Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاونان شهردار تهران در دیدار زاکانی با وزیر راه و شهرسازی ضمن بیان مشکلات تهران در حوزهای مختلف، درباره زمینه های همکاری شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی توضیح دادند.
به گزارش خبرنگار شهر، عباس شعبانی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در دیدار شهردار تهران و وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر اتفاقی که در تهران می افتد یک اثر ملی دارد، گفت: 60 تقاطع بزرگراهی در تهران به خاطر تکمیل نبودن، 336 کیلومتر مسیر تهرانی ها را افزایش می دهد و این مسأله می تواند باعث افزایش مصرف سوخت، تصادف، آلودگی هوا و سایر مشکلات شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: تکمیل این تقاطع ها حدود 6 هزار میلیارد پول می خواهد و نیاز به یک عزم ملی و کمک دولت دارد. همچنین اتصال شهرهای اطراف به تهران از جمله تقاطع ایران خودرو با بزرگراه تهران کرج نیاز به اصلاح دارد و کار مشترک بین شهرداری و وزارت راه و شهرسازی دارد.
شعبانی ادامه داد: انتقال عوارضی تهران قم به بعد از فرودگاه امام(ره) اگر انجام شود می توانیم رینگ دوم شهر آفتاب را اجرا کنیم. همچنین در بحث نگهداشت شهر به عنوان مثال به اختصاص تسهیلاتی در ارائه قیر به شهرهای پرجمعیت نیاز به کمک داریم.
عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در این جلسه گفت: در گرانترین منطقه تهران محله ای وجود دارد که پشت بام را متری 10 میلیون تومان می فروشند تا یک واحد فرسوده طبقاتی ایجاد کنند.
تولید مسکن کوچک اندازه برای اقشار کم درآمد
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: متوسط مساحت واحدهای مسکونی در جنوب تهران بالای 90 متر و در شمال 120 متر است که این مسأله روز به روز توان تامین مسکن برای اقشار کم درآمد را غیرممکن می کند. باید با استفاده از سازندگان دولتی وضعیت مسکن را به سمت تولید مسکن کوچک اندازه ببریم تا در یک حالت ترکیبی بتوانیم 20 درصد واحدهای کوچک اندازه بسازیم و به صورت مسکن اجاره ای اجتماعی در اختیار افراد کم درآمد قرار دهیم.
گلپایگانی ادامه داد: امکان ساخت یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در بلند مدت در شهر وجود دارد و می توان ساخت 180 هزار واحد مسکونی در سال را در تهران مدیریت کرد. بخشی از این واحدها توسط خود مردم، بخش خصوصی و نهادها قابل ساخت است. ظرفیت هایی که برای این موضوع داریم شامل هزاران هکتار زمین های کشاورزی و ... است که به مناطق 18 و 19 اضافه شدند و اگر قانون منع فروش اراضی فاقد کاربری در مجلس اصلاح شود ظرفیت بالایی ایجاد خواهد کرد.
او با بیان اینکه نکته مهم دیگر انتقال جریان نوسازی به مناطق میانی و جنوبی شهر است، اضافه کرد: طرح های تشویقی و تراکم بیشتری به قطعات بزرگ اندازه داده می شود که این مسأله باعث رفتن روند ساخت و ساز و تراکم به سمت شمال شهر می شود. در حالی که از نیمه جنوبی خیابان انقلاب تا جنوب شهر 69 درصد قطعات زیر 200 متر است بنابراین نیاز است که روند ساخت و ساز را تغییر دهیم.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری عنوان کرد: حذف نوار 100 متری پیرامون راه آهن نیز از دیگر مسائلی است که باید انجام‌ شود. همچنین اگر بحث واگذاری اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی در محله سیروس را به سرانجام برسانیم می توانیم نوسازی آن را به عنوان یک محله الگو بر مبنای معیارهای تاریخی انجام دهیم.
گلپایگانی مشکل حریم تهران را از دیگر مشکلات این شهر برشمرد و یادآور شد: تهران در جنوب شرق و جنوب اصلا حریم ندارد و شهرهای کوچک چسبیده به تهران درباره حریم پایتخت تصمیم گیری می کنند و این باعث مشکل درباره تهران می شود. مشکلی که سالهای گذشته برای مرتضی گرد ایجاد شده زنگ خطر برای تهران است.
او با اشاره به مسأله اصلاح قانون تعاریف ، گفت: درباره این موضوع به عنوان مثال می توان گفت که ری و شمیران محدوده شهر تهران هستند و فرمانداری ها برای آنها تصمیم گیری می کنند و درواقع شهرداری جداگانه ای برای آنها نداریم تا از حریم آن حمایت کند و این موضوع نیاز به یک اصلاح دارد. 
همکاری برای حل مشکل پایانه ها و معاینه فنی اتوبوس ها
سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این جلسه گفت: حوزه حمل و نقل برون شهری و درون شهری با یکدیگر پیوستگی دارند و یکی از نقاط اتصال این دو، حمل و نقل ریلی است. امیدواریم با کمک وزارت راه و شهرسازی بهره برداری از متروی کرج هشتگرد به شهرداری منتقل شود تا یکپارچگی حمل و نقل ریلی ایحاد شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: علاوه بر نیاز به برنامه هایی برای هماهنگی اتصال ریلی درون شهری و برون شهری در پایانه های مسافری نیز برای حل مشکلات نیاز به همکاری و هماهنگی داریم. مثلا مکان یابی پایانه ها برای انتقال پایانه هایی که در محدوده مرکزی و بطن شهر هستند به حاشیه و خارج شهر انجام شود. همچنین تقاضا داریم امکان معاینه فنی اتوبوس‌های شهرداری در خارج از شهر تا زمان نوسازی ناوگان اتوبوسرانی وجود داشته باشد.
شفیعی ابراز امیدواری کرد که وزارت راه و شهرسازی و شهرداری با هماهنگی با هم بتوانند طرح جامع تهران و طرح جامع حمل و نقلی را با هم پیش ببرند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی شهرداری تهران کوچک اندازه پایانه ها حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران

 مهرداد بذرپاش با یادآوری این‌که خط راه‌آهن در  منطقه ۱۷ تهران سال‌های گذشته به‌دلیل ایجاد آسایش و امنیت به زیر زمین منتقل شد، اظهار کرد: پس از این اقدام چند موضوع از جمله ایمنی تونل احداث شده، تهویه مناسب تونل، روشنایی کافی تونل و امکان تخلیه سریع مسافران هنگام بحران مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس توافق شرکت راه آهن و شهرداری تهران مقرر شد زمین‌های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود. در این توافق، شهرداری تهران، مکلف به مناسب‌سازی، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده رو شد که هم اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده روها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد شده و بخشی از کار باقی مانده است.

بذرپاش با اشاره به این‌که اختلاف نظرهایی در خصوص زمین‌های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، توضیح داد:  در خصوص حریم‌هایی مسیر راه آهن باید تصمیم گیری شود، در حریم ۱۷ متری، ایمنی الزامی است و باید حفظ شود و در حریم ۳۰ متری برخی مناطق نیاز است تسهیل‌گری‌هایی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای حریم بعد از ۱۷ متر در محدوده ۳۰ متری به دولت ارائه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. منتظر تایید هیأت وزیران هستیم که با تصویب پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گشایش خوبی برای ساکنان مسیر ریلی منطقه ۱۷ اتفاق می‌افتد.

بذرپاش ادامه داد: در صورت تصویب هیئت وزیران، محدوده ۳۰ متری از حریم ۱۷ متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می‌کنند. این حریم‌ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می‌شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست‌های اصلی دولت است، توضیح داد: ۱۳ هزار پلاک در منطقه ۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیئت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود.

بذرپاش گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • چه شد که مغز و هیکل انسان امروزی انقدر کوچک شد؟!
  • علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود