Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اینسایدر، یکی از بازداشت‌شدگان سابق که در یکی از سایت‌های سیاه‌ سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا معروف به سیا گرفتار شده بود، برای اولین بار به صورت علنی از شکنجه‌هایی که متحمل شده بود گفت.

مجید خان که پس از دستگیری در پاکستان، بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ در یکی از زندان‌های مخفی سیاه نگهداری شده گفت که با غذای اجباری القای حس غرق شدگی و برهنگی مورد آزار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یک شهروند ۴۱ ساله و فارغ التحصیل دبیرستان منطقه بالتیمور است که بعدا به عنوان پیک القاعده مشغول به کار شد. خان روز پنجشنبه در مقابل هیئت منصفه نظامی، اشکال مختلفی از آزار جنسی و فیزیکی را که به او تحمیل شده توصیف کرد.

او گفت که در شرایطی وحشیانه نگهداری میشده و در حالی که با محرومیت از خواب دست و پنجه نرم می‌کرده، مجبور به برهنگی و تحمل حس غرق شدن بوده، آنهم با، بازوهای به زنجیر بسته شده‌ است.

به گزارش نیویورک تایمز، او در دادگاه گفت: «کسانی که مرا شکنجه کردید، شما را می‌بخشم.» ودر ادامه القاعده و تروریسم را محکوم کرد.

کشف پایگاه مخفی سیا در کابل | ابزار شکنجه و میز بیلیارد به طالبان ارث رسید

با حضور در دادگاه علنی، مجید خان، اولین زندانی سابق سایت‌های سیاه سیا است که آشکارا از خشونت و «تکنیک‌های بازجویی ظالمانه»‌ای که ماموران برای استخراج اطلاعات و اعتراف استفاده می‌کنند گفت.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، سایت‌های سیاه، زندان‌های مخفی هستند که در آن زندانیان به طور کلی متهم به جرمی نیستند و هیچ رجوع قانونی ندارند.

روز جمعه، خان توسط یک قاضی نظامی در زندان گوانتانامو به ۲۶ سال حبس محکوم شد، اگرچه در صورت همکاری مقامات ممکن است طی یک سال آینده آزاد شود.

در این گزارش آمده است که خان به جنایات جنگی، از جمله توطئه، قتل و مشارکت در توطئه‌های مرگبار القاعده، اعتراف کرده است.

این حکم تقریبا یک ماه پس از آن صادر شد که سه قاضی دیوان عالی از دولت بایدن پرسیدند که آیا یک زندانی گوانتانامو می‌تواند درباره تجربه شکنجه خود در یک سایت سیاه‌ سیا شهادت دهد.

سیا نگران سرنوشت جاسوسان خود در روسیه، ایران و چین است کد خبر 634772 برچسب‌ها تروریسم در جهان القاعده زندان گوانتانامو پاکستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تروریسم در جهان القاعده زندان گوانتانامو پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارنجک جنگی سالم در سلماس کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشید لاهوری هنگام چرای گوسفندان خود در منطقه قوره‌گل، نزدیک داشلخ، با یک نارنجک دستی از دوران جنگ ایران و عراق روبرو شد این نارنجک که از نوع چهل تکه بود، پس از انفجار می‌توانست تا ۴۰ ترکش با برد ۱۵ متر پرتاب کند.

لاهوری با درایت و بدون دست زدن به نارنجک، موضوع را به سپاه سلماس گزارش داد.

کارشناسان سپاه پس از حضور در محل، با رعایت کامل نکات ایمنی، این نارنجک ۴۲ ساله را که سالم باقی مانده بود، امحا کردند.

سرهنگ میرکاظمی زاده فرمانده سپاه سلماس ضمن تقدیر از هوشیاری آقای لاهوری، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه سلاح یا مهمات جنگی، بدون لمس یا جابجا کردن، به سپاه یا نیروی انتظامی اطلاع دهند.

کد خبر 6096627

دیگر خبرها

  • نارنجک جنگی سالم در سلماس کشف شد
  • افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...
  • پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد هستند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ جریمه ها بازدارنده است
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • اریک روئن، عضو سابق وایت فمیلی به WWE برگشت
  • ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی