Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون در ابتدا پیروزی مجدد ترودو در انتخابات ماه گذشته کانادا را تبریک گفت و دو طرف توافق کردند تا به همکاری‌های مشترک در چارچوب گروه ۷ و ۲۰ ادامه دهند.

نخست وزیر  انگلیس که از روز دوشنبه اجلاس بین المللی آب و هوایی گلاسکو را میزبانی خواهد کرد از اقدامات کاندا در زمینه مقابله با تغییرات اقلیمی استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف تاکید کردند که کشورهای جهان می‌توانند هم زمان با کاهش انتشار گازهای کربنی، اقتصاد خود را توسعه دهند.

آنها همچنین درباره گسترش روابط دوجانبه  به خصوص در زمینه مسائل تجاری در چارچوب توافق تجارت آزاد تبادل نظر کردند. جانسون و ترودو توافق کردند تا برای آنچه ترویج صلح و ثبات در منطقه اقیانوس هند و آرام خواندند همکاری کنند.

دو طرف ضمن بررسی اخرین وضعیت تحولات بین المللی درباره افغانستان هم گفت‌وگو کردند.

انگلیس و آمریکا در کنار کشورهای عضو ناتو ۲۰ سال پیش به بهانه مقابله با گروه‌های تروریستی به افغانستان حمله و در طول این مدت، کشور را اشغال کردند. دو دهه حضور  نظامیان در افغانستان اوت گذشته در حالی به پایان رسید که نه تنها اثری از بازسازی ادعایی آمریکا در این کشور آسیب ‌دیده مشاهده نشده است بلکه هزینه‌های گزاف و بیهوده این کشور با عناوینی چون «هدررفت، کلاهبرداری و سوء استفاده» مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

در واقع این افغانستان بود که هزینه جنگ‌طلبی‌های لندن و واشنگتن را در طول دو دهه پرداخت. جان باختن هزاران کودک و زن و مرد غیرنظامی، آوارگی و ویرانی و شرایط فاجعه‌بار جنگی و تشدید همه‌گیری تنها گوشه‌ای از این زخم‌های ناسور است.

برچسب‌ها بوریس جانسون کانادا جاستین ترودو انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوریس جانسون کانادا جاستین ترودو بوریس جانسون کانادا جاستین ترودو انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گوترش امروز سه‌شنبه با اشاره به اینکه وضعیت غزه روز به روز بدتر می‌شود، از سران رژیم صهیونیستی و حماس که در حال حاضر در مذاکرات فشرده برای دستیابی به توافق آتش‌بس شرکت می‌کنند، خواست به توافق دست یابند.

او در گفتگو با خبرنگاران در نیویورک گفت: به خاطر مردم غزه، به خاطر اسرا و خانواده‌های آنها در اسرائیل، و به خاطر منطقه و کل جهان، دولت اسرائیل و رهبری حماس را قویا تشویق می‌کنم که اکنون به توافق برسند.

دبیرکل سازمان ملل ابراز نگرانی کرد که بدون توافق، «جنگ، با همه پیامدهای آن چه در غزه و چه در سراسر منطقه، به طور تصاعدی بدتر خواهد شد.»

گوترش در خصوص برنامه رژیم صهیونیستی برای تجاوز به رفح بیان کرد که حمله نظامی به آنجا وضعیت غیرقابل تحملی خواهد داشت و جان هزاران غیرنظامی دیگر را می‌گیرد و صدها هزار نفر را مجبور به فرار می‌کند.

وی اضافه کرد که علاوه بر این، تأثیر مخربی بر فلسطینیان غزه خواهد داشت و پیامدهای جدی در کرانه باختری اشغالی و در سراسر منطقه خواهد داشت.

آنتونیو گوترش همچنین از همپیمانان رژیم صهیونیستی نیز دعوت کرد این رژیم متقاعد کنند به رفح حمله زمینی نکند.

او در اینباره گفت: «همه اعضای شورای امنیت و بسیاری از دولت‌های دیگر به وضوح مخالفت خود را با چنین عملیاتی اعلام کرده‌اند. من از همه کسانی که بر اسرائیل نفوذ دارند می‌خواهم هر کاری که در توان دارند برای جلوگیری از آن انجام دهند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • سقوط ۲۶ پله ای افغانستان در میزان آزادی مطبوعات
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • محاصره کارخانه اسلحه‌سازی حامی رژیم صهیونیستی در انگلیس
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • حماس: در حال بررسی پیشنهاد آتش‌بس هستیم
  • گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند