Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در جلسه جامعه روحانیت شیراز که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی شهید قدوسی برگزار شد، با اشاره به اینکه باید مسئولان ضد فساد سکان امور را در دست بگیرند، گفت: طبیعی است جامعه روحانیت نیز در این خصوص دغدغه و مطالباتی داشته باشند که لازم است به آن توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اضافه کرد: دادگستری فارس در سال گذشته در اکثر شاخص‌های قضائی، مدیریتی و امتیازات عملکردی کارکنان اداری رتبه نخست را به خود اختصاص داده است بیان داشت: ارتباط با مردم الکترونیکی شده است و حدود هزار و ۵۰۰ زندانی در یک سال اخیر با نظارت مستمر قضات و حضور در زندان‌ها و همچنین استفاده از تأسیسات قضائی از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری فارس تصریح کرد: ۸۴ بازدید از واحدهای تولیدی داشته‌ایم که نتیجه بسیاری از این بازدیدها احیا و یا تکمیل ظرفیت در واحدهای تولیدی بوده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه به بحث تکریم ارباب رجوع اشاره و بیان داشت: هر ماه با ۹۰۰ نفر مراجعان به دادگستری مرکز استان ملاقات داشته‌ایم این در حالی است که در این یک سال تلاش داشته‌ایم تا با احکام مجازات جایگزین نیز ضمن کاهش جمعیت کیفری رعایت حقوق شهروندی را بیش از پیش در دستور کار قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در صلح و سازش نیز دادگستری فارس رتبه نخست را کشور به خود اختصاص داده است گفت: توسعه فرهنگ صلح و سازش اصلاح ذات البین و همچنین بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی و ریش سفیدان و متنفذین از جمله اهدافی است که در این خصوص دنبال می‌نمائیم.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین موسوی همچنین چالش‌های بسیار جدی در بخش خشکسالی و غیره در سطح استان وجود دارد که لازم است همه دستگاه‌ها من جمله دستگاه قضائی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی خود در رفع آن یاری کند.

وی در پایان بر اقدامات نهادهای مسئول در خصوص کاهش مظاهر علنی فساد از جمله بدحجابی‌ها و سگ گردانی و نظارت قضات بخصوص رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی در کاهش آن تاکید کرد.

گفتنی است در پایان نشست جامعه روحانیت شیراز که به ریاست حضرت آیت‌الله دستغیب برگزار شد از تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس به لحاظ سخت کوشی و اهتمام در پاسداری از حقوق عامه، اجرای عدالت و ایجاد تحول زیبنده در مسیر گام دوم انقلاب تقدیر شد.

کد خبر 5339438

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری فارس سيد كاظم موسوي صلح و سازش ویروس کرونا بنزین جایگاه سوخت بوشهر پمپ بنزین آمار کرونا خطبه های نماز جمعه قوه قضاییه کرمانشاه گرگان ایلام اردبیل عکس استانها واکسن کرونا دادگستری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم

شهردار برزک گفت: دادگاه عمومی بخش برزک جهت تسهیلگری امور قضایی مردم از محل اعتبارات شهرداری افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کاشان، در آئین افتتاح دادگاه عمومی در بخش برزک، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری اصفهان در آئین گشایش دادگاه بخش برزک اظهار کرد: لازمه حکومت دینی اجرای عدالت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… است.

وی افزود: نباید عدالت را تنها در حوزه قضائی انتظار داشته باشیم، اجرای عدالت باید در عرصه‌های مختلف وجود داشته باشد و بر این اساس اگر کارها در حوزه‌های مختلف بر اساس قانون، وجدان کاری، احساس مسئولیت و تعهد صورت بگیرد بسیاری از پرونده‌های قضائی دیگر وجود نخواهد نداشت و برخورد با ناهنجاری‌ها، برنامه جدی قوه قضائیه است.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان گفت: امروز یکی از برنامه‌های جدی و اساسی در قوه قضائیه برخورد با ناهنجاری‌ها در بخش‌های مختلف است.

حجت‌السلام جعفری افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در وضعیت خاصی قرار دارد، از یک طرف حمایت بی سابقه ملت‌های دنیا از آنچه تفکر جمهوری اسلامی است و از سوی دیگر دشمنی دشمنان این نظام و استکبار جهانی پیش رو است، پس نباید فراموش شود که امروز وضعیت چگونه است، دشمن می‌خواهد هر لحظه مانع پیشرفت ما شود و ما همه در همه قوا باید مطلع شویم و راهبردها و برنامه‌های خود را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر انقلاب ارائه شد، فقط یک بخشنامه نیست و در واقع، برنامه زندگی ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ این بیانیه هنوز آنچنان که باید در کشور مورد توجه قرار نگرفته و در قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها هنوز نتوانسته‌ایم به معنای واقعی آن را اجرایی کنیم.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان گفت: منویات رهبر انقلاب و ریاست قوه قضائیه سرلوحه کار قرار دارد و امیدواریم بتوان به شکلی عمل کرد که رضایتمندی مردم را در کوتاه‌ترین زمان و با دقت کامل محقق کرد.

حجت‌السلام جعفری با بیان اینکه به مسئله حجاب در جامعه باید ورای یک مقوله اجتماعیِ صرف نگریسته شود، بر حمایت دستگاه قضائی استان از مجریان طرح نور تاکید کرد.

وی اظهار داشت: وقتی مسئله حجاب، به دستاویزی برای ضربه زدن دشمنان به پیکره نظام تبدیل می‌شود و آنان با طراحی اغتشاشات و ترویج بی‌بند و باری و مفاسد اخلاقی، پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌دهند دیگر نباید به موضوع حجاب، تنها با نگاه اجتماعی و فرهنگی نگریست بلکه این موضوع دارای ابعاد مختلف است.

منطقه برزک دارای فرهنگی غنی که کمترین آمار قضائی را به خود اختصاص داده است

حمیدرضا محمدی فشارکی سرپرست فرمانداری کاشان هم در آئین گشایش دادگاه بخش برزک، اظهار کرد: فعالیت دادگاه در بخش برزک به علت افزایش پرونده‌های قضائی نیست، بلکه با هدف خدمت‌رسانی و تسهیل‌گری در کارهای مردم این منطقه است.

وی افزود: بخش برزک بنا به آمار دستگاه قضائی، کمترین پرونده را دارد که از فرهنگ بالا و غنای فرهنگی شهروندان این منطقه ریشه گرفته است و جای تحسین و تقدیر دارد و امیدواریم فرهنگ صلح و سازش در این منطقه بیش از پیش تقویت شود.

سرپرست فرمانداری کاشان گفت: گشایش دادگاه در بخش برزک مصداق عینی نهضت خدمت‌رسانی قوه قضائیه در این بخش است تا مردم مجبور نباشند که مسافت طولانی و خطرآفرین تا شهر کاشان را طی کنند.

محمدی فشارکی تصریح کرد: سوابق بررسی شده نشان می‌دهد که دستگاه قضائی و دستگاه اجرایی تعامل خوبی با یکدیگر دارند و تلاش می‌کنند تا فضای شهرستان کاشان را امن و آرام نگه دارند و در مسیر توسعه و ارتقا حرکت کنند.

وی گفت: تعامل دستگاه قضائی و اجرایی یک تعامل خوب است که نشانه تداخل یا نافی استقلال نیست، بلکه مصداق همراهی دستگاه‌ها در شهرستان است که امیدواریم بتوانیم به مردم خدمت کنیم.

سرپرست فرمانداری کاشان افزود: امیدواریم با همکاری و همدلی تمام دستگاه‌های منطقه کاشان از وضعیت فعلی به شرایط مطلوب‌تر برسیم و خدماتی به مردم ارائه کنیم که شایسته شأن و جایگاه مردم این خطه است.

سجاد قاسمی شهردار برزک اظهار کرد: طی بخشنامه ابلاغ شده دولتی در خصوص استفاده از ساختمان‌های بلا استفاده دستگاه‌های دولتی در شهرها و روستاها شهرداری برزک مرکزی را جهت تسهیلگری امور قضائی مردم در اختیار دادگستری قرار داد.

وی افزود: یکی از ساختمان‌های مدارس متروکه شهر را از آموزش و پرورش جهت توسعه فضای اداری شهرداری کرایه کردیم که این ساختمان با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آماده سازی شد جهت توسعه فضای اداری شهرداری ولی با توجه به نیاز بخش برزک به دادگاه و پیگیری‌های مستمر که در سال قبل شورای اسلامی شهر برزک در خصوص استقرار در این انجام شده بود این ساختمان را به دادگستری برای افتتاح و استقرار دادگاه داده شد.

به گزارش ایمنا، دادگاه شهر برزک با حضور مسئولان اجرایی و قضائی استان اصفهان و شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید. شهر برزک در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع شده و مهم‌ترین منطقه تولید گل محمدی شهرستان کاشان است.

کد خبر 751168

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق