Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر مشهور جهان عرب با انتشار مطلبی در خصوص جنجال آفرینی عربستان سعودی علیه وزیر اطلاع رسانی لبنان، نوشت: هدف اصلی از این جنجال آفرینی ارعاب و باج‌خواهی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از روزنامه «رأی الیوم»، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب مطلبی را در خصوص جنجال آفرینی عربستان سعودی علیه «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان، منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، عطوان در مطلب خود در روزنامه رأی الیوم آورده است: واقعیت این است که سعودی‌ها نیز درست مانند صهیونیست‌ها دست به جنجال آفرینی می‌زنند. اخیراً عربستان سعودی به سفیر بیروت در ریاض ۴۸ ساعت وقت داده است تا خاک عربستان را ترک کند. واردات کالا از لبنان هم ممنوع شده است. سوال این است که این همه جار و جنجال برای چیست؟ مگر قرداحی چه گفته است؟

این تحلیلگر مشهور جهان عرب در مطلب خود تأکید کرده است: قرداحی یک ماه پیش از آنکه وزیر بشود در سخنانی نظر خود را پیرامون جنگ یمن بیان کرده است. او گفته است که جنگ یمن یک جنگ بیهوده است. چرا عربستان سخنان قرداحی را نبش قبر کرده است؟ سعودی‌ها از این رهگذر به دنبال ارعاب و باج خواهی هستند. واقعیت این است که جنگ یمن یک جنگ بیهوده و تجاوزکارانه است.

وی در ادامه نیز عنوان کرده است: چه کسی در یمن مراسم عزا و عروسی را بمباران می‌کند؟ چه کسی غیرنظامیان را به قتل می‌رساند؟ چه کسی اعلام کرد عملیات طوفان قاطعیت در یمن آغاز شده است؟ چه کسی مدارس، مساجد و مناطق مسکونی را هدف قرار می‌دهد؟ بر اساس آمار منتشر شده طی سال‌های گذشته ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار یمنی در جنگ عربستان سعودی علیه این کشور شهید شده‌اند.

عطوان افزود: قرداحی از چنین جنگی با چنین ویژگی‌هایی انتقاد کرده است. همه ما باید از جنگ‌های بیهوده انتقاد کنیم. سعودی‌ها قصد تفتیش عقاید را دارند؛ این درست همان کاری است که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند. پیشتر هم گوترش گفته بود که جنگ یمن یک جنگ بیهوده است. بنابراین، قرداحی چه سخن جدیدی را بر زبان جاری کرده است که مستحق این حجم از جاروجنجال باشد.

این تحلیلگر مشهور جهان عرب عنوان کرد: اکنون قرداحی با حماقت سعودی به پیروزی رسید. او درحال حاضر به یک قهرمان ملی تبدیل شده است. سعودی‌ها فراموش کرده‌اند که ترامپ، آن‌ها را گاو شیرده صدا می‌زد. اگر ترامپ نبود، اکنون مقامات سعودی باید به زبان فارسی صحبت می‌کردند. سعودی‌ها لبنان را به قطع روابط تهدید می‌کنند. سؤالی که وجود دارد این است که آن‌ها تاکون چه خدمتی به لبنان کرده‌اند که اکنون می‌خواهند روابطشان را با بیروت قطع سازند؟

وی تصریح کرد: آنچه که علیه قرداحی صورت می‌پذیرد تجاوزی آشکار به آزادی بیان است. این تحلیلگر مشهور عرب زبان خطاب به سعودی‌ها گفت: می‌توانم قسم بخورم که شما در یمن متحمل شکست خواهید شد. یمن گورستان متجاوزان است. سیاست‌های شما در قبال یمن بیهوده و بی ارزش است. شما کسانی هستید که امروز دست به دامان ایران شده‌اید. شما باید در طرز تفکر خود بازنگری کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عطوان مقامات سعودی باج خواهی لبنان تحلیلگر مشهور جهان عرب عربستان سعودی جنجال آفرینی سعودی ها جنگ یمن چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۵۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تابستان گذشته کریم بنزما با تصمیم خود برای جدایی از رئال مادرید، بسیاری را شگفت زده کرد. این احساس زمانی بیشتر شد که او به تعداد زیادی از ستاره‌هایی که عازم عربستان سعودی بودند، پیوست و با الاتحاد قرارداد امضا کرد.

برنده توپ طلای 2022 فصل آسانی را پشت سر نگذاشته است، چون مصدومیت به خصوص در آخرین فصل حضور او در رئال مادرید، اجازه نداد پتانسیل خود را به صورت کامل نشان دهد.

بنزما در طول فصل جاری چند مرتبه به مادرید سفر کرده و اکنون باشگاه الاتحاد نیز تایید کرده که او دوباره این کار را انجام داده است. در بیانیه‌ای رسمی، آن‌ها تایید کردند که بنزما در حال گذراندن برنامه درمانی‌اش در کمپ تمرینی رئال مادرید است.

متخصصان پزشکی دو باشگاه به طور منظم در ارتباط هستند و هدف آن‌ها کمک به بهبود هر چه بهتر این بازیکن فرانسوی است. بنزما تا هفته آینده در رئال مادرید خواهد ماند و در آن زمان به عربستان سعودی برمی‌گردد تا برای 5 بازی آخر فصل در دسترس باشد.

نکته جالب زمان حضور بنزما در رئال بوده که  با مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا مصادف شده است؛ مطمئنا کارلو آنچلوتی و شاگردانش این روزها چند مرتبه با بنزما که روزگاری کاپیتان ارزشمند آن‌ها بوده، رو به رو شده و گفتگوهای مختلفی خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • گزینه عجیب معاون اولی ترامپ؛ زنی معروف به «قاتل سگ‌ها»!
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد