Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، «ارائه معیاری بیومکانیکی برای بازسازی حفره های به جا مانده پس از تخلیه تومور سلول غول آسا : تحلیل اجزای محدود و آزمون های تجربی» عنوان پایان نامه آزاده قوچانی است که در  پنجمین دوره مسابقات ملی پایان نامه سه دقیقه ای مقام نخست را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این طرح تحقیقاتی موفق شدند با ارائه روش بیومکانیکی نوینی، خطر و احتمال شکستگی ناشی از برداشتن تومور استخوانی را قبل از عمل جراحی تعیین تا از عوارض شکستگی های بعد از عمل در بیماران مبتلا به تومور بکاهند. 
هدف این تحقیق ارائه یک معیار کمی و بیومکانیکی برای تعیین بیماران با خطر و احتمال شکستگی بالا بود تا بتوان این بیماران را قبل از عمل شناسایی کرد و اقدامات پیشگیرانه و روش مناسب بازسازی حفره به جا مانده از تخلیه تومور را برای آنها در حین عمل بکار برد. 
طرح ارائه شده یک طرح بین رشته ای مهندسی پزشکی و ارتوپدی است که با استفاده از روش های تست های برون تنی و روش اجزای محدود انجام شده است. 
خاطرنشان می شود، بخشی از نتایج این پژوهش، در مجله معتبر Scientific Reports از انتشارات Nature به چاپ رسیده است. همچنین یکی از مقالات ارائه شده حاصل از نتایج این طرح، در کنفرانس International Society Of Biomechanics (ISB/ASB 2019) در لیست کوتاه مقالات برتر، و کاندید دریافت جایزه David Winter Young Investigator Award از سوی انجمن بین المللی بیومکانیک شده است.
در پنجمین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سه‌دقیقه‌ای 250 نفر از 6 استان شرکت کردند که 30 نفر به مرحله نیمه‌نهایی و 6 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.
گفتنی است، دکتر سید محمود مصباح نمینی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر که خود در در دوره های ابتدایی مسابقات جهانی پایان نامه ای سه دقیقه ای ( (Three Minute Thesis  در دانشگاه کوئینزلند استرالیا در سال 2008 از شرکت کنندگان بودند نیز به عنوان داور در مراحل مختلف این مسابقات کشوری حاضر بودند.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه پایان نامه پایان نامه سه دقیقه ای دانشگاه صنعتی امیرکبیر سه دقیقه ای پایان نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۶۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی، روز‌های ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در این مسابقات ۱۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ دسته از جمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه نویسی، آتش نشان و مین‌یاب شرکت دارند.

مراسم اختتامیه مسابقات نیز ۲۰ اردیبهشت، در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است دانش‌آموزان سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات، مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌نمایند.

دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و کمیته ارزیابی حداکثر تا پایان تیر ماه اعضای اصلی تیم جهانی را انتخاب خواهند کرد.

لازم به ذکر است پیش از این تیم جهانی روباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی و مقام نایب قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده بود.

سال گذشته نیز نوجوانان نخبه کشور در مالزی قهرمان آسیا شدند.

دیگر خبرها

  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر/ ۱۱ خرداد پایان مسابقات
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند