Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان ظهر امروز (شنبه) با محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان و جمعی از معاونان فرماندهی و مسئولان اقشار سپاه دیدار کرد.

او در این نشست با بیان اینکه مسئولان باید امثال شهیدان حاج قاسم سلیمانی، کاظمی و باکری را الگوی خود قرار دهند، گفت: برای حل مشکلات باید روحیه بسیجی و جهادی داشت و شعار دولت مردمی هم استفاده از ظرفیت بسیج و مردم در عرصه‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به مشارکت سپاه پاسداران در رفع بسیاری از معضلات کشور، افزود: سپاه بعد از دوران دفاع مقدس با تشکیل قرارگاه سازندگی به آبادانی کشور پرداخته و در بحران‌ها کنار مردم بوده است.

اسدالله عباسی با بیان اینکه برای حل مشکلات گیلان باید وفاق و همدلی را گسترش داد، گفت: با تک‌روی توسط افراد یا جریان‌ها توفیقی حاصل نمی‌شود و باید در این مسیر منسجم حرکت کنیم.

او با بیان اینکه مردم در این استان دارای مشکلاتی عدیده‌ای هستند، افزود: ریاست در گیلان معنا ندارد، زیرا همه ما در قبال مردم مسئول بوده و باید به طور مستمر با حضور میدانی با آنان گفتگو کنیم.

استاندار گیلان گفت: از دستگاه‌های نظارتی خواسته‌ام تا لیست مدیران و دستگاه‌های متخلف را به بنده اعلام کنند.

عباسی شعار دولت مردمی را مبارزه با فساد دانست و افزود: اصحاب فتنه، جریان‌های انحرافی و لیبرال، کم به کشور و گیلان ضربه نزده اند لذا در دولت مردمی از افراد دارای مدیریت جهادی و فسادستیز در کشور و استان استفاده خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه بروکراسی زائد اداری در گیلان بیشترین آسیب را به این استان زده، گفت: پسماند و معضلات موجود در رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت، مشکلات زیست محیطی بسیار زیادی برای مردم این استان به وجود آورده است.

استاندار گیلان افزود: با فرد و دستگاهی که بخواهد مانع پیشرفت و حل مشکلات زیست محیطی استان شود، با قاطعیت برخورد می‌شود.

عباسی استفاده از ظرفیت سپاه، بسیج و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را در رفع مشکلات گیلان راهگشا دانست و گفت: عدم استفاده از این ظرفیت در استان به ویژه در حل معضل پسماند قابل قبول نیست و اگر لازم باشد در دیدار با فرمانده کل سپاه پاسداران، این مشکل را مطرح خواهم کرد چراکه نباید لحظه‌ای در حل مشکلات کوتاهی کنیم.

محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیر در این دیدار با تبریک روز بسیج دانش‌آموزی افزود: انقلاب اسلامی، استحکام و استقلال و وحدت خود را مدیون خون پاک شهیدانی همچون حسین فهمیده است.

او با بیان اینکه دولت سیزدهم بارقه امید را در دل مردم ایجاد کرده، گفت: با روی کار آمدن دولت جدید امید‌های زیادی در دل مردم ایجاد شد، زیرا مردم به مدیریت جریان ولایت‌مدار بسیار امیدوار هستند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور افزود: در نظام ولایی و بر مبنای اسلام تمامی مشکلات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قابل حل است که نمونه بارز آن را در حوزه‌های دفاعی، نظامی و امنیتی شاهد بودیم.

عبدالله پور تنها راه حل مشکلات کشور را توجه به مدیریت جهادی دانست و گفت: کشور در حوزه اقتصادی دارای مشکلات عدیده‌ای است، ولی اگر به مانند عرصه دفاعی و نظامی به توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه و از ظرفیت جوانان استفاده می‌شد؛ بسیاری از مشکلات تاکنون حل شده بود، ولی برخی از مسئولان تاکنون حتی یکبار هم در برخی از مناطق سخت گذر حضور پیدا نکرده‌اند.

او با تأکید بر لزوم اهتمام مسئولان به شعار ما می‌توانیم، افزود: شعار جریان انقلاب ما می‌توانیم است، زیرا هرچه موفقیت در کشور وجود دارد به دلیل استفاده از ظرفیت جوانان است، زیرا مقام معظم رهبری اعتماد به ویژه‌ای به جوانان دارند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه انقلابی‌گری باید در بین مدیران استان وجود داشته باشد، گفت: اعتقاد به مبانی اسلام، توجه به استقلال و استحکام کشور، عدم وابستگی به بیگانه، حساسیت در مقابل طرح‌های دشمن و تقوای دینی و سیاسی مهم‌ترین ویژگی‌های انقلابی‌گری از نگاه مقام معظم رهبری است.

عبدالله پور افزود: پسماند، فاضلاب، ترافیک رشت، کارخانه‌های نیمه تعطیل، مهم‌ترین مشکلات استان هستند که بیشتر آن‌ها در شهرستان رشت وجود دارد، ولی باید به دولت و شهرداری برای حل مشکلات کمک کرد.

او با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت بسیج باعث موفقیت در بسیاری از حوزه‌ها می‌شود، گفت: گیلان در تزریق واکسن کرونا در کشور دارای رتبه نخست بوده و این امر به لطف استفاده از ظرفیت بسیج در انجام واکسیناسیون و در قالب طرح شهید سلیمانی محقق شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان، سپاه و بسیج را سرباز و خادم مردم در کشور دانست و تصریح کرد: سپاه چشم طمع به هیج جایگاهی نداشته و تا پای جان سرباز مردم، انقلاب و، ولی فقیه بوده و حاضریم برای سربلندی اسلام بار‌ها کشته شده و زنده شویم لذا از مسئولان درخواست دارم از امکانات و توان انسانی بسیج و سپاه قدس گیلان نهایت استفاده را کنند.

استاندار گیلان در پایان این جلسه با حضور در حسینیه شهدای گمنام، پس از اقامه نماز، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

 

 


انتهای پیام/م.‌ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار گیلان سپاه قدس فرمانده سپاه قدس گیلان استفاده از ظرفیت استاندار گیلان عبدالله پور حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شورای عالی استان‌ها به شفافیت و درستکاری شورا های شهر تاکید کرد و ادامه داد: ۱۲۷ هزار شورا در سراسر کشور مشغول خدمت به مردم هستند که کوچک‌ترین کم‌ و کاستی آن‌ها مورد نقد مردم قرار می‌گیرد.

شهرام دبیری روز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراها به مقام و جایگاه شورا در نظام مردم سالاری تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) در جهت ارج نهادن به مردم سالاری به شورای انقلاب دستور تدوین آئین‌نامه تشکیل شوراها برای اداره شهر و روستا ها را دادند و در این راستا نیز یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها است. 

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا به تمامی مشکلات، موانع و نارسایی‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم رسیدگی می‌کنند و مردم انتظارات زیادی از عملکرد صحیح و متعهدانه شوراهای اسلامی دارند.

وی بیشترین مشکل را خطاهای ناشی از عدم اشرافیت به قانون و مقررات اعضای شورا دانست و افزود: در شورای عالی استان طرحی برای آموزش تمامی اعضای شوراها و نظارت بر روند این دوره‌ها در دست بررسی است و در این راستا نیز از مجموعه و اعضای شورای فعال تقدیر و قدردانی کرده و از افرادی که در این حوزه کم‌کاری داشته‌اند مورد تذکر قرار می‌گیرند.

دبیری تصریح کرد: شوراهای عالی استان، شهر، بخش و روستا در اسرع وقت در صحنه‌های مختلف از جمله در سیل، زلزله و موارد بحرانی در کنار مردم حضور پیدا کرده و پیگیر حل مشکلات مردم از طریق شهرداری، فرمانداری و بنیاد مسکن هستند.

وی به نقش شوراهای روستا در حل مشکلات و اختلافات روستاییان تاکید کرد و افزود: در گذشته کدخدای روستا مشکلات و اختلافات را حل می‌کردند ولی امروزه شاهد تحقق این امر به وسیله‌های شوراهای روستا هستیم و همچنین شوراهای شهر نیز ۳۴ وظیفه از جمله انتخاب شهردار دارند.

رییس شورای شهر کلانشهر تبریز از نداشتن درآمد پایدار شهرداری‌ها ابراز گلایه‌مندی کرد و گفت: درآمد پایدار شهرداری‌ها حدود ۱۵ درصد است ولی در کل دنیا ۸۰ درصد درآمدهای پایدار شهرداری ها از طریق عوارض تامین می‌شود. 

وی تحقق شعار سال را وظیفه شوراها دانست و تصریح کرد: یکی از وظایف شوراها برنامه‌ریزی برای مشارکت مردم در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است که مطابقت کاملی با تحقق شعار سال دارد و در این راستا نیز باید قدم‌هایی خوبی در این زمینه برداریم.

دبیری تاکید کرد: در برخی از موارد ابزار های اجرایی شورای شهر تعیین نشده‌ است که از مجموعه دولت و استانداری خواستار همکاری و همیاری از طریق فرمانداری‌ها هستیم.

یحیی صدیق جهانی، نماینده شورای برتر استان در این همایش با اشاره به شعار های سالیان گذشته به نقش مردمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی تاکید کرد و افزود: اقتدار نظام جمهوری اسلامی همواره وابسته به حضور و نقش مردم در همه عرصه‌ها است.

وی اقدامات شورای اسلامی روستای علی بیگلو شبستر تشریح کرد و افزود: آسفالت ریزی، جدول‌گذاری، تجهیز معابر ورودی و خروجی روستا به دوربین‌های مداربسته در راستای افزایش امنیت اجتماعی روستاییان، احداث شهرک‌های صنفی و واحدهای کوچک صنفی، احداث بازارچه، احداث واحدهای مسکونی و واحدهای سازمانی برای اقشار نیازمند و محروم، انتقال دامداری‌ها داخل روستا به خارج محدوده طرح هادی روستایی و مدیریت فاضلاب روستا از جمله اقدامات شورای اسلامی با مشارکت مردمی است.

باقر فلاحی، نماینده شورای برتر استان به تعامل لازم میان اعضای شورا تاکید کرد و گفت: رضایتمندی، اعتماد و اطمینان مردم شهرستان عجبشیر نسبت به شورای شهر و شهرداری مثال زدنی است و این به عنوان سرمایه اجتماعی بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد:  دولت باید موانع و مشکلات اداری را در راستای مشارکت مردم در جهش تولید را برطرف کنند. 

وی به تدوین طرح جامع هویت شهری تاکید کرد و افزود: ما در اکثر شهرها شاهد معضلاتی همچون ترافیک و سدمعبر هستیم که با اجرای این طرح می‌توانیم از اتلاف منابع بیت‌المال جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • قیمت رحم اجاره‌ای؛ ۴۰۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان!