Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: امروز برای چندمین بار موضوع اراضی کاروانسرای مستوفی و معبر فرزان که در این اراضی واقع شده است با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، سرپرست شهرداری بیرجند، رئیس اداره حقوقی شهرداری و نماینده ورثه حسین پور و بهدانی مطرح شد اما بعد از حدود دو ساعت بحث به دلیل اینکه هر یک از حاضران تنها به دنبال حل مشکل خود بودند اعضای شورا نتوانستند به تصمیم واحدی برسند و بررسی بیشتر آن را به جلسه روز دوشنبه هفته جاری شورا موکول کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه کرد ۱۲ میلیارد تومانی شهرداری در معبر فرزان

علیرضا محمودی راد رئیس شورای شهر بیرجند با اشاره به حاشیه‌های به وجود آمده بعد از احداث معبر فرزان گفت: با همکاری همه طرف‌های این موضوع باید به طوری رفع شود که از ورثه حسین پور و بهدانی و حقوق شهروندان چیزی ضایع نشود لذا به قراردادها و قول‌های داده شده باید به خوبی عمل شود.

رئیس اداره حقوقی شهرداری بیرجند هم بیان داشت: سال ۸۴ قراردادی بین شهرداری و شرکت عمران مسکن سازان شرق برای مدیریت و بازسازی بناهای فرسوده محدوده فرزان منعقد شد که تا سال ۹۲ تمدید شد.

اسلامی با بیان اینکه به دلیل مخالفت شورای وقت این قرارداد تمدید نشد، عنوان کرد: از ۱۱۲ سهم مشاع این موضوع ۴۲ سهم در مالکیت این شرکت است.

به گفته وی ۹ مغازه تجاری را هم شهرداری تملک کرده که ۲ مغازه هنوز تخریب نشده و بر اساس صورتجلسه موجود باید حق ورثه حسین پور و بهدانی از کاربری فضای سبز به تجاری تغییر کند.

وی با بیان اینکه سهم شرکت مد نظر هم در مسیر معبر قرار گرفته است، بیان داشت: شهرداری حدود ۱۲ میلیارد تومان برای اجرای معبر فرزان هزینه کرده است و باید سهم شهرداری از این اراضی مشخص شود.

علی عدل سرپرست شهرداری بیرجند هم با اشاره به اینکه این موضوع تا سال ۸۳ به شهرداری هیچ ارتباطی نداشت، گفت: سال ۹۴ قول و قراردادهای در این باره بود که به آنها عمل نشد اما برای رعایت حقوق شهروندان شهرداری به آن ورود کرد.

وی گفت: مدیران وقت راه و شهرسازی استان از قرار دادن حق السهم خود در معبر و پرداخت هزینه‌های شهرداری سخن گفتند اما اکنون خواستار اعمال ماده ۴۵ برای مشخص شدن حق السهم خود می‌باشند.

حسین پور نماینده ورثه حسین پور و بهدانی هم با اعلام اینکه به قول‌های داده شده توسط شهرداری برای بازگشایی معبر فرزان عمل نشده است، گفت: اگر تکلیف اراضی مربوط به ما مشخص نشود مجبوریم حکم خلع ید دادگاه مبنی بر مسدود کردن معبر فرزان را اجرا کنیم.

عوض شدن جای مجری با شاکی

رضا حسنی صفت عضو شورای شهر بیرجند با اشاره به اینکه در این موضوع جای مجری و شاکی عوض شده است، عنوان کرد: راه و شهرسازی تا سال ۹۶ به وظیفه خود در این باره عمل نکرده است و شهرداری معبر را بازگشایی کرد اما به جای جبران هزینه‌های شهرداری، راه و شهرسازی دنبال حق السهم خود است.

مرتضی یزدان شناس دیگر عضو شورای شهر بیرجند هم بیان کرد: مدیر کل سابق راه و شهرسازی با حضور در شورای پنجم گفت برای تملک واحدهای تجاری معبر فرزان پولی نداریم و اگر شهرداری این کار را انجام دهد هزینه‌های مربوط را پرداخت خواهند کرد.

وی ادامه داد: شورا و شهرداری با اعتماد به این گفته در این زمینه ورود کردند و راه و شهرسازی باید به تعهدات خود در این باره عمل کند.

وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم با اشاره به پرداخت سهم شهرداری در زمان خود در پروژه‌های مختلف شهری گفت: معتقدیم که جای مطالبه گر و پاسخ دهنده در این موضوع عوض شده و صورتجلسه ای که با استقرار نماینده تام‌الاختیار شرکت عمران و مسکن سازان شرق در بیرجند نوشته شد را شهردار قبلی بیرجند امضا نکرد.

وی بیان کرد: باید در بازگشایی معبر فرزان رضایت مالک گرفته می‌شد و شهرداری هم معوض ملک دولت در این طرح را پرداخت کند که حاضریم در حساب‌های آینده با شهرداری لحاظ شود.

در ادامه مفاد صورتجلسه تنظیم شده با حضور مدیر کل راه و شهر سازی و سرپرست شهرداری بیرجند بررسی شد که یکی از موارد مهم آن گذشت شهرداری از حق السهم خود در زمان تفکیک یا افزار سهم ورثه حسین پور و بهدانی است، انجام شد و بحث بیشتر برای تأیید به جلسه دوشنبه این هفته شورا موکول شد.

کد خبر 5339723

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی شورای شهر بیرجند شهرداری بیرجند ویروس کرونا بنزین جایگاه سوخت بوشهر پمپ بنزین خطبه های نماز جمعه آمار کرونا قوه قضاییه کرمانشاه گرگان ایلام واکسن کرونا عکس استانها اردبیل شورای شهر بیرجند شهرداری بیرجند راه و شهرسازی معبر فرزان راه و شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • جذب محقق پسادکتری در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • ادامه رایزنی شورای شهر بیرجند درباره برج ۴۶ طبقه ارتش
  • اعلام اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف
  • معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌ نام «استاد فروغی» نام‌گذاری شد
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟