Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@09:45:16 GMT

پلدختر در وضعیت «قرمز» کرونا قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۶۰۹۱

پلدختر در وضعیت «قرمز» کرونا قرار گرفت

گروه استان‌ها- استاندار لرستان گفت: با توجه به انجام واکسیناسیون گروه‌های هدف و حمایت‌هایی که از طرف دولت انجام می شود، مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، فرهاد زیویار ظهر امروز در رابطه با مصوبات جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهارداشت: گزارش‌ها حاکی از این است که سویه جدید بیماری با نام دلتا پلاس در چند کشور همسایه مشاهده شده است که با توجه به شروع فصل سرما لازم است جهت پیشگیری از شیوع بیماری مراقبت‌ها بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از نظر آمار مبتلا، مرگ و میر ناشی از کرونا و حتی واکسیناسیون در لرستان یک روند ایستا پیدا کرده‌ایم افزود: با توجه به ایجاد ایمنی 85 درصدی نسبت به بیماری لازم است استقبال از واکسیناسیون بیشتر شود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد مبتلایان و مرگ و میر کاهش یابد.

استاندار لرستان عنوان کرد: طی هفته‌های گذشته آمارها در لرستان روند کاهشی داشت و بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی این روند اگرچه نسبت به گذشته مطلوب است اما دچار ایستایی شده که ممکن است به منزله یک هشدار باشد بنابراین باید به آن توجه ویژه شود.

وی در رابطه با رنگبندی کرونایی استان نیز بیان کرد: بر اساس آخرین رنگبندی اعلام شده تعدادی از استان‌های همسایه وارد وضعیت قرمز شده‌اند که این موضوع می‌تواند برای لرستان نیز مهم باشد.

زیویار تصریح کرد: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان پلدختر از امروز وارد وضعیت قرمز کرونایی شده است، بنابراین با توجه به وظعیت موجود مراقبت‌های بهداشتی باید به صورت ویژه در استان رعایت شود.

تزریق بیش از 30هزار دوز واکسن کرونا به افراد آسیب‌پذیراستاندار خراسان‌رضوی: کمبودهای علوم پزشکی قبل از وقوع پیک‌ بعدی کرونا برطرف شودعصبانیت کمند امیرسلیمانی از افرادی که کرونا را جدّی نمی‌گیرند

وی گفت: پایش، ارزیابی، مراقبت و گزارشدهی از وضعیت بیماری از مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا بود همچنین با توجه به انجام واکسیناسیون گروه‌های هدف و حمایت‌هایی که از طرف دولت انجام می شود، مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی می‌شود.

انتهای پیام/642/ی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور