Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@18:58:03 GMT

وزیر نفت برای سه روز دیگر وعده داد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۶۷۰۶

وزیر نفت برای سه روز دیگر وعده داد

و در حالی این وعده را داد که پیش از این مقام‌های مسئول در وزارت نفت ایران گفته بودند که مشکل جایگاه‌های سوخت‌رسانی در کشور یک روزه حل می‌شود. جواد اوجی، وزیر نفت ایران روز جمعه ۷ آبان (۲۹ اکتبر) وعده داد که تا دو یا سه روز آینده همه جایگاه‌های سوخت‌رسانی این کشور به سامانه هوشمند سوخت متصل شوند.

او در حالی این وعده را داد که پیش از این مقام‌های مسئول در وزارت نفت ایران گفته بودند که مشکل جایگاه‌های سوخت‌رسانی در کشور یک روزه حل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه‌های ایران روز سه‌شنبه ۲۶ اکتبر از اختلال و وقفه سوخت‌رسانی در تمام پمپ بنزین‌های این کشور خبر داده بودند، رویدادی که سپس برخی مسئولان ایرانی اعلام کردند که به دلیل «حمله سایبری توسط یک کشور خارجی» بوده است.
در هر حال وزیر نفت ایران با تأکید بر اینکه اتصال همه جایگاه‌های سوخت‌رسانی به سامانه هوشمند سوخت زمان بر است، از به کارگیری ۵۴ هزار نفر برای نصب نرم‌افزار‌ها و راه‌اندازی دوباره این جایگاه‌ها خبر داد.

پیشتر وزیر نفت ایران گفته بود که هدف حمله سایبری روز سه شنبه، سامانه کارت هوشمند سوخت بوده است.
برخی از کارشناسان امنیت سایبری بر این نظرند که دلیل توقف عرضه سوخت در ایران پس از حمله سایبری، قطع شدن سامانه هوشمند سوخت از مرکز بوده است.
در هر حال شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران روز جمعه ۲۹ اکتبر (۷ آبان) اعلام کرد که از مجموع حدود ۳ هزار و ۸۰۰ جایگاه سوخت‌رسانی در سراسر این کشور، هزار و ۴۵۰ جایگاه به سامانه هوشمند سوخت وصل شده‌اند.

به این ترتیب بر اساس گفته فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تمام شهروندان ایرانی می‌توانند بنزین سهمیه‌ای با کارت سوخت را از این جایگاه‌ها دریافت کنند. البته ۲ هزار و ۳۵۰ جایگاه سوخت‌رسانی نیز همچنان به صورت آفلاین بنزین با نرخ آزاد به خودرو‌ها عرضه خواهند کرد.

وزیر نفت ایران هم از فعالیت دوباره «بیش از ۹۶ تا ۹۷ درصد» جایگاه‌های سوخت در سراسر این کشور تاکنون خبر داد.
مسئولان ایرانی تاکنون توضیح دقیق و شفافی درباره علت حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت‌رسانی ایران نداده‌اند.
اما موضوعی که هم‌زمان با حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت‌رسانی ایران برجسته شده، دومین سالگرد سرکوب اعتراض‌ها به افزایش بهای بنزین در نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۱۳۹۸) است؛ رویدادی که در جریان آن تعدادی از معترضان کشته شدند. به گزارش سازمان عفو بین المللی دست‌کم ۳۰۴ نفر در این اعتراضات کشته شده‌اند. این تعداد را هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پمپ بنزین وزیر نفت سهمیه بندی بنزین جواد اوجی جایگاه های سوخت رسانی جایگاه های سوخت رسانی سامانه هوشمند سوخت وزیر نفت ایران سوخت رسانی حمله سایبری جایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا نسبت به سوءاستفاده مجرمان سایبری از ایام تعطیلات چند روزه با افزایش ارسال لینک‌های آلوده، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، رامین پاشایی اظهار کرد: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی و تجربیات ادوار گذشته مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند.

وی با اشاره به شگرد این مجرمان افزود: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با عناوین دریافت کالابرگ، ابلاغ قضائی، سهام عدالت، پرداخت وام و نظایر آن مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌های مالی آنها هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا گفت: ارسال و دریافت این پیامک در تمام پیام‌رسان‌های بومی، غیر بومی، گروه‌ها و کانال‌ها که شهروندان در آن عضویت دارند ممکن و حتی ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان نیز احتمال دارد.

پاشایی ادامه داد: افراد در صورت مواجه با این پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمام آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی است، توجه نکنند و در صورت غفلت و گرفتار شدن در دام مجرمان سایبری می‌توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز، شیفت‌های قضائی دادگاه‌ها، دادسراها و حوزه بانکداری در سراسر کشور آمادگی ارائه خدمات به افراد است.

کد خبر 750037

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را به نمایش گذاشت
  • عملیات «وعده صادق» جایگاه ایران در برابر دیدگان کشورهای جهان را تغییر داد
  • ایران قدرت فرماندهی خود را در عملیات وعده صادق به نمایش گذاشت
  • حماسه وعده صادق بیش از هر حماسه دیگری نیازمند روایت فتح است
  • مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید
  • کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا