Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ هم‌اکنون ۳شهر آذربایجان‌غربی به رنگ قرمز کرونایی بوده و آمارهای مرگ و میر نیز همچنان دورقمی هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، بر اساس اعلام کمیته امنیتی،اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی، هم‌اکنون شهرهای پلدشت، چالدران و سلماس در وضعیت زرد، شهرهای پیرانشهر، چایپاره و اشنویه در وضعیت قرمز و شهرهای چایپاره، شوط، ارومیه، خوی، نقده، تکاب، میاندوآب، مهاباد، شاهین‌دژ، سردشت، بوکان و ماکو در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین براساس آمارهای قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا، آمار مرگ و میرها همچنان دو رقمی است و در شبانه روز گذشته 16 نفر در 11 شهر جنوب و شمال استان جان باختند که بیشتر آنها مربوط به شهر ارومیه بوده است.

از سوی دیگر تعداد افراد بستری و مبتلایان به کرونا نیز بین 600 تا 750 نفر بوده و بنابراین این آمار نشان دهنده این است که باید بیش از گذشته خودمراقبتی کرد.

هم اکنون بیش از 80 درصد مردم آذربایجان‌غربی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و بیش از سه هزار نفر نیز دز سوم خود تزریق کرده و واکسیناسیون عمومی همچنان ادامه دارد.

پلدختر در وضعیت «قرمز» کرونا قرار گرفتآمار کرونا در ایران| فوت 128 نفر در شبانه‌روز گذشتهاستاندار کرمان: فرمانداران از اقدامات اقتضایی در پیشگیری از شیوع کرونا غافل نشوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی نیز اعلام کرده که واکسیناسیون در تمامی مراکز ادامه دارد و به اندازه کافی نیز واکسن موجود است و تاکید کرده که افراد واکسن نزده به موقع اقدام به دریافت آن کنند.

این در حالی است که« عادی‌انگاری» کرونا در استان به اوج خود رسیده و بسیاری از همشهریان و استانی‌های الزامی به استفاده از ماسک نمی‌بینند و همچنان نیز روال برگزاری جشن‌های عروسی و تولد در تالارها و باغ‌ها پابرجا است و کسی خود را ملزم به فاصله‌گذاری اجتماعی نمی‌داند.

همچنین با تاکید کمیته امنیتی،اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرائی و مرتبط ملزم به این مسئله شده‌اند که بر اساس قانون نسبت به اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهرها اقدام کنند.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۶۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر سومین روز از اردیبهشت با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس سامانه‌های برخط ۲۴ ایستگاه در منطقه پروین با ۱۵۶ و زینبیه ۱۶۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم در حالیکه در منطقه میرزا طاهر با ۲۹ وشهر مبارکه با ۳۸ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق شهر سگزی با ۱۰۸، زرین شهر با ۱۴۶، دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۲۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای همچنین در مناطقی از شهر اصفهان از جمله ۲۵ آبان با ۷۴ ف احمدآباد ۸۲، انقلاب ۶۴، پارک زمزم ۹۷، خرازی ۵۸، رهنان ۷۷، سپاهان شهر ۶۰، ولدان ۸۸، کردآباد ۶۶، کاوه ۱۰۰، قهجاورستان ۸۱ و فیض ۵۱، و شهر‌های شاهین شهر با ۷۸ و خمینی شهر با ۵۳، کاشان ۶۳ ونجف آباد ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • ۴ کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • یک فوتی و ۳ مصدوم در تصادف مرگنلر - چایپاره
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا