Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ استاندار ایلام گفت: صعود دوباره بستری و مرگ‌های کرونایی در ایلام، نگران کننده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در ایلام؛ محمد نوذری عصر امروز در پی صعود دوباره بستری و مرگ‌های کرونایی در ایلام در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: صعود دوباره بستری و مرگ‌های کرونایی در ایلام، نگران کننده است

استاندار ایلام این صعود آماری را خطرناک دانست و گفت: بی توجهی به آمارها موجب می شود که شدت تبعات ویروس کرونا علاوه بر ورود استان به پیک ششم کرونا تلفات جانی آن را نیز افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسریع در واکسیناسیون شهروندان مورد تاکید استاندار ایلام بود و خواستار برخورد با کسانی شد که در امر واکسینه کردن خود تعلل می ورزند و در این ارتباط افزود: هنوز در کشور چیزی به عنوان قانون که واکسن نزده‌ها را از خدماتی محروم کند نداریم ولی در جلسه ستاد ملی کرونا قرار شد ساز و کاری برای این موضوع تعریف شود تا زمان تدوین ساز و کار از اقدامات اقناعی برای افزایش ضریب ایمنی شهروندان اقدام شود.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: مسئولین آموزش و پرورش در بحث واکسیناسیون دانش آموزان اهتمام بیشتری داشته باشند.بین مدیران مدارس رقابتی ایجاد شود، یکسری عوامل انگیزشی و تقویتی به مدیران مدارسی که مدرسه آنها بیشترین واکسیناسیون را داشته باشد، ارائه شود .

خطر پیک ششم  در ایلام جدی است

محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در این جلسه اظهار داشت: نزدیک به 80 درصد جامعه هدف دوز اول واکسن و 51 درصد نیز هر دو دوز را دریافت کرده اند.

وی افزود: میران واکسیناسیون کشوری مدارس 83 درصد است که در استان ما 71 درصد است و نیاز به همکاری بیشتر آموزش و پرورش در این زمینه است.

کریمیان خواستار رعایت پروتکل‌ها توسط مردم شد و گفت: در خصوص رعایت پروتکل‌ها یادآوری و سخت گیری هایی صورت گیرد.

بیشترین فوتی ها در یکماه گذشته مربوط به ایلام و دهلران بوده است

جمیل صادقی فر نیز با ارائه آمار فوت شدگان ناشی از کرونا در استان ایلام گفت: بیشترین فوتی ها در یکماه گذشته مربوط به ایلام و دهلران بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود:واکسیناسیون جمعیت 80 درصدی نشان می دهد که هیچ ترس و نگرانی بابت عوارض واکسن نخواهد بود و در بحث واکسیناسیون از دستگاه‌های متولی و ارگانها(بهزیستی، کمیته امداد و...) که با بخش هایی از جامعه در ارتباط هستند درخواست می‌کنم در مورد افراد جامعه‌ی خودشان حساس شوند و با ابزارهایی که در اختیار دارند، مداخله ی جدی تری داشته باشند.

تست کرونا برای بیماران در استان سمنان رایگان است؛ مسافران هزینه را با نرخ دولتی می‌پردازند25درصد مردم کرمانشاه هنوز دز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اندآیا کارکنان سازمان بهشت زهرا(س) دوز سوم واکسن کرونا را دریافت می‌کنند؟

ایجاد پویش همیار سلامت با موضوع" من واکسن می زنم" در طرح شهید سلیمانی

سرهنگ  نصراللهی معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام نیز مشارکت فعال بسیجیان در مراکز تجمع واکسیناسیون را مورد اشاره قرار داد و گفت:ایجاد پویش همیار سلامت با موضوع" من واکسن می زنم" در طرح شهید سلیمانی که به همه شهرستانها ابلاغ شده است.

وی ادامه کار نیروهای سیار واکسیناسیون با همکاری شبکه‌های بهداشت شهرستانها را خواستار شد و افزود: مشارکت فعال بسیجیان در مراکز تجمیع واکسیناسیون در شهرستان‌ها و همکاری با نیروهای بهداشتی در دستور کار قرار دارد و این مشارکت تقویت خواهد شد.

 انتهای پیام/180/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان

حسین زاده گفت : پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در این بیمارستان ها باید به صورت رایگان انجام شود .

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ؛ موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود، به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان