Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، نمایش «دروغ رستاخیز» به کارگردانی طاها محمدی آماده اجرا در پردیس تئاتر شهرزاد می‌شود. تجربه‌های اخیر محمدی، نمایش «شاهدین اعدام»و«موسیقی مجلسی»بود که در تماشاخانه مهرگان روی صحنه رفت.

«دروغ رستاخیز» بر اساس نمایشنامه «سرود رستاخیز» نوشته آرتور میلر است که داوود دانشور ترجمه و طاها محمدی دراماتورژی آن را به عهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شقایق سیاح و وحید(رایکا) رمضانی تهیه‌کنندگان و «موسسه هفتمین شهر هنر ایرانیان» مجری طرح این اثر نمایشی است. دروغ رستاخیز پنجمین تولید رسمی گروه «مَسیر» و از آخرین نمایشنامه‌های میلر است که سیاست‌های جهان مدرن را به شکلی صریح و قدرتمند به چالش می‌کشد و زیر سوال می‌برد. به زودی اسامی بازیگران و سایر عوامل نمایش اعلام می‌شود.

گروتسکی به نام عمو قاتل

نمایش «عمو قاتل» که این روزها در پردیس تئاتر شهرزاد در حال اجرا است کاری از حامد شیخی  و درباره رسیدن انسان‌ها به نقطه پوچی در فضای طنز و کمدی است. به گفته کارگردان نمایش «عمو قاتل» ویژگی اصلی این نمایش، مهم بودن آن چیزی است که برای ما اهمیت ندارد و در مقابل بی‌اهمیت بودن آن چیزی است که برای ما اهمیت دارد که این خود ایجاد طنز می‌کند.

این نمایش که در فضایی گروتسک اجرا می شود نه تنها ما را می خنداند بلکه می تواند ما را با تعمق به  فکر فرو برد. بازیگران این نمایش، بازیگران ثابت گروه تندیس هستند که عبارتند از: حامد شیخی، علی پیله‌ور، تداعی سعیدی فر، ساغر بهنام، مجتبی جعفری پور، علی اسدیان، ملیکا زاهدی و سارا محبی. این اثر نمایشی تا ۱۰ آبان ماه ساعت ۲۰ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. تهیه کنندگی این نمایش را مسعود منصوری بر عهده دارد و فاطمه عبدالرحیمی مجری طرح آن است. بازیگران نمایش «بیلمَن» معرفی شدند.

بیلمَن راهی ایرانشهر می شود

تازه‌ترین تجربه کارگردانی مهدی چاکری نیز که در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود. بیلمَن براساس نمایشنامه «مرد جذاب مناطق غرب» نوشته جان میلینگتُن سینگ با ترجمه سام دولتی اجرا می‌شود. در خلاصه داستان نمایش می‌خوانیم: کریستی بیلمَن بعد از قتل اتفاقی پدرش به روستایی می‌رسد که آنجا به افرادی که پدرشان را کشته‌اند لقب دلاور می‌دهند، اما...

بر این اساس، بازیگران این نمایش عبارتند از: الهه اَفشاری، مهشید آقاخانی، داوود پژمانفر، نوید حق‌بیان، یاسمن دهقانی، یاسمن رضازاده، امید زردشت، مازیار سیدی، کتایون سلطانی، آوا شریفی، آرش فلاحت‌پیشه، احمدرضا مقدسی، شیما ملکی، صادق ملکی، داوود ونداده. این نمایش از ۱۰ آبان ساعت ۱۹:۴۰ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای خرید بلیت می‌توانند به سایت «تیوال» مراجعه کنند. 

یک اجرای پیش‌بینی نشده

حسین پوریانی‌فر، به زودی تازه‌ترین نمایش خود را درشهر رودان بندر عباس اجرا می‌کند. این کارگردان جوان برای برگزاری یک کارگاه آموزشی به شهر رودان دعوت شد ولی حال و هوای این شهر و شوق هنرجویان باعث شد که به جای برگزاری کارگاه آموزشی، نمایش جدید خود را با حضور این هنرجویان اجرا کند. حالا این نمایش که عنوان آن «سومین تقطیر» است، در آستانه اجراست و پوستر آن نیز رونمایی شده است.

قرار است این اثر نمایشی نهم تا چهاردهم آبان در رودان اجرا شود، آن هم در مکانی که پیش از این هیچ نمایشی اجرا نشده، مکانی که حتی رهگذری هم از آن عبور نمی‌کند، یک نخلستان بزرگ با عطر درختان لیمو. پوریانی‌فر در اجرای این پروژه، نویسندگی، طراحی و کارگردانی را بر عهده دارد. بازیگران به ترتیب الفبا:میلاد افواج، علی خودستان، ملیکا درویشی، بتول رودانی، فروغ رهبری، حدیث زمانی، امیر صالحی، ریحانه صالحی، فاطمه عبیری، نرجس عبیری، نسیم عزیزی، سپیده فضل یاب، مهدی قربانی، راحله کریم پور، مهرناز کوهکن، حسن نیک خواه، حجت نیک زاد. این نمایش از ۹ تا ۱۴ آبان ساعت ۱۷ و به مدت ۹۰ دقیقه اجرا می‌شود.

کد خبر 634859 برچسب‌ها تئاتر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تئاتر روی صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «روال عادی»، نوشته ژان کلود کری‌یر، ترجمه اصغر نوری با کارگردانی کیارش رُست و تهیه‌کنندگی مجید مجیدی، که اجراهای خود را از ساعت۱۸:۰۰ روز پنجشنبه، ۳۰فروردین، در سالن چارسو، مجموعه تئاترشهر آغاز کرد، به روزهای پایانی نزدیک شده و تا پایان هفته جاری(پنجشنبه، ۲۰اردیبهشت) به اجراهای خود خاتمه می‌دهد.
این نمایش که با استقبال بسیار خوب هنرمندان و مخاطبان همراه بود، تا کنون میزبان هنرمندانی همچون؛ ناصر آقایی، رضا میرکریمی، محمدرضا خاکی، حسین فرح‌بخش، اصغر نوری، بهزاد خداویسی، شهرام کرمی، سامان خلیلیان، رضا آشفته بوده است. همچنین پیشکسوت ورزشی و محبوب کشورمان امیر خادم نیز جزو مهمانان شب‌های گذشته این نمایش بود.


در این نمایش ۶۰دقیقه‌ای، طاها ‌محمدی، محمدرضا ‌حیدری، ابوذر ‌موسوی ‌بیدلی، شیما ‌خوش‌اقبال، مهدی موسوی،پویا اسکندرزادگان عطیه شبانی و ثنا میرزایی به ایفای نقش می‌پردازند. دیگر عوامل این نمایش بدین ترتیب: (مشاور کارگردان : حمیدرضا نعیمی) (مجری طرح: سمیرا ‌کریمی، حسین عابدین)، (برنامه‌ریز: عسل ‌پاشایی)، (دستیار اول کارگردان: مهدی موسوی)، (گروه کارگردانی :عسل پاشایی، ثنا میرزایی)، (منشی صحنه و برنامه ریز : عسل ‌پاشایی)،(گریمور: علی رضا زاده)، (دراماتورژ بیان: بیژن بیابانی)، (طراح صحنه و لباس: کیارش رُست)، (دوخت لباس: منصوره محمدی)، (دستیار صحنه و لباس: عطیه شبانی، بهرام بابادی سلطانزاده، سالار شیرمردی، ثنا زارعی، تینا نقشینه، مهلا غضنفری، احمد علی امیری)، (مدیر صحنه: پویا ‌اسکندرزادگان)، (مشاور فنی و حقوقی: حسین طاهر بخش)، (ساخت دکور: اسماعیل ناظمی)، (موسیقی و انتخاب آثار: پندار آداب)، (افکتورصدا : مهدی کرمی)، (طراح صدا : حسین طاهر بخش)، (طراح نور: امیرحسین سیَر)، (دستیار نور: علی‌رضا ‌کوزه‌گر، پوریا محسنی، نازنین یار ویسی)(عکاس: آرمین ‌یعقوبی، نگین ‌صمدی)، (مدیر تولید: علی ‌زمانی)، (طراح پوستر و بروشور: محمدصادق ‌زرجویان)، (ساخت تیزر: حمیدرضا ‌محمدی)، (مشاور رسانه‌: امیر پارسائیان‌مهر)، (روابط عمومی و تبلیغات: صدرا ‌صباحی) هستند.
این خبر در خاتمه یادآور می‌شود، نمایش «روال عادی» تا پنجشنبه، ۲۰اردیبهشت ساعت ۱۸:۰۰ در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903051

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»
  • پرفروش ترین تئاترهای دولتی کدام اند؟
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • «گالیله» یک میلیاردی شد
  • نمایش «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی