Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@04:36:22 GMT

با تجاوزات ترکیه مقابله و خاک خود را آزاد می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۹۲۵۸

با تجاوزات ترکیه مقابله و خاک خود را آزاد می‌کنیم

وزارت خارجه سوریه در واکنش به مصوبه پارلمان ترکیه برای ادامه حضور نظامی در این کشور و عراق، تأکید کرد که حق دفاع و آزادسازی اراضی را برای خود محفوظ می‌داند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه شامگاه امروز شنبه مصوبه اخیر پارلمان ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به عراق و سوریه را محکوم کرد.

این نهاد سوری با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که سیاستهای «رئیس جمهور رژیم ترکیه، تهدید مستقیمی برای صلح و امنیت در منطقه و جهان است؛ زیرا به حملات نظامی به خاک سوریه ادامه می‌دهد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، این اقدامات اردوغان، نقض فاحش قطعنامه‌های سازمان ملل درباره اوضاع سوریه است.

دمشق گفت که بر اساس منشور و حقوق بین‌الملل، حق دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت و انجام اقدامات عملی را برای خود محفوظ می‌داند تا بتواند با تجاوزات ترکیه مقابله و اراضی خود را آزاد کند.

وزارت خارجه سوریه از جامعه بین‌الملل خواست که نظام ترکیه را به خاطر جنایات جنگی و تجاوز به سوریه بازخواست و آن را مجبور کند که خسارات سوریه را بپردازد؛ خساراتی که معلول اقدامات ترکیه علیه غیر نظامیان، زیرساختهای و منابع طبیعی و تاریخی سوریه است.

پارلمان ترکیه سه شنبه هفته گذشته با تمدید حضور نظامی ارتش ترکیه در عراق و سوریه موافقت کرده است. این لایحه به نیروهای مسلح  این کشور اجازه دارند  تا دو سال دیگر در سوریه و عراق عملیات نظامی انجام دهند.

ترکیه از آغاز بحران سوریه با حمایت از گروههای تروریستی، بخش اعظمی از اراضی شمال این کشور را در اشغال خود دارد.

 وزارت دفاع ملی ترکیه چندی قبل به بهانه مقابله با نیروهای «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان)   از حملات زمینی و هوایی به شمال عراق خبر داد. وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور پنج عضو پ‌ک‌ک را در شمال عراق از پای درآوردند.

ترکیه مدعی است که پ‌ک‌ک اغلب در شمال عراق در آن سوی مرز جنوبی ترکیه مخفی می‌شود تا نقشه‌های تروریستی را در ترکیه طراحی کند. ارتش ترکیه بارها به این بهانه به شمال عراق و کردستان این کشور حمله کرده‌ است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان سوریه ترکیه سازمان ملل وزارت دفاع ترکیه وزارت خارجه سوریه اردوغان ارتش ترکیه حزب کارگران کردستان شمال عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق

وزارت دفاع سوریه از حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق خبر داد.

به گزارش ایسنا، شامگاه پنجشنبه منابع رسانه‌ای خبر دادند صدای چند انفجار در حومه دمشق شنیده شده است.

در همین راستا، منابع رسانه‌ای غیر رسمی سوری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی حمله هوایی را به منطقه «نجها» در جنوب دمشق و همچنین شهر «القنیطره» انجام داده است.

ساعتی بعد، یک منبع در وزارت دفاع سوریه به خبرگزاری سانا اعلام کرد در پی حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق، هشت نظامی مجروح شدند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • درخشش ورزشکار مراغه‌ای در مسابقات شنای آزاد 
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • شمال یمن بمباران شد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه