانس هوانوردی ایمنی اتحادیه اروپا تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در آن زمان مرتضی دهقان معاون سابق هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تمدید نوتام شماره CIZB-2020-01R1 با موضوع فضای ایران توسط آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا EASA گفته بود: این نوتام تمدیدکننده نوتام قبلی EASA برای فضای ایران بوده و تغییری در متن و توصیه نوتام صورت نگرفته و صرفاً تا تاریخ 16 ژانویه 2021 تمدید شده است.

وی تصریح کرد: مطابق این نوتام به شرکتهای هواپیمایی توصیه شده است برای پرواز زیر ارتفاع 25000 پا در فضای ایران بر اساس ارزیابی ریسک خود اقدام کنند.

وی با بیان این‌که مذاکراتی با EASA و برخی کشورهای اروپایی برای رفع نگرانی و دادن اطمینان در خصوص فضای ایران صورت گرفته است، افزود: بازگشت مجدد ایرلاین‌های بین‌المللی به کشور پس از بحران ناشی از کرونا نشانه اقدامات مثبت و ایمنی و امنیت فرودگاه‌ها و فضای ایران است.

به گزارش تسنیم، حال پس از گذشت حدود 14 ماه از اظهارات مقام مسئول سابق سازمان هواپیمایی کشوری، آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا هشدار پرواز  در آسمان جمهوری اسلامی ایران را طی دستورالعملی لغو کرده است، به این ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی بیش از پیش از آسمان ایران برای انجام پروازهای خود استفاده کنند.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: اتحادیه اروپا فضای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار آزمون و تاسیس آژانس هواپیمایی؛ بفرمایید تور روسیه! + عکس

سردار آزمون از تاسیس آژانس هواپیمایی خود خبر داد.

طرفداری | سردار آزمون وارد کسب و کار جدیدی شده است.

سردار آزمون بازیکن ایرانی باشگاه رم، با انتشار یک استوری اینستاگرامی از کسب و کار جدید خود خبر داد. آزمون یک آژانس هواپیمایی تاسیس کرده است تا کنار فوتبال خود، به مدیریت این مجموعه هم رسیدگی کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • سردار آزمون و تاسیس آژانس هواپیمایی؛ بفرمایید تور روسیه! + عکس
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • انجام ۲ پرواز فوق العاده مشهد برای ۱۵ اردیبهشت ماه