Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس وکیلیان مسئول ذخیره‌سازی خون بندناف و سلول‌های بنیادی جهاد دانشگاهی استان همدان با اشاره به اینکه برای مادران مبتلا به کرونا، طبق پروتکل‌های بانک خون بند ناف امکان نمونه گیری و جمع آوری خون بندناف نوزاد وجود ندارد،گفت: هنوز به‌صورت قطعی مشخص نیست ویروس کرونا چه تأثیری بر سلول‌های بنیادی افراد می‌گذارد، اما همچنان تحقیقات بر روی این ویروس ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکیلیان تاکید کرد: با تحقیقات بیشتر بر روی این ویروس، تمامی مادران فقط در مدت ۲۸ روز یعنی دو هفته قبل و دو هفته بعد از زایمان، اگر درگیر کرونا شوند نمی‌توانند خون بند ناف نوزاد خود را ذخیره کنند و تا قبل از آن زمان ۲۸ روزه، برای جمع‌آوری نمونه مشکلی وجود ندارد.

مسئول ذخیره‌سازی بند ناف و سلول‌های بنیادی جهاد دانشگاهی استان همدان گفت: مادرانی که تمایل به ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادشان دارند، باید حداقل یک هفته قبل از زایمان واکسن تزریق نکرده باشند و در غیر این صورت برای کسانی که تا قبل از این موعد تزریق واکسن داشتند مشکلی برای ذخیره‌سازی  وجود ندارد.

وکیلیان با اشاره به تأثیر ویروس کرونا بر مادرانی که از ذخیره سلول‌های بنیادی نوزادشان محروم شدند بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا درصد کمی از افراد برای ذخیره‌سازی بند ناف با مشکل مواجه شدند، چراکه در زمان بارداری از مادران بسیار مراقبت می‌شود تا با ویروس کرونا برخورد نداشته باشد.

مسئول ذخیره‌سازی خون بند ناف استان تصریح کرد:باید ۳ هفته زمان بگذرد و تست مادر از نظر ابتلا به کرونا منفی شود تا امکان نمونه گیری وجود داشته باشد.

وکیلیان گفت: شواهدی از اینکه بیماری کرونا از طریق خون بند ناف به کودک منتقل می‌شود وجود ندارد، اما اجازه نمونه گیری و جمع آوری خون بند ناف نوزاد در این شرایط داده نمی‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا خون بند ناف مادران ذخیره سازی خون بند سلول های بنیادی ویروس کرونا خون بند ناف وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۸۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان

(تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان

دیگر خبرها

  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت