Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@15:29:39 GMT

کاهش خیره کننده تقاضا برای موتورسیکلت

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۹۲۹۰

کاهش خیره کننده تقاضا برای موتورسیکلت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران؛ آقای محمد خادم منصوری گفت: صادرات ما به افغانستان، عراق و برخی کشورهای دیگر بود که آن‌ها هم به موتورسیکلت‌های چینی رو آورده‌اند. واردات موتورسیکلت ما نیز بیشتر از کشور چین است، امیدواریم که تحریم‌ها برداشته شود تا بتوانیم از کشورهایی مانند هند، مالزی و اندونزی موتور سیکلت وارد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد آخرین وضعیت بازار موتور سیکلت افزود: از آنجا که مردم در وضعیت فعلی چندان به خرید موتورسیکلت رو نمی‌آورند، اگر موتور آن‌ها دچار مشکل شد سعی میکنند تنها پول خرید قطعات یدکی را پرداخت کرده و موتورسیکلت خود را تعمیر و استفاده کنند. امیدواریم که اقتصاد کشور رونقی پیدا کند تا موتورسیکلت قیمت مناسبی پیدا کرده و مردم بتوانند خرید کنند.

وی افزود: وقتی تقاضا برای یک محصول وجود نداشته باشد طبیعی است که افزایش قیمت هم پیدا نکند. کارخانه‌های موتور سیکلت یک زمانی نزدیک به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار موتورسیکلت تولید می‌کردند. امروز این آمار به ۱۵۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است، ۱۵۰ هزار موتورسیکلت برای سرتاسر کشور اصلا رقم قابل توجهی نیست، از این میان هم بخشی در فروشگاه‌ها می‌ماند و شاید تنها نصف آن به فروش برسد.

منصوری با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان افزود: کارخانه‌های موتورسیکلت واقعا با مشکل مواجه هستند. امیدواریم که از تولید حمایت شود تا بتوانند از این وضعیت خارج سوند، هر کارخانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر پرسنل دارد که باید حقوق آن‌ها تامین شود. اگر این اتفاق نیافتد این‌ها هم به آمار بیکاری اضافه می‌شوند. به هرحال فعلا کارخانه داران با چنگ و دندان کارخانه‌های خود را حفظ کرده و تولید میکنند. کارخانه‌ها از چند وقت پیش رو به فروش اقساطی آوردند، اما وقتی شخص مجبور است بخش زیادی از حقوق خود را برای قسط موتور پرداخت کند، برای خرید اقدام نمی‌کند. با این حال فروش اقساطی وضع بهتری نسبت به فروش نقدی دارد، اما باز وضعیت راضی کنندهای ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران در ادامه گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقاضای موتور سیکلت ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر شده است، در این مدت قیمت‌ها افزایش خاصی نداشته، اما کاهش هم ندارد که علت آن هم هم قیمت تمام شده است. در یک سال اخیر اگر هم افزایش قیمتی بوده بسیار ناچیز است، برای مثال موتور سیکلتی که ۲۳ یا ۲۴ میلیون تومان قیمت دارد حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان گرانتر شده است.

وی در پایان درخصوص وضعیت صادرات و واردات موتور سیکلت بیان کرد: صادرات ما به افغانستان، عراق و برخی کشورهای دیگر بود که آن‌ها هم به موتورسیکلت‌های چینی رو آوردهاند. واردات موتورسیکلت ما نیز بیشتر از کشور چین است، امیدواریم که تحریم‌ها برداشته شود تا بتوانیم از کشورهایی مانند هند، مالزی و اندونزی موتور سیکلت وارد کنیم.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1568432

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: صنعت موتورسیکلت گرانی موتور سیکلت کارخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در روزهایی که دولت تلاش می‌کند به وضعیت مالیات ستانی کسب و کارها نظم و شفافیت ببخشد، اپراتور تلفن همراه ایرانسل با ارسال پیامک های تبلیغاتی برای واگذاری خط های چند صد میلیون تومانی خود به سودهایی فراتر از معامله یک شمش طلا فکر می کند.

خط های رند شماره تلفن همراه هم اکنون به یکی از ابزارهای سرمایه گذاری تبدیل شده که نه تنها از نظارت مالیاتی شفاف برخوردار نیست بلکه به پوشش دهنده ریسک سرمایه در دوران تورمی تبدیل شده که حتی با نزولی شدن قیمت ارز و سکه و یا سهام، امکان سقوط قیمت این خط های رند ممکن نیست.

بهره برداران این سیم کارت های لاکچری عده ای خاص هستند که به لطف نوسانات تورمی به ثروت بادآورده دست یافته اند و دور از انتظار نیست که جز فراریان مالیاتی هم محسوب شوند.

اپراتور ایرانسل که در گرانفروشی بسته های حجم اینترنت و رومینگ و پرونده های متعدد مزاحمت دکل مخابراتی همواره مورد انتقاد افکار عمومی است در تازه‌ترین اقدام خود تعدادی از خطوط رُند خود را به اصطلاح به مزایده گذاشته است که در بالاترین رقم به ۲۰۰ میلیون تومان و ۸۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

این وضعیت البته منجر به خلق اصطلاحاتی با نام‌های پله ای، آینه ای، جفت جفت، چهارتایی و غیره در بازار سیم کارت تلفن همراه شده بطوریکه با تکیه بر همین واژه های سوداگری، رقم های میلیاردی در بازار خط موبایل جابه‌جا می‌شود که البته روزانه بر قیمت خط‌های رند هم افزوده می‌شود در حالی‌که مشخص نیست نحوه نظارت مالیاتی و مالیات ستانی از خرید و فروش این شماره‌های گران قیمت‌تر از طلا چیست و مکانیسم قیمت گذاری آن چگونه است.

دیگر خبرها

  • وضعیت زیرگذر کارخانه قند اصفهان پس از بارش‌های شدید
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • تصادف ۲ موتور سیکلت با پراید ۱۳۲ در محور ماکو به خوی 
  • ️جریمه میلیاردی برای نگهداری موتور سیکلت‌های قاچاق در قزوین
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • خودرو کی ام سی KMC T9 + مشخصات، تصاویر و قیمت جک T9 پیکاپ
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • هنرنمایی مهدی قایدی چشم‌ها را به خود خیره کرد (فیلم)
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند