Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در شرایط کنونی توجه به رونق سرمایه گذاری در بخش کشاورزی جزو اولویت های مهم این کمیسیون اتاق بازرگانی است که به صورت جدی دنبال می شود.

وی مدیریت منابع آب با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی، استفاده از فن آوری روز دنیا در تولیدات، استفاده از الگوی کشت متناسب با کم آبی و تغییرات اقلیم، خرید تضمینی محصولات کشاورزی بر مبنای قیمت واقعی دنیا، تامین امنیت غذایی پایدار را از جمله مزایای رونق سرمایه گذاری در بخش کشاورزی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهیه برنامه منسجم برای صادرات محصولات کشاورزی
نایب رییس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران یادآور شد: برنامه رونق صادرات محصولات کشاورزی در کشور زمانی قابل تحقق بوده که از ابتدای کار، برنامه منسجم از جمله سیاست صادرات بلندمدت با شناسایی بازار هدف و ذائقه مشتری را داشته باشیم.
یوسفی خاطرنشان کرد: این در حالی است سرمایه گذاری روی صادرات محصولات کشاورزی در کشور خیلی کم است و به خوبی از این ظرفیت در تولید ثروت استفاده نمی شود که این نقص در دولت جهادی سیزدهم برطرف بشود.  
وی بخش کشاورزی را ظرفیت مطلوب برای ارزآوری برشمرد و بر رفع موانع فراروی آن با بهره گیری از کارشناسان مرتبط تاکید کرد.

بازار اوراسیا ظرفیت خوب برای صادرات کشاورزی
وی بازار اورآسیا را ظرفیت خوب در رونق صادرات محصولات کشاورزی از جمله استان گلستان اعلام و اضافه کرد: اکنون این بازار مصرفی که دارای بیش از ۲۸۰ میلیون نفر جمعیت بوده، فرصت مغتنم برای رونق صادرات محصولات کشاورزی کشور است که باید برای صادرات محصولات کشاورزی با داشتن رقبای قوی، به روز و هدفمند شد.

این عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی گرگان و نایب رییس اتاق ایران و قزاقستان که به تازگی به عنوان نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران و امیر عابدی دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق گرگان و رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان به عنوان رییس کمیسیون صادرات اتاق ایران انتخاب شدند.اتاق بازرگانی ایران دارای ۱۸ کمیسیون تخصصی در حوزه های مختلف دارد که انتخابات آن هر ۲ سال یک بار برگزار می شود.

مطابق گزارش اتاق بازرگانی گرگان ، بیش از ۸۰۰ فعال اقتصادی در گلستان دارای کارت بازرگانی از این اتاق هستند.عمده فعالیت فعالان اقتصادی گلستان با کشورهای آسیای میانه است.

داشتن مرز خشکی با کشور ترکمنستان و ارتباط با کشورهای آسیای میانه و چین از طریق زمینی و ریلی، دسترسی به بنادر دریای خزر و ارتباط با کشورهای حوزه این دریا از طریق مازندران، وجود فرودگاه های گرگان و کلاله و گمرک اینچه برون گنبدکاووس، از جمله ویژگی های رونق مبادلات تجاری استان گلستان به شمار می رود.

در گلستان یک میلیون و ۹۰۰ هزاری نفری وجود دارد که اقتصاد ساکنان آن بر پایه کشاورزی است.

برچسب‌ها استان گلستان اتاق بازرگانی ایران گرگان کشاورزی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان اتاق بازرگانی ایران گرگان استان گلستان اتاق بازرگانی ایران گرگان کشاورزی صادرات غیر نفتی صادرات محصولات کشاورزی اتاق بازرگانی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان

محمد برزعلی ضمن اعلام آمادگی استان برای برداشت محصولات کشاورزی، افزود: پیش بینی می‌شود امسال در بیش از یک میلیون تُن گندم و ۱۱۰ هزار تُن کلزا و یکصد هزار تُن جو در استان برداشت شود.

علی اکبر مهقانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

مریم برزنونی رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهادکشاورزی گلستان هم با بیان اینکه سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی در استان است، خاطرنشان کرد: پیش بینی سوخت کمباین‌ها از هم اکنون انجام شود.

وی تاکید کرد: حمل محصولات در ماشین‌های بدون کاور ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان