Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بیش از هزار و300 نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور در مرحله دوم سال جاری از سوی صندوق اعتباری هنربه سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اعلام این خبر گفت: بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر یکی از خدماتی است که بر اساس توافق میان سازمان تأمین اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند شامل حال هنرمندان، نویسندگان وروزنامه نگاران واجد شرایطی شود که به عضویت این صندوق درآمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای صندوق علاوه بر بهره‌مند شدن از مزایای مربوط به بیمه ی صاحبان حرَف و مشاغل آزاد، از کمک ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معادل 10درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال، بابت حق بیمه ماهانه خود برخوردار شوند. علاوه بر‌آن، متقاضیان می توانند ضمن پرداخت حق بیمه، با پرداخت حق سرانه درمان، از خدمات درمانی نیز برخوردار شوند.
مشاور وزیر ارشاد افزود: متقاضیان این بیمه می‌توانند یکی از طرح ها با نرخ های 12 ،14 یا 18درصد را انتخاب کنند و از خدمات آن بهر‌ه‌مند شوند.
وی در ادامه تصریح کرد: در صورت انتخاب طرح 12 درصد، بیمه شدگان پس ازبازنشستگی مستمری دریافت می کنند اما در صورت فوت قبل از بازنشستگی، این مستمری به بازماندگان تعلق نمی گیرد. از آنجایی که سطح خدمات بیمه با نرخ 12 درصد ضعیف و شکننده است، توصیه اکید صندوق در انتخاب و یا جایگزینی دیگر بیمه ها با نرخ 14 یا 18 درصد( ترجیحاً 18 درصد) با 12 درصد است که خدماتش مشمول بازنشستگی و پرداخت مستمری به بازماندگان در صورت فوت، قبل و یا بعد از بازنشستگی است، می باشد.
پوراحمدی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از سه هزار و 400 نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور از سوی صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.  
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به لزوم استمرار پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی(سهم عضو) در مهلت قانونی گفت: به منظور استمرار پوشش بیمه تامین اجتماعی و جلوگیری از ایجاد گسست و وقفه در سوابق بیمه توصیه می گردد، اعضای محترم نسبت به زمان واریز سهم بیمه در موعد مقرر، دقت کافی داشته باشند. چنانچه افراد حق بیمه خود را در موعد مقرر پرداخت نکنند، طبق مقررات سازمان تأمین اجتماعی بیمه آنها از سوی این سازمان به صورت خودکار قطع خواهد شد. با این وجود در صورت قطع بیمه، امکان صدور معرفی نامه برای برقراری مجدد بیمه از سوی صندوق با نامه درخواست از سوی ادارات کل، معاونت‌ها و یا صنوف تخصصی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نویسنده روزنامه نگار تأمین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور سقف سهم سازمان تأمین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

کد خبر 6098010 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی
  • حق بیمه اجتماعی ۱۰۴ بانوی سرپرست خانوار در قشم پرداخت شد
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی
  • ارائه ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی
  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است