Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست گروه جی ۲۰ در رم، همایش اقلیمی کاپ ۲۶، اقتصاد آمریکا پس از کرونا و هوش مصنوعی، عناوین مهم روزنامه‌های امروز جهان هستند.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ در شرح مهمترین اخبار روزنامه‌های شنبه ـ ۸ آبان ماه ـ می‌نویسد:


رهبران سیاسی در رم


فایننشال تایمز نوشت: سران کشورهای جی بیست، در رم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جی بیست و  رهبران جهانی آن، در رم، به چه می خواهند دست پیدا کنند و به چه چیزهایی دست خواهند یافت؟ جنگ میان انگلیس و فرانسه، بر سر صیادی در دریا.

این از نتایج آغازین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است. انتخاب دوباره امانوئل و امید پهن کردن تور صیادی فرانسه، بیش از بیش انگلیس را آزار خواهد داد. حزب لیبرال دموکراتیک، از  ۱۹۵۵ یعنی از هنگام پیدایش آن حکومت و سیاست را در ژاپن در دست دارد. البته، جز دو وقفه کوتاه یکی دو ساله. البته این امر، رای دهنگان را شاد نمی سازد.

جای باران بر سر زمین بلا می‌بارد!


اکونومیست، هفته نامه انگلیسی می نویسد: در گلاسکو، یکشنبه، همایش اقلیمی کاپ ۲۶ هم حاد و هم نومیدساز خواهد بود. چرا؟ اگرچه چنین گردهمایی ها هنوز بهترین راهکار برای ایجاد تغییرات اقلیمی است. کاریکاتور «آندره اوسینی» بر جلد هفته نامه اکونومیست با عنوان کاپ بیرون همراه شده است، این طرح، به جای سه میمون، سه پنگوئن را نشان می دهد، که با دست هایشان، چشم ها،  گوش ها و دهانشان را پوشانده اند. از سال ۱۹۹۵ کشورها، در برابر تغییرات اقلیمی، هر سال گرد آمده اند و هنوز هم همین کار را می‌کنند. مثل باران که در نمایش «شب دوازدهم» ویلیام شکسپیر  که به گفته بازیگر آن در پایان نمایش: باران هر روز می بارد، همایش اقلیمی، هر سال بر پا می شود اما تغییرات اقلیمی، بلاها را بر سر زمین می بارد.


مراقبت ویژه از اقتصاد پس از کرونا


فایننشال تایمز، نوشت: مراقبت های ویژه اقتصاد پس از عصر کرونا در آمریکا، به نظر یک بازگشت نومیدانه به عقب و پر شباهت به ترامپ است. انتظارات بیش تری از سرعت گرفتن چرخه اقتصاد در دسترس نیست. اگر چه گفته می شود، آمریکا، از رکودی که سال پیش با آن رو در رو بود، به آرامی نفسی می کشد اما تا افتادن روی «ریل» به زمان بیشتری نیاز است.


 در حاشیه خبرهای امروز می‌خوانیم:

ماشین های هوشمندتر از انسان

گاردین نوشت: پروفسور ستوآرت راسل بنیانگذار مرکز هوش مصنوعی در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی می گوید، بیشتر متخصصان بر این باورند که ماشین های هوشمندتر از انسان در این قرن، ساخته و توسعه می یابند. جامعه هوش مصنوعی، هنوز این حقیقت را درک نکرده است که ماشین های هوشمند، به راستی، اثرهای بزرگ در دنیای واقعی دارند. هوش مصنوعی، در عرصه های بسیاری راه یافته است مثل: موتورهای جست و جوی بانکداری، شناسایی چهره ها و ماشین ترجمه که در سال های اخیر، به دامنه های گسترده ای دست یافته اند. باید برخورد انسان با ماشین های هوشمند، محتاطانه باشد. نباید برای پیشتازی هوش مصنوعی، انسان را قربانی یا خوکچه هندی آزمایشگاه ها کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلبرت کوچویی نگاهی به روزنامه های جهان تغییرات اقلیمی تغییرات اقلیمی هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)

 

 

 

منبع : مشرق

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جان سالم به در بردن موتورسوار پس از تصادف (فیلم) تصادف زنجیره‌ای ۱۰ خودرو در جاده کاشمر (فیلم) لحظه سرقت مانیتور خودرو در مشهد (فیلم)

دیگر خبرها

  • چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • ماشین مغزشویی صهیونیست‌ها به دیوار خورد!
  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران