Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:40:41 GMT

۱۴۳ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام باقی مانده است

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۹۲۸۰

۱۴۳ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام باقی مانده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان این وزارت خانه در گزارشی آماری از وضعیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن را که توسط دستگاه‌های مجری همچون ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت بازآفرینی شهری و همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت آموزش و پرورش در تفاهم با وزارت راه و شهرسازی در دست انجام است، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان، هم‌اکنون عملیات اجرایی بیش از ۵۳۴ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی آغاز شده و دارای پیشرفت فیزیکی هستند.

بر این اساس، واحدهای شروع شده و دارای عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۳۷ هزار و ۷۹۸ واحد، شرکت عمران شهرهای جدید ۱۳۵ هزار و ۴۷۹ واحد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۶۵ هزار و ۸۵ واحد، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ۷۲ هزار واحد، سازمان ملی زمین و مسکن (ادارات کل راه و شهرسازی) ۱۳۴ هزار و ۹۲۷ واحد، شرکت بازآفرینی شهری ایران ۸۰ هزار واحد و وزارت آموزش و پرورش ۹ هزار و ۲۰۴ واحد است که مجموع واحدهای طرح اقدام ملی مسکن که عملیات اجرایی آنها آغاز شده ۵۳۴ هزار و ۴۸۴ واحد است.

گفتنی است، طرح اقدام ملی مسکن در سال ۱۳۹۷ و با روی کار آمدن محمد اسلامی به سمت وزارت راه و شهرسازی مطرح شد، این طرح در ابتدا قرار بود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در طی دو سال اجرا کند که در تفاهم با سایر وزارتخانه‌ها این رقم به بیش از ۵۰۰ هزار واحد افزایش یافت.

همچنین معاونت مسکن و ساختمان، آماری از تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر ارائه کرد. بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان، از تعداد ۲ میلیون ۲۰۴ هزار واحد مسکونی مهر، تعداد ۲ میلیون و ۶۱ هزار واحد به اتمام رسیده است. همچنین تعداد ۱۴۳ هزار واحد نیمه تمام است که عمده این واحدها به دلیل عدم تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان و عدم مراجعه متقاضیان به منظور فروش اقساطی واحدها تحویل نشده است.

این گزارش حاکی است که تعداد ۱۵ هزار واحد از واحدهای باقیمانده مسکن مهر به شکل خودمالک، ۷ هزار واحد دارای مشکل حقوقی، ۶۶ هزار واحد فاقد متقاضی و با پیشرفت زیر ۳۰ درصد، ۱۴ هزار واحد تسویه نقدی شده و ۴۱ هزار واحد نیز در دست اجراست.

کد خبر 5339690

منبع: مهر

کلیدواژه: مسکن مهر طرح ملی مسکن طرح اقدام ملی مسکن حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت اقتصاد اسلامی قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی جایگاه سوخت بنزین قیمت جهانی نفت قیمت جهانی طلا سید احسان خاندوزی قیمت طلا حمله سایبری جواد اوجی سامانه هوشمند سوخت اقتصاد چین معاونت مسکن و ساختمان طرح اقدام ملی مسکن راه و شهرسازی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

محسن رضوانی با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان انتخاب شد و فرید فتاحیان بعنوان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا باقی ماند.

به گزارش ایسنا، مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عصر امروز (جمعه) با حضور اعضا در کشور تایلند برگزار شد که با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون شنا، در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند توسط نمایندگان ایران کسب شد.

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان انتخاب شد و فرید فتاحیان مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک به عنوان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا باقی ماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • از کوچه‌باغ تا باغ‌کاجی | طرشت هنوز به باغ‌هایش معروف است
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند