Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هنوز در خانه بهداشتی که ۴۵ سال پیش ساخته شده بود، مستقر است.

محمد پاکمهر در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که هشتم آبان ماه در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۳ هزار نفر در جریان کرونا جان خود را از دست داده اند و پنج تا ۶ میلیون نفر از مردم کشور نیز به این ویروس مبتلا شده اند، اظهار کرد: مدیریت کنونی در ارتباط با ویروس کرونا، شاید مدیریت جنگی باشد و برای مبارزه با آن فرماندهی جنگی را طلب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تقدیر از خدمات کادر درمان، افزود: کووید ۱۹ فقط بیماری یک دستگاه نبود و صرفا سلامت را تحت تاثیر قرار نداد، بلکه تمامی ابعاد زندگی و جامعه را مورد هدف خود قرار داده است.

پاکمهر ادامه داد: با تمامی پیچیدگی هایی که این ویروس دارد، اما داشته های این استان در مقابل آن چه بوده؟ دانشگاهی که ستاد مرکزی آن در خانه بهداشت ۴۵ سال گذشته مستقر است.

وی تاکید کرد: موضوع کرونا تمام شدنی نیست، درنتیجه باید زیرساخت ها برای مقابله با آن و خدمات رسانی به مردم تقویت شود و اگر فکر می کنیم که با تزریق واکسن این موضوع تمام شدنی است، باخته ایم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مسیرهای سختی را طی کردیم تا بیمارستان های استان به هشت دستگاه اکسیژن ساز سنترال مجهز شد و امروز به غیر از یک بیمارستان، تمامی بیمارستان های استان دارای دستگاه سی تی اسکن هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان راز و جرگلان با فاصله ۱۲۰ کیلومتر از مرکز استان فاقد بیمارستان و حتی یک مرکز درمانی شبانه روزی است، آن گاه چطور باید با این ویروس منحوس مبارزه کرد! اما ردیف ملی برای ساخت این بیمارستان اخذ شده و تلاش های لازم برای ساخت آن انجام می شود.

وی تاکیدکرد: اگر قصد داریم تا در محل بیمارستان امام رضا (ع) طرح گردشگری، تجاری و ... راه اندازی کنیم باید با تدبیر و برنامه ریزی پیش رویم و مکان جایگزین آن را نیز در نظر بگیریم که هم اکنون مصوبه ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان امام رضا (ع) موجود و دارای ردیف ملی است و باید تلاش های لازم برای ساخت آن انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان شمالي خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود

تورج شیرزادیان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای تأمین مطالبات بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود و در خصوص بهبود خدمت‌رسانی در واحد‌های پاراکلینیک و تصویربرداری، یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل بیمارستانی باارزشی بالغ‌بر سی میلیارد ریال تحویل بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود گردید.

وی بابیان این‌که مراحل نصب و آموزش آن در مرکز به‌صورت کامل صورت گرفت، افزود: از ویژگی این رادیولوژی قابل‌حمل یا پرتابل (portable) این است که در اکثر مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها در اتاق بیماران، بخش ریکاوری، بخش مراقبت‌های ویژه، حیاط بیمارستان و بخش نوزادان قابل‌استفاده هست.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: این دسته از تجهیزات در شرایط اورژانسی یا مواقعی که بیمار به هر دلیلی نمی‌تواند حرکت کند برای عکس‌برداری اشعه ایکس استفاده می‌شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید