Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مرحله استانی شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در اردبیل شب گذشته ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در مهدیه بزرگ اردبیل با استقبال علاقه‌مندان و رقابت راه‌یافتگان به مرحله استانی برگزار شد.

این برنامه بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز و تا ساعت ۲۲ ادامه یافت و در آن قرآن دوستان، اساتید، قاریان و حافظان و فعالان قرآنی استان و شهر اردبیل از اولین ساعات برگزاری در سالن اصلی مهدیه شهر اردبیل حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

داود جعفری دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به استقبال باشکوه مردم اربیل از جشنواره گفت: به جز مردم و فعالان قرآنی استان، اعضاء شورای شهر و شهردار اردبیل مدیر کل اوقاف و امور خیریه اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی، مسئول دارالقرآن و برخی از مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل با حضور در این محفل به استماع آیات وحی پرداختند.

وی با تقدیر از مردم قرآن دوست کشور به خاطر استقبال از جشنواره تلاوت‌های مجلسی گفت: به لطف خدا جشنواره تلاوت‌های مجلسی جایگاه مردمی و عمومی خود را در تمام شهرها و استان‌های کشور پیدا کرده و با توجه به این که در دو سال اخیر کشور در شرایط کرونایی قرار دارد اما علاقه‌مندان به جشنواره تلاوت‌های مجلسی برای حضور و برپایی آن سر از پا نشناخته و شهر به شهر و استان به استان شاهد حضور بیش از پیش مردم در این جشنواره مردمی هستیم.

جعفری درباره برگزاری مرحله استانی جشنواره در اردبیل گفت: با وجود تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله استانی و با رعایت پروتکل‌های داشتی اما علاقه‌مندان به ساحت قرآن از همان دقایق اولیه مهدیه بزرگ شهر اردبیل را پر کردند و این مکان نورانی مملو از عاشقان و علاقه‌مندان به قرآن شد. دبیر جشنواره در استان اردبیل آقای محمد رنجبر جوادی بود که با برنامه‌ریزی خوب محفلی به یاد ماندنی رقم زد و در این راستا مؤسسه آیه‌های نور، شورای شهر و شهرداری اردبیل همکاری خوبی داشتند.

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی از راه‌یابی هفت برگزیده مرحله شهرستانی به دور نهایی استان خبر داد و گفت: هفت تلاوت قاریان برگزیده از سراسر استان  یک به یک اجراء می‌شد و دائما مستعمین با تشویق‌های ویژه شور خاصی در فضای مهدیه اردبیل به وجود آوردند.

وی ادامه داد: در پایان بعد از جمع نمرات فنی و آراء مردم حاضر در جلسه آقایان محمد اسماعیلی و سجاد باکری به عنوان منتخبان استان اردبیل به مرحله کشوری این جشنواره راه پیدا کردند.

جعفری از برگزاری مرحله کشوری جشنواره در یکی از شهرستان‌ها خبر داد و گفت: با توجه به استقبال مردم شهرهای مختلف امسال قصد داریم مرحله کشوری را در تهران برگزار نکنیم و با بررسی شرایط دیگر شهرستان‌ها، استان و شهر میزبان رقابت‌ها بزودی معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن اردبیل جشنواره مجلسی جشنواره تلاوت های مجلسی داود جعفری تلاوت مجلسی جشنواره تلاوت های مجلسی مرحله استانی علاقه مندان مرحله کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند

مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، روسای فدراسیون‌های ورزشی، قهرمانان و افتخارآفرینان کشور و جامعه ورزش در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

 در این مراسم، بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف، انتخاب و معرفی شدند.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در مراسم تقدیر از قهرمان ایران اظهار کرد: برگزاری این نشست خوب هم گام مثبت دیگری بود که با یک کار مشترک میسر شد. این جشنواره‌ها باعث می‌شود از ظرفیت‌های ورزش قهرمانی به خوبی استفاده شود. در سال ۱۴۰۲ در ورزش قهرمانی در ۷۰ رشته بیش از ۹۰۰ مدال کسب کردیم که سرود ملی ایران را طنین‌انداز کرد.

وی افزود: مجموعه ورزش در کل کشور در حرکتی هماهنگ این افتخارات را کسب کرد و اقدامات تحولی را در دستور کار داشت. تلاش ما این است که تا پایان دولت مسائل را بررسی و مشکلات را برطرف کنیم. در تحول زیرساخت‌های ورزشی موفق شدیم جلسه شورای عالی ورزش را با حضور رییس جمهوری برگزار کنیم که سال‌ها برگزار نشده بود. پروژه‌های بسیاری شناسایی شد و قرار بر این بود هیچ پروژه جدیدی آغاز نشود. بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای این کار در سال جاری پیش‌بینی شده است و با قدرت کار را ادامه خواهیم داد.

هاشمی افزود: بحث بازسازی مجموعه ورزشی آزادی و سالن‌های تحت پوشش هم مطرح بود و موفق شدیم برای آن تامین منابع بکنیم. احداث مجموعه بزرگ در پایتخت که قول رییس جمهوری بود در دستور کار است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود مجموعه‌ای در خور نام ایران احداث خواهیم کرد. طرح آمایش سرزمینی هم در دستور کار بود تا عدالت ورزشی حاکم شود.

وی گفت: تمام مطالبات قبلی را پرداخت کردیم و سال ۱۴۰۳ و در دو هفته آینده با حضور رییس جمهوری پاداش‌های جدید هم اهدا خواهد شد. موضوع سرباز قهرمان هم مورد تاکید است. مجلس تمام مراحل را طی کرده و به زودی تصویب و گلایه قهرمانان برطرف خواهد شد.

وزیر ورزش ادامه داد: اصلاح ساختار اساسنامه صندوق قهرمانان هم کار خوبی بود که انجام شد. بحث اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی بود که به صورت تخصصی مورد استفاده قرار گیرد. حق پخش تلویزیونی هم با همکاری صدا و سیما در دستور کار است. انصاف مالی در رشته‌های حرفه‌ای نیز مورد تاکید ما بوده که در حال انجام است. واگذاری دو باشگاه بزرگ تهران هم کمک می‌کند تا از روزمرگی خارج شویم. علاوه بر این، کمک به تجهیزات ورزشی فدراسیون‌های ورزشی در دستور کار است که بعد از ۲۰ سال شاهد آن خواهیم بود.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند