Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:07:03 GMT

فعالیت ۱۷ واحد آلاینده استان تهران متوقف شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۵۹۱۸

فعالیت ۱۷ واحد آلاینده استان تهران متوقف شد

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، زهره عبادتی افزود: برنامه ویژه پایش محیط زیست استان از هفته گذشته آغاز و براساس این گشت  ها، محیط زیست تهران شب‌ها مورد رصد قرار می گیرد تا از فعالیت هایی که منجر به آلودگی هوا می شود، جلوگیری شود.

وی ادامه داد:‌ طی یک هفته گذشته ۲۱ محور مواصلاتی در سطح استان از سوی کارشناسان محیط زیست و اکیپ های گشتی، مورد پایش و کنترل شبانه قرار گرفت که در مجموع  از ۶۶۸ واحد صنعتی کوچک و بزرگ مقیاس بازدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادتی با بیان اینکه در ۷۰ مورد بازدید از واحدهای بزرگ مقیاس دارای پتانسیل آلایندگی در شب از جمله نیروگاه‌ها و کارخانه های سیمان، نوع و میزان سوخت نیروگاه ها و صنایع بزرگ به صورت شبانه روزی پایش و کنترل شد، افزود: از خروجی دودکش های تمام نیروگاه ها و صنایع نفتی نمونه برداری لازم انجام شد.

معاون محیط زیست انسانی اذعان داشت: پایش ۵۹۸ مورد از واحدهای صنعتی کوچک مقیاس در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده در این گشت و پایش ها بود.

عبادتی افزود: همچنین ۲۸ مرکز معاینه فنی خودروها به صورت روزانه و ۲۰ شهرک صنعتی استان به صورت شبانه پایش شدند.

وی به بازدید ویژه از معادن شن و ماسه استان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در طول این مدت کارشناسان محیط زیست در گشت های شبانه با ۱۰۷ مورد حریق ناشی از ضایعات و پسماند سوزی مواجه شدند و به اطفاء آن اقدام کردند.

عبادی خاطرنشان کرد: با توجه به پایش های انجام شده همچنان معضل دیرینه آلودگی ناشی از پسماندسوزی در سطح استان به قوت خود باقی است و این موضوع، برابر قانون مدیریت پسماند، نیازمند ورودو نظارت بیشتر دستگاههای اجرایی در این خصوص است.

وی ادامه داد: البته برابر قانون، دستگاه‌هایی از جمله شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و برخی دستگاه‌های دیگر وظیفه دارند با این تخلفات برخورد کنند.

به گفته عبادی، گشت و پایش های ویژه شبانه محیط زیست استان تهران همچنان ادامه دارد و با واحدها و افراد متخلف طبق قانون برخورد می‌شود.

برچسب‌ها اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران آلودگی هوا واحدهای آلاینده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران آلودگی هوا واحدهای آلاینده اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران آلودگی هوا واحدهای آلاینده محیط زیست استان استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران پاک شد  

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۵ اردیبهشت) پاک است.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۵۵  بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۱ و کیفیت هوا در وضعیت پاک است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • هوای تهران پاک شد  
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند