Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:27:13 GMT

دهمین رزمایش قطع برق در کردستان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۶۰۰۴

دهمین رزمایش قطع برق در کردستان برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این رزمایش محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل توانیر و سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی دیگر از مسوولان و مدیران دو نهاد به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس با ۳۱ مرکز استان کشور حضور داشتند.

این رزمایش در کردستان در ۳۷ مرکز حساس و مهم شهرستان‌های استان شامل استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری، مراکز مخابراتی، صداوسیما، شرکت گاز، جایگاه‌های پمپ بنزین، ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه آب شرب و پنج شرکت توزیع برق شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رزمایش با بکارگیری ۲۰ اکیپ عملیاتی و با حضور فرمانداران شهرستان‌ها در مرکز عملیات و اتفاقات شهرستان ها به عنوان ناظر بر رزمایش؛ پایش و ارزیابی عملکرد سریع اکیپ های عملیاتی و سنجش آماده به کاری مولدهای برق اضطراری در این مراکز به انجام رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در این رزمایش اظهار داشت: یکی از بزرگترین نیازهای امروز آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی است که مهمترین آن آمادگی در برابر قطعی برق به عنوان زیرساخت سایر بخش‌ها است.

هیوا لهونیان افزود: اطلاع رسانی بسیار محدودی از قبل در مورد این رزمایش صورت گرفت تا بتوانیم به صورت واقعی به سنجش میزان آمادگی مراکز حساس استان در شرایط قطعی برق دست پیدا کنیم.

مراکز حساس باید به مولدهای برق اضطراری مجهز باشند

وی ادامه داد: مراکز درمانی و بیمارستانی، ایستگاه‌های پمپاژ آب و مراکز اینترنتی از جمله نقاط حساسی هستند که باید حتما به مولدهای برق اضطراری مجهز باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: امسال سه عامل گرما، خشکسالی و مصرف بی سابقه برق روبرو بودیم که باعث ناترازی در بخش تولید و مصرف برق در کشور شد و ما خاموشی‌هایی را نیز فصل تابستان در استان داشتیم.

وی افزود: امسال زمستان سختی را نیز پیش رو داریم که باید مراکز ما آمادگی لازم را برای این شرایط داشته باشند و خود را به مولدهای برق اضطراری مجهز کنند.

لهونیان ادامه داد: تنها راه عبور از شرایط سخت، مدیریت برق، همکاری مردم و استفاده از مولدهای برق اضطراری است که باید در دستور کار شهرستان‌ها نیز قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان نیز در این مراسم گفت: هفته پدافند غیرعامل امسال با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» از هشتم تا ۱۴ آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

شهرستان‌ها نقاط ضعف خود را برطرف کنند

احمد محمدرضایی افزود: امروز با برگزاری این رزمایش میزان آمادگی ۳۷ مرکز مهم استان را در برابر قطعی برق سنجش می کنیم که انتظار داریم شهرستان ها نیز اشکالات خود را برطرف کنند.

وی یادآور شد: با توجه به تهدیدات دشمنان و امکان آسیب به شریان‌های حیاتی کشور، ضرورت بکارگیری تمهیدات پیشگیرانه لازم در راستای افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و راه اندازی مجدد خدمات و تاسیسات جهت ادامه فعالیت‌های روزمره امری ضروری است.

در ادامه این رزمایش، با فرمانداری‌های استان به صورت ویدئو کنفرانس ارتباط برقرار شد و فرمانداران نیز مسایل و مشکلات خود را در حوزه پدافند غیرعامل مطرح کردند.

پدافند غیرعامل یا دفاع غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می گردد که به کارگیری جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ از هشتم تا ۱۴ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل کردستان سنندج شركت‌ توزيع نيروی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل کردستان سنندج پدافند غیر عامل کردستان سنندج شركت توزيع نيروی برق مولدهای برق اضطراری پدافند غیرعامل شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در صدد است تا مسکو را به سوی رقابت تسلیحاتی بکشاند.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه صادره خود در این ارتباط ادامه داد: ناتو به دنبال کشاندن روسیه به یک رقابت تسلیحاتی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص اضافه کرد که ناتو با برگزاری رزمایش در نزدیکی مرزهای کشورش، سعی دارد مسکو را تحت فشار قرار داده و پای این کشور را به یک رقابت تسلیحاتی بکشاند تا از این طریق ظرفیت رزمی آن را محدود کند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنها در این مسیر هرگز موفق نخواهند شد.

این در حالیست که وی پیشتر رزمایش ناتو در فنلاند که ۲۶ آوریل (دیروز هفتم ادریبهشت ماه) آغاز شد را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرده بود.

زاخارووا در این خصوص تاکید کرده بود: رزمایش نظامی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه ماهیتی تحریک‌آمیز دارد. هدف این رزمایش‌ها اعمال فشار نظامی بر فدراسیون روسیه از طریق نمایش زور و به اصطلاح چنگ و دندان نشان دادن است. این رزمایش‌ها خطر حوداث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهد.

پیش‌تر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آستانه هفتادوپنجمین سال تاسیس این ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا گفته بود که «هم‌اکنون روسیه و ناتو در وضعیت رویارویی مستقیم قرار دارند.»

گسترش دائمی ناتو به سمت شرق اروپا، به محل مناقشه و استدلال ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بدل شده است به طوری که او بیش از ۲ سال پیش با اشاره به عدم پایبندی ناتو به وعده‌هایش مبنی بر عدم گسترش به شرق اروپا دستور آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو را صادر کرد.

کد خبر 6090224

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • معجزه لورکوزن؛ دهمین فرار از باخت بعداز دقیقه۹۰
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • فیلمی از اتفاق جالب حمله گاو به داخل مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود