Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رادیو بین المللی چین روز شنبه اعلام کرد: «وانگ یی» در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در رم در پاسخ به سؤالات خبرنگاران افزود " تنها یک کشور چین در جهان وجود دارد و دولت جمهوری خلق چین نیز تنها دولت قانونی و نماینده کشور چین محسوب می شود".

 این مقام ارشد چین در ادامه سخنان خود تاکید کرد که تاریخ و حقایق حقوقی مربوط به اصل چین واحد را نمی توان به چالش کشید و روند اتحاد مسالمت آمیز چین با جمعیت ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیارد نفری آن روندی توقف ناپذیر است و آینده تایوان نیز به جز اتحاد با سرزمین اصلی چین گزینه دیگری ندارد؛ چرا که تایوان قسمتی از چین است و از موقعیت دیگری در قوانین بین المللی برخوردار نیست.

وانگ گفت: مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۷۱ میلادی با اکثریت آراء قطعنامه شماره ۲۷۵۸ را تصویب کرد و کرسی قانونی جمهوری خلق چین در این سازمان احیاء شد که به معنای حل شدن کامل موضوع حق نمایندگی چین در سازمان ملل و سایر نهادهای بین المللی از زوایای سیاسی، قانونی و رویه ای است.

به گفته وی طی روزهای اخیر برخی کشورها از جمله آمریکا درصدد بر آمده اند درباره مساله تایوان جنجال به پا کنند. این در حالی است که چنین رفتارهایی بر خلاف تعهدات سیاسی این کشورها هنگام برقراری روابط دیپلماتیک شان با چین است.

وزیر خارجه چین افزود: این کشورها با نادیده گرفتن عزم مشترک اعضای سازمان ملل که در قطعنامه شماره ۲۷۵۸ نمایان شده است، هدف و اصول منشور سازمان ملل و همچنین صلح و ثبات تنگه تایوان را تخریب کرده اند.

وی ادامه داد: این کشورها در طول ۵۰ سال گذشته نتوانسته اند در اجرای اصل چین واحد، مانع تراشی کنند و امروز نیز در قرن بیست و یکم، توطئه آنها موفق نخواهد شد و اگر این کشورها برای انجام رفتارهای اشتباه خود پافشاری کنند؛ در این صورت بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.

برچسب‌ها جمهوری خلق چین ایالات متحده آمریکا تایوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری خلق چین ایالات متحده آمریکا تایوان جمهوری خلق چین ایالات متحده آمریکا تایوان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی