Web Analytics Made Easy - Statcounter

قانونگذاران لهستان با ساخت سریع یک دیوار ۳۴۷ میلیون یورویی در مرز این کشور با بلاروس موافقت کردند تا ورشو بتواند راه عبور را به روی مهاجران غیرقانونی ببندد.

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، این طرح توسط دولت دست راستی لهستان پیشنهاد شده بود و اکنون برای اجرا فقط به تایید آندژی دودا، رئیس جمهوری این کشور نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لهستان و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس را متهم می‌کنند که مهاجران خاورمیانه و آفریقا را تشویق و کمک می‌کند تا از طریق مرزهای کشورش وارد اتحادیه اروپا شوند.

ورشو اعلام کرده که دولت لوکاشنکو به دنبال بی‌ثبات کردن کل اتحادیه اروپا به تلافی تحریم‌های غرب علیه بلاروس است.

پیشتر لهستان با کشیدن دیواری از سیم خاردار در مرزش با بلاروس و اعزام نیروهای بیشتر پلیس به این مناطق تلاش کرد تا موج مهاجرت را متوقف کند.

همچنین نیروهای مرزی لهستان با اتکا به قوانین این کشور، مهاجران از جمله خانواده‌های دارای فرزند را از مرز عقب می‌راندند. با وجود این لهستان نتوانسته است با این اقدامات مانع گذر پناهجویان از مرزش شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، برخی از مهاجران که عمدتاً اهل عراق و سوریه هستند در نزدیکی مرز لهستان با بلاروس از فرط خستگی جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لهستان بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۰۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است