Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعتراضات علیه کودتا در سودان در شهر‌های مختلف این کشور همچنان ادامه دارد. خبرگزاری میزان – تظاهرات از پیش برنامه ریزی شده در سودان در اعتراض به کودتا در این کشور در حال برگزاری است.     به گزارش «رویترز»، تدابیر امنیتی در «خارطوم»، پایتخت سودان در آستانه تظاهرات اعتراضی، تشدید شدi hsj.   ارتش سودان، برای مقابله با معترضان خواهان احیای کابینه غیرنظامی این کشور، تدابیر امنیتی در پایتخت را تشدید کرده و شمار نیرو‌های نظامی مسلح شامل ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع شبه نظامی را افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    نیرو‌های امنیتی سودان همچنین جاده‌های منتهی به ساختمان وزارت دفاع، فرودگاه و همچنین بسیاری از پل‌های خارطوم و دو شهر مجاور آن را مسدود کردند اما جمعیت زیادی به ویژه در «خارطوم» و «ام درمان» به خیابان‌ها رفتند.   کشته شدن دستکم ۱۱ معترض در اعتراض‌های یک هفته اخیر به کودتا در سودان، نگرانی‌ها در مورد درگیری‌های خشونت بار میان معترضان و نیرو‌های امنیتی را افزایش داده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   نماینده ویژه سازمان ملل در سودان، می‎گوید که برای تسهیل راه حل سیاسی با همه طرف‌ها در تماس دائمی است.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   «عمر البشیر» در سال ۲۰۱۹ پس از نزدیک به ۳ دهه حکمرانی ناچار به کناره گیری از قدرت شد.   در پی کناره گیری «البشیر»، کابینه غیرنظامی با هدف برگزاری انتخابات سراسری در سال ۲۰۲۳ در سودان بر سرکار آمد اما این کابینه پس از پشت سر گذاشتن کودتای نافرجام در ماه گذشته، هفته پیش از سوی ارتش این کشور ساقط شد.   بیشتر بخوانید: تحولات سودان| نشست بی نتیجه شورای امنیت تحولات سودان| تظاهرات در شهر‌های سودان علیه کودتا «عبدالله حمدوک»، نخست وزیر برکنار شده سودان که از روز سه شنبه گذشته اجازه حضور در محل اقامت خود را یافته، همچنان در بازداشت به سر می‌برد.   وی خواستار بازگشت اوضاع به قبل از کودتا و آزاد شدن افرادی که در جریان کودتا بازداشت شدند، به عنوان گام نخست برای انجام مذاکرات با کودتاگران است.   «عبدالفتاح البرهان»، فرمانده ارتش سودان اعلام کرد که «حمدوک» در حال بررسی پیشنهاد بازگشت به قدرت طی یک هفته آینده از سوی ارتش است.   «البرهان»، از زمان سقوط «البشیر» در سال ۲۰۱۹، رابطه نزدیکی با عربستان، مصر و امارات برقرار کرد.   در حالی که تلاش‌های میانجیگرانه متعددی برای حل و فصل بحران در سودان از جمله از طریق مصر انجام شده، اما نتیجه‌ای به دست نیامده است.   آمریکا و بانک جهانی در پی وقوع کودتا در سودان، کمک‌های خود را به این کشور مواجه با بحران اقتصادی قطع کردند.   یک سوم جمعیت سودان به حمایت بشردوستانه فوری نیاز دارند.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل سودان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سودان تحولات بین الملل سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، آزادسازی خرمشهر در ۳ خرداد سال ۱۳۶۱ش از رخداد‌های مهمِ جنگ ایران و عراق است. این شهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش حزب بعث عراق به‌دست نیرو‌ها و رزمندگان ایرانی آزاد شد. 
خرمشهر، اولین شهری بود که مورد تهاجم عراقی‌ها قرار گرفت. این شهر، علی‌رغم ۳۴ روز مقاومت و تلاش رزمندگان و مردم، سرانجام در ۴ آبان سال ۱۳۵۹ش، به اشغال ارتش بعثی عراق درآمد.
در فاصله ماه‌های مهر تا دی ۱۳۵۹ش، پس از سقوط خرمشهر، نزدیک به سه ماه عملیات‌هایی برای آزادسازی شهر از طرف ارتش، سپاه پاسداران و نیرو‌های مردمی انجام شد، اما نتیجه مؤفقیت‌آمیزی حاصل نشد.
 پس از ماه‌ها تصرف و اشغال شهر، در نهایت در طی عملیات گسترده‌ای با نام عملیات «بیت المقدس» که ۲۵ روز به طول انجامید و در چهار مرحله اجرا شد، شهر به محاصره کامل نیرو‌های ایرانی درآمد و پس از انهدام قوای عراقی و اسارت شماری از نیرو‌های آن، در ۳ خرداد سال۱۳۶۱ش خرمشهر به‌طور کامل آزاد شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآمد.
به همین مناسبت تنی چند از فرماندهان عملیات بیت المقدس برای دانشجویان افسری این عملیات را تشریح کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • لیورپول چشم به یک پیشنهاد وسوسه انگیز/ بازگشت سانچو به یونایتد
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت