Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@22:10:46 GMT

نامه اعتراضی سفرای اروپایی به کنگره آمریکا

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۰۶۴۳

نامه اعتراضی سفرای اروپایی به کنگره آمریکا

سفرای اتحادیه اروپا، آلمان و برخی کشورهای پیشروی صنعتی طی نامه‌ای آمریکا را متهم کردند که می‌خواهد شرکت های خودروسازی خارجی را مورد تبعیض قرار داده و واردات به این کشور را دشوار کند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، آمریکا در روند حمایت از خودروهای الکتریکی در حال برنامه ریزی برای اعطای معافیت مالیاتی به شرکت های خودرو ساز داخلی بوده که این طرح آمریکا با انتقادهای زیادی از طرف کشورهای اروپایی و پیشرو در صنعت خودرو از جمله آلمان مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشورها در اعتراض به این طرح ایالات متحده آمریکا نامه ای به کنگره این کشور نوشته اند.

اتحادیه اروپا، آلمان و برخی کشورهای دیگر آمریکا را متهم می کنند که با برنامه های خود برای ترویج و حمایت از خودروهای الکتریکی می خواهد شرکت های خودروسازی خارجی را مورد تبعیض قرار داده و واردات به این کشور را دشوار کند. همچنین این انتقاد به آمریکا وارد شده که این گونه تصمیمات مبارزه با تغییرات آب و هوایی را دشوار می کند.

سفیران اتحادیه اروپا، آلمان و ۲۵ کشور دیگر در نامه ای به کنگره اعتراض خود را به این مسئله وارد کرده اند.

در این نامه آمده است: ما در این باره نگران هستیم که کنگره آمریکا در حال بررسی طرحی است که ورود خودروهای الکتریکی به بازار آمریکا را از طریق یک سیستم مالیاتی به گونه ای حمایت می کند که به تولید کنندگان بین المللی خودرو و وارد کنندگان آسیب وارد می کند.

این نامه آمده است: در صورت تصویب این طرح قانونی قوانین تجارت بین المللی نقض می شود و این مسئله تلاش های خودروسازان در زمینه تولید خودروهای الکترونیکی را تضعیف می کند.

سفرای این کشورها در این نامه نوشتند که در نظر گرفتن اعتبارات و امتیازات مالیاتی تنها برای خودروهای ساخت آمریکا مغایر با روند مبارزه با تغییرات آب و هوایی است؛ این گونه برنامه ها شرکای تجاری آمریکا را مورد تبعیض قرار می دهد و روح قوانین تجارت با هدف تردد آزادانه و منصفانه کالاها را تحریف می کند. بر اساس این طرح قانونی تنها دو خودرو از بیش از ۵۰ خودروی الکتریکی موجود در بازار ایالات متحده آمریکا واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی خواهند بود.

سفرای این کشورها در این نامه خواستار بازنگری درباره این طرح قانونی شدند و اعلام کردند که این طرح در فرم فعلی مانع از دستیابی به اهداف جهانی آب و هوایی و کاهش آلایندگی خودروها در ایالت متحده می شود.

این نامه از جمله توسط سفرای اتحادیه اروپا و آلمان در واشنگتن امضا شده است. این نامه همچنین توسط سفرای کشورهای ژاپن، کانادا، کره و مکزیک و همچنین ۱۹ کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا امضا شده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان اتحادیه اروپا کنگره امریکا واشنگتن مشرق آمریکا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد

وزیر صمت بیان کرد: آیین نامه خودروهای کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

به گزارش خبرآنلاین، عباس علی‌آبادی در حاشیه همایش ایران و چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیین نامه واردات خودروهای کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد و چرا در این زمینه ابهام وجود دارد، گفت: در مورد خودروهای کارکرده دولت یک لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و در بازگشت‌اش وزارت صمت متعهد به تهیه آیین نامه مربوطه شد.

وی افزود: آیین نامه خودروهای کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

علی آبادی تاکید کرد: تا زمانی که ابلاغیه نباشد نمی‌توانم سوالات را شما پاسخ دهم و باید منتظر باشم نظر دولت را دریافت کنم، چون نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید ببینیم دولت در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها چه مصوبه‌ای می‌دهد. خواهش می‌کنم صبور باشید، به زودی این موضوع روشن می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: فرآیند استفاده از ظرفیت خودروهای کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی آماده و مصوبات در حال اجرا است. اگر شخصی پیشنهادی در این زمینه دارد می‌تواند به بخش مربوطه در معاونت حمل و نقل مراجعه کند.

دیگر خبرها

  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • مبلغ جدید گواهی اسقاط محصولات مونتاژی ایران خودرو اعلام شد
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است