Web Analytics Made Easy - Statcounter

نگرانی‌ها درباره جهش‌های جدید ویروس کرونا همزمان با نزدیک شدن فصل سرما، افزایش یافته است. خبرگزاری میزان – ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲۴۶ میلیون نفر را در جهان مبتلا و بیش از ۵ میلیون نفر را به کام مرگ فرستاده است.   انجام واکسیناسیون کرونایی برای مقابله با این بیماری، توانسته در کشور‌هایی که موفق به انجام آن شده‎اند، موثر واقع شده و از شدت و گستره شیوع بیماری بکاهد، اما وضعیت در کشور‌های کم درآمد متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «ساوت مورنینگ هرالد»، بررسی جدیدی در مورد تاثیرگذاری واکسیناسیون کرونایی نشان می‌دهد که بیش از ۲۰ کشور کم درآمد تا سال ۲۰۳۰ قادر به انجام واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت خود نیستند.   در حالی که تحقیقات نشان داده اند که این میزان از واکسیناسیون برای ایجاد مصونیت در برابر بیماری کرونا ضروری است.   در همین حال، این بررسی نشان می‌دهد که جهش‌های خطرناک و کُشنده ویروس کرونا در سه سال آینده در کشور‌های کم درآمد و در حال توسعه افزایش می‌یابند.   ضمن این که بررسی‌های انجام شده در ۲۸ کشور در حال توسعه ثابت کرده که در صورت عدم انجام اقدام موثر، کمتر از یک سال طول می‌کشد تا ویروس کرونا جهش جدیدی پیدا کند. بیشتر بخوانید: شمار افراد واکسینه شده در جهان بهترین و بدترین سناریو‌های کرونا در زمستان ۲۰۲۱ تاکنون تنها ۲ درصد از مردم در کشور‌های کم درآمد نخستین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‎اند.   ابتکار جهانی «کوواکس» نیز نتوانسته به هدف ۱.۴ میلیارد دوز واکسیناسیون خود در سال جاری دست یابد.   متخصصان بهداشت به شکلی فزاینده از افزایش «ناسیونالیسم واکسن» در دوران شیوع کرونا نگران هستند و «تدروس ادهانوم»، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی بار‌ها هشدار داده است «تا زمانی که همه در امنیت نباشند، هیچ یک از ما ایمن نخواهیم بود.»   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا کشور های کم درآمد ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون مرکزی چین، در پی وقوع حمله مسلحانه در شهر «گوایاکیل» واقع در جنوب غربی اکوادور، دست کم هفت نفر کشته شدند.

رسانه‌های محلی در حالی به نقل از پلیس اکوادور این خبر را اعلام کرده‌اند که چندی پیش شهروندان این کشور با شرکت گسترده در همه‌پرسی درباره اعمال تدابیر سختگیرانه و سرکوب دارودسته‌های تبهکاری، با اکثریت قاطع به این اقدام رای دادند.

افراد مسلح نقاب‌دار که قاچاقچیان زندانی برخی از آنها را اجیر کرده بودند، در ماه ژانویه به یک شبکه تلویزیونی که در حال پخش زنده بود، یورش بردند. پس از این حادثه، دنیل دوبوآ، رییس جمهور ۳۶ ساله اکوادور در این کشور وضعیت «جنگ مسلحانه داخلی» اعلام کرد و حدود ۲۰ باند تبهکار را در فهرست «تروریستی» قرار داد.

کد خبر 6090723

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!