Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام‌ احمد مروی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد سپهبد شهید سردار سلیمانی که در تالار شهید سلیمانی حرم مطهر رضوی انجام شد، با اشاره به آیه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا»، اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه شریفه می‌فرماید پروردگار آنانی که ایمان آوردند و نیکوکار شدند را در نظر خلق محبوب می‌گرداند و شهید سلیمانی یکی از مصادیق این آیه در عصر حاضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهید سلیمانی رسانه نداشت و کمتر در تلویزیون مشاهده می‌شد و هیچ‌گاه به دنبال نشان دادن خود نبود، اما جمعیتی که از اقشار گوناگون در مشهد و شهرهای مختلف برای تشییع پیکر شهید سلیمانی گرد آمدند، نشان داد که خداوند چگونه یک مؤمن را در دل‌های مردم محبوب می‌گرداند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به خصوصیات و ویژگی‌های شخصیت شهید سلیمانی اشاره و با بیان اینکه «اخلاص» در رأس ویژگی‌های ممتاز این شهید گران‌قدر بود، تصریح کرد: اخلاص است که موجب رشد و تعالی معنوی انسان می‌شود و دل‌ها را تسخیر می‌کند که این ویژگی در شهید سلیمانی بارز بود.

وی به نبوغ نظامی و سیاسی و قدرت تحلیل و نظریه‌پردازی شهید سلیمانی اشاره و اظهار کرد: شهید سلیمانی علی‌رغم برخورداری از نبوغ در مسائل نظامی و سیاسی و برخورداری از قدرت تحلیل و نظریه‌پردازی، در برابر رهبر معظم انقلاب کاملاً مطیع و تسلیم بود و رمز موفقیت این شهید عزیز سربازی ولایت و حرکت با اعتقاد در چهارچوب اوامر رهبری بود.

حجت‌الاسلام‌ مروی تصریح کرد: رمز موفقیت مالک اشتر تنها قهرمانی و رشادت او در میدان نبرد نبود، نماد شجاعت مالک اشتر و آنچه که موجب سعادتمندی و ماندگاری او در تاریخ شد، ولایتمداری و اطاعت محض مالک اشتر از امیرالمؤمنین علی(ع) بود؛ ویژگی ممتازی که شهید سلیمانی نیز در برابر رهبر معظم انقلاب از آن برخوردار بود.

وی با اشاره به عنایت و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به شهید سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی به معنی واقعی کلمه نماد «انقلابی بودن» است، ازاین‌رو باید شهید سلیمانی را همان‌گونه که بود با تمام ویژگی‌هایش به مردم معرفی کرد، نباید در معرفی شهید سلیمانی سلیقه‌ای برخورد و تنها به بخشی از ویژگی‌های این شهید گران‌قدر پرداخته شود.

تولیت آستان قدس رضوی معرفی گزینشی ابعاد شخصیت شهید سلیمانی را جفا به این شهید خواند و با بیان اینکه شهید سلیمانی به هیچ عنوان به دنبال نام و نشان نبود، گفت: حضرت علی (ع) در میدان نبرد با اشقیا شجاع‌ترین و قاطع‌ترین، در محراب عبادت عابدترین و در برابر یتیمان و ضعفا مهربان و رئوف‌ترین بود، شهید سلیمانی نیز به‌عنوان پرورش‌یافته‌ای در مکتب حضرت علی (ع) از ‌چنین شخصیتی برخوردار بود.

وی به ادبیات شهید سلیمانی در سخنرانی‌هایش اشاره و تصریح کرد: شهید سلیمانی فردی نظامی است، اما هنگام سخنرانی در موضع کرامت انسانی و رأفت سخن می‌گوید، به جوانان و نسل جدید و آن‌هایی که به‌ظاهر هنجارهای اجتماعی و دینی را رعایت نمی‌کنند، نگاهی توأم با مهربانی، رأفت و پدرانه دارد؛ نوع ادبیاتی که در خصوص این افراد به کار می‌برد قابل‌توجه است، تعابیری همچون «این‌ها فرزندان ما هستند»، «برادران و خواهران ما هستند» که این شهید والامقام به کار می‌برد، درس‌آموز است.

حجت‌الاسلام‌ مروی به روحیه تواضع و مردم‌داری شهید سلیمانی اشاره و اظهار کرد: شهید سلیمانی با همه عظمت و جایگاه نظامی‎ که داشت، اما همواره در میان مردم حضور می‌یافت و خود را جدا از مردم نمی‌دانست، در برخورد با مردم و ضعفا از جهات احساسی و عاطفی بسیار بالایی برخوردار بود، با تمام عظمتی که داشت اما هیچ‌گاه شأنی برای خود قائل نبود و ذره‌ای تکبر در وجودش نداشت و تمام ملت را صرف‌نظر از گرایش‌ها و سلایق حقیقتاً دوست می‌داشت؛ لذا خداوند نیز محبت او را در دل همه مردم قرار داد، که این حقیقت در تشییع پیکر این شهید آشکار شد.

وی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی یک سرمایه ملی است، اضافه کرد: شهید سلیمانی یک انقلابی حقیقی و سیاستمدار برجسته بود، اما اهل جناح و حزب نبود، شخصیت شهید سلیمانی بسیار بزرگ‌تر و فراتر از جناح‌ها و احزاب بود، او تنها در جریان انقلاب بود و شخصیتی ملی داشت، این سرمایه و شخصیت ملی باید حفظ شود و نباید اجازه مصادره شهید سلیمانی را داد.

حجت‌الاسلام‌ مروی، سردار سلیمانی را سرمایه اجتماعی عظیم برای نظام اسلامی دانست و گفت: شهید سلیمانی را همان‌گونه که هست باید معرفی کرد نه از نگاه و دیدگاه‌ خودمان، شهید سلیمانی را باید با همان شجاعت، صلابت انقلابی و ولایتمداری و وسعت دید و نگاه به جامعه معرفی کرد.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه در الگوسازی برای جوانان ضعیف عمل شده است، شهید سلیمانی را بهترین الگو برای نسل جوان خواند و گفت: نسل جوان ما نیازمند الگوهای فاخر است، الگوهای نامناسبی که جوانان را به دین‌گریزی و گرایش به فرهنگ غرب سوق می‌دهند یک تهدید و خطر برای جامعه اسلامی ما هستند، ما باید برای نسل جوان الگو معرفی کنیم و شهید سلیمانی با ظرفیت‌های عظیمی که دارد می‌تواند یک الگوی مناسب برای جامعه و جوانان ما باشد.

تولیت آستان قدس رضوی شهید سلیمانی را یک امانت بزرگ دانست و با بیان اینکه ترویج سیره این شهید بزرگوار موجب مصونیت جامعه است، گفت: بزرگداشت شهید سلیمانی تنها به برگزاری یک مراسم تجلیل نیست، این جفا به شهید سلیمانی است؛ شهید سلیمانی باید به الگوی نسل جوان مبدل شود.

حجت‌الاسلام‌ مروی در پایان گفت: آستان قدس رضوی برای گرامیداشت شهید سلیمانی هر آنچه در توان داشته باشند انجام خواهد داد و انجام آن را وظیفه خود می‌داند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید جامعه نسل جوان حجت الاسلام مروی شهید سلیمانی حاج قاسم سلیمانی شهید سلیمانی شهید سلیمانی آستان قدس رضوی حجت الاسلام نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود

ایسنا/کرمان مدیرعامل مجمع خیّران حرم‌ساز کشور گفت: در طول تاریخ همواره اسم سلاطین و پادشاهان در عرصه‌های بازسازی عتبات ثبت شده اما به همت شهید حاج قاسم سلیمانی امروز حرم‌های مطهر شیعیان با رویکرد مردمی در حال توسعه و بازسازی هستند.

احمدرضا عاملی امروز هشتم اردیبهشت ماه در جمع اعضای هیئت مدیره مجمع خیّران حرم‌ساز استان کرمان اظهار کرد: کرمان سرمایه‌های معنوی عظیمی دارد که به فعلیت درآمده و بر اساس تفکر شهید حاج قاسم سلیمانی پیش رفته است.

وی با بیان این نکته که برخی شهرها به عناوینی مشهورند مانند اصفهان که به پایتخت فرهنگی ایران و شیراز به پایتخت شعر و ادب معروف است، افزود: طی بازدیدی که از نمایشگاه خدمات استان کرمان در بازسازی عتبات داشتم، من فکر می‌کنم کرمان پایتخت عشق و ارادت به ائمه علیهم‌السلام است.

عاملی، این توفیق را نتیجه‌ تفکر شهید سلیمانی در بحث مردمی کردن بازسازی عتبات دانست و گفت: در طول تاریخ همواره اسم سلاطین و پادشاهان در عرصه‌های بازسازی عتبات ثبت شده اما به همت شهید حاج قاسم سلیمانی امروز حرم‌های مطهر شیعیان با رویکرد مردمی در حال توسعه و بازسازی هستند.

وی تاثیرات وسیع شهید سلیمانی را در عرصه‌های مختلف به ویژه عتبات عالیات، شگفت‌انگیز برشمرد و بیان کرد: حاج قاسم از سال ۱۳۸۳ محوریت بازسازی حرم مطهر ائمه علیهم‌السلام را از دوش سلاطین برداشته و بر دوش مردم گذاشت.

رئیس مجمع خیّران حرم ساز کشور افزود: بحث نذورات برای بازسازی عتبات، جنبه‌ فرهنگی هم دارد چرا که معتقدیم هر کس برای این کار مراجعه می‌کند، مورد عنایت ائمه علیهم‌السلام قرار گرفته است.

عاملی در ادامه تصریح کرد: محبت به اهل بیت علیهم‌السلام فقط به ذکر و گفتن صلوات نیست، بلکه خدماتی هم که به آستان ائمه(علیهم السلام) می‌شود، ذکر است.

وی افزود: نگاه حاج قاسم به مردم، نگاه به گنجینه بود و مجمع خیّران حرم‌ساز نیز تشکیلاتی مردمی است و همین خصیصه، پشتوانه‌ آن است.

عاملی بیان کرد: در راستای هرچه بیشتر مردمی کردن توسعه و بازسازی عتبات، مجمع خیّران و کانون‌های حرم‌ساز راه‌اندازی شده است.

رئیس مجمع خیّران حرم ساز کشور تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی عتبات را بستر تمدن اسلامی می‌دانست و در همین راستا برای توسعه و بازسازی آن تلاش می‌کرد.

در این نشست محمد سلطان‌زاده مدیرعامل مجمع خیران حرم‌ساز استان کرمان طی سخنانی اظهار کرد: هدف از تشکیل کانون‌های خیّران حرم‌ساز علاوه بر جمع‌آوری نذورات، ترویج و نشر فرهنگ حسینی، زینبی و عاشورایی است.

وی راه‌اندازی کانون‌های فوق را زمینه‌ساز جذب خادمان ائمه علیهم‌السلام و فعالیت در راستای ایجاد شور و نشاط در جامعه، جذب نذورات و هدایای مردمی و شناسایی خیّران و ساماندهی آن‌ها دانست.

سلطان‌زاده از فعال شدن ۱۰۰ کانون ۲۲ نفره در استان کرمان خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری ۳۰ کانون در حال جمع‌آوری و واریز وجوهات هستند.

وی دولتی نبودن این طرح را مورد تاکید قرار داد و افزود: این طرح در ارتباط چهره به چهره و رفاقتی در حال پیشبرد است.

در ادامه جانشین مدیرعامل مجمع خیران استان کرمان نیز طی بیاناتی از راه‌اندازی ۴۶ کانون خیرین حرم‌ساز در شهرستان کرمان خبر داد و افزود: با شناسایی فعالان اجتماعی و جذب و توجیه آن‌ها، کانون‌ها راه‌اندازی و فعال می‌شوند.

اکبر یزدی‌زاده اضافه کرد: هر کانون حداقل ۲۲ و حداکثر ۳۰ عضو دارد که هر یک از اعضا متعهد می‌شوند ماهانه حداقل ۵۰ هزار تومان به حساب ستاد توسعه و بازسازی عتبات واریز و فیش آن را به مسئول کانون ارائه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند