Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@08:59:29 GMT

روستایی که کرونا به آن نرسیده است! (+عکس)

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۰۶۵۱

روستایی که کرونا به آن نرسیده است! (+عکس)

به گزارش جام جم آنلاین، در اعماق صحرای غربی عراق، روستای سهل قرار دارد که بیش از یک قرن است بدون برق، آب و درمانگاه به سر می‌برد و ساکنان آن کمتر از دویست خانواده هستند.

نزدیکترین بیمارستان نیم ساعت با روستا فاصله دارد و در این نقطه بایر که توسط تپه‌های سنگی در حاشیه وادی حوران در استان الانبار احاطه شده است، فقط یک مدرسه ابتدایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با عبور از جاده پر پیچ و خم و پر از دست انداز، گذشته‌ای دور به ذهن خطور می‌کند: خانه‌های ساده با در‌های آهنی، پنجره‌هایی کوچک و خرابه‌های سنگی جابجا شده در زمان. هر از گاهی یک ماشین قدیمی و ماشین آلات کشاورزی نیز از جاده عبور می‌کنند. ساکنان روستا برای برقراری ارتباط با دنیای بیرون از تلفن‌های همراه قدیمی استفاده می‌کنند، زیرا اینترنت و تلفن‌های هوشمند هنوز به این روستا نرسیده است.

ابومجید، ۷۰ ساله درباره روستای شان گفت: ما یک زندگی ساده و ابتدایی داریم. برای تامین آب، مردم از پمپ گازوئیل، آب را از چاهی در زمین بیرون می‌آورند و سپس آن را در حوضچه‌ای که اطراف آن را سنگی پوشانده شده، جمع می‌کنند. گوسفندان از آن می‌نوشند و مقداری را به خانه هایشان می‌برند.

این روستا به شبکه برق وصل نیست و ساکنان برای روشنایی و دیدن تلویزیون تنها برای چند ساعت به ژنراتور‌های ساده و قدیمی وابسته اند.

ام مجید می‌گوید: فرزندان ما هر از گاهی به جز یکی دو ساعت از خدمات بهداشتی و تلویزیونی محروم هستند.

یکی از مسائلی که مردم روستا بابت آن خوشحال هستند این است که کرونا به این روستا نرسیده است. مردم در این باره می‌گویند که اپیدمی کرونا که تهدیدی برای بسیاری از کشور‌های جهان است، راه خود را به این روستا باز نکرده و هیچکس از اهالی روستا نیز در برابر این ویروس منحوس واکسینه نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: روستای سهل عراق کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۰۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه روستا‌های شهرستان با حضور فرماندار پیرانشهر، "علیرضا مقدم"مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، بخشداران مرکزی و لاجان و کارشناسان و مسؤلان مربوطه در محل فرمانداری برگزارشد.   در این جلسه مسائل متعدد حوزه روستایی از جمله: تشویق مردم به استفاده از تسهیلات مسکن روستایی و آسان کاری در این خصوص، افزایش سهمیه قیر رایگان جهت آسفالت معابر روستاها، صدور سند ساختمان مسکونی روستایی و توجه ویژه به این حوزه، احداث دیوار حفاظتی و ساحلی در روستا‌های دارای شرایط حاد، مشکلات تجهیز و احداث ساختمان بنیاد مسکن شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی هم در این خصوص اتخاذ گردید.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد