Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهادهای جاسوسی آمریکا اعلام کردند که شاید منشاء کرونا هرگز مشخص نشود.

به گزارش برنا؛ رسانه‌های آمریکایی نوشتند: جامعه اطلاعاتی آمریکا با انتشار یک گزارش ۱۷ صفحه‌ای اعلام کرد که آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده احتمالا به علت نبود اطلاعات جدید یا همکاری در سطح عالی با چین دیگر نتوانند منشا کووید-۱۹ را تشخیص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر مدیر اطلاعات ملی در یک گزارش که از حالت محرمانه خارج شده است ، اعلام کرد که منشا طبیعی و آزمایشگاهی کرونا هر دو فرضیه ممکن از نحوه سرایت سارس- کو- ۲ برای اولین بار به انسان است اما تحلیلگران بر سر آن اختلاف نظر دارند.

این گزارش همچنین انتشار ویروس کرونا به عنوان یک سلاح بیولوژیکی را رد کرد و افزود که طرفداران این فرضیه دسترسی مستقیم به آزمایشگاه ووهان را ندارند و به انتشار دروغ پراکنی متهم هستند.

برخی از آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده معتقدند که ویروس نشات گرفته از طبیعت است اما از این فرضیه حمایت زیادی نمی‌شود زیرا طی ماه های اخیر ویروس به طور گسترده و طبیعی در میان حیوانات وحشی گسترش یافته است. در گزارش دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا آمده است که چهار آژانس اطلاعاتی ایالات متحده اطمینانی بالایی ندارند که COVID-۱۹ از یک حیوان آلوده یا یک ویروس مرتبط نشات گرفته است.

اما یکی از آژانس‌ها مدعی شد که تقریبا اطمینان دارد نخستین سرایت COVID-۱۹ به انسان احتمال زیاد نتیجه یک حادثه در آزمایشگاه است که می تواند شامل آزمایش یا جابجایی حیوانات توسط موسسه ویروس‌شناسی ووهان باشد.

بر اساس این گزارش، مقام‌های چینی نیز چیزی از کرونا پیش از اعلام شیوع این ویروس نمی‌دانسته‌اند.

در این گزارش عنوان شده که ویروس کرونا به صورت محدود در نوامبر ۲۰۱۹ (آذر ۱۳۹۸) ظاهر شده و بیش از یک منشأ احتمالی برای این ویروس وجود داشته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایالات متحده چین ویروس طبیعت حیوان کرونا منشا کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن

رویترز به نقل از آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی را مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی در ۵۴ مایل دریایی در شمال غرب المخای یمن دریافت کرده است.

این آژانس اعلام کرد که گزارش‌های اولیه حاکی از حمله موشکی به یک کشتی است.

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس همچنین گزارش داد که این کشتی دچار آسیب شده اما خدمه آن در سلامت کامل هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...
  • دستگیری ۵ مخل نظم و امنیت در مشهد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن