Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهناز فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، با اشاره به برگزاری مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری طی روز‌های ششم و دهم آبان در کرمانشاه گفت : روز اول جشنواره با شرکت شش قصه‌گوی برگزیده به صورت مجازی و زنده در سالن نمایش مرکز شماره ۴ کانون پرورش فکری کرمانشاه به اجرا در آمد و قصه گو‌های بخش‌های ملی و کلاسیک در استان معرفی و تجلیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : در این روز "فرانک حیاتی"، با قصه "طبیب طماع"، "اعظم کرمی" با قصه "بادی که خوابش می‌آمد"، "بابک مجیدی فر" با قصه "ابر مهربان"، "طناز فلاحی"، با قصه "فِری سر به هوا"، "سوگند میرزایی" با قصه "من" و "شکیبا فرخی" با قصه "خاله کفشدوزک"به عنوان قصه گو‌های بخش ملی و کلاسیک قصه‌های خود را اجرا کرده و تجلیل شدند.

او با اشاره به برگزاری مرحله دوم جشنواره منطقه‌ای قصه گویی به شکل مجازی در روز دهم آبان در کرمانشاه، افزود: در این مرحله از جشنواره، قصه گویان بخش "آیینی و سنتی" جشنواره با حضور چهار برگزیده به قصه گویی خواهند پرداخت.

فتاحی با بیان اینکه بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در بخش‌های دختران و پسران، زنان و مردان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار شده، افزود: این جشنواره در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود که در مرحله استانی آن ۴۰۰ اثر از سوی قصه گو‌های استان کرمانشاه به دبیرخانه جشنواره رسید و در نهایت پس از انجام مراحل داوری ۲۴۷ اثر راهی مرحله منطقه‌ای شد که از بین آن‌ها هم ۱۰ اثر در مرحله منطقه‌ای پذیرش شده و به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

او ادامه داد: مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور برگزیدگان مرحله منطقه‌ای همزمان با شب یلدا در تهران برگزار خواهد شد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصه گویی بیست وسومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری مرحله منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران را آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌کند.

موضوع ویژۀ این دوره جشنواره جوانی جمعیت و فرزندآوری است و استحکام بنیان خانواده با تأکید بر جایگاه زن، عفاف و حجاب، تأکید بر هویت ملی ایرانی براساس سه عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق، معرفی و شرح زندگانی شخصیت‌های مهم ملی، علمی و مذهبی، جهاد تبیین، ایثار و ارزش‌های جبهۀ انقلاب و مقاومت، آسیب‌های اجتماعی، ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و جهش تولید با مشارکت مردم از دیگر اولویت‌های موضوعی این رویداد هنری هستند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران شامل بخش مسابقه تئاتر استان تهران، ایثار، نهال (ویژۀ آموزشگاه‌های هنر‌های نمایشی شهرستان‌های استان تهران)، تئاتر خیابانی، لبخند (آثار کمدی، طنز و نمایش‌های آئینی و سنتی)، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی است که تمامی بخش‌های جشنواره، به استثنای کارگاه‌های آموزشی، به شکل رقابتی برگزار می‌شود.

بر اساس گاهشمار جشنواره، گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره، تا ۳۱ خردادماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران در تارنمای ایران تئاتر (به آدرس Tehran.theater.ir) در این رویداد هنری ثبت نام کنند.

ارزیابی آثار این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور خواهد بود آثار برگزیده از ۲۵ شهریور تا ۴ آبان در شهرستان‌ها اجرا خواهند شد.
گفتنی است، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران از ۹ تا ۱۶ آبان به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد