Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه سوریه ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هشدار داد که تصمیمات آنکارا تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و بین المللی است.

به گزارش ایسنا، یک مقام مسئول وابسته به وزارت خارجه سوریه به خبرگزای سانا گفت: دمشق تصمیم دو روز پیش پارلمان ترکیه برای تمدید اعزام نیروهای نظامی به عراق و سوریه به مدت دو سال دیگر را به شدت محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول افزود: سیاست‌های رجب طیب اردوغان به تهدیدی مستقیم برای صلح و امنیت در منطقه و جهان تبدیل شده است و همچنان به حملات نظامی خود به خاک سوریه و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت مرتبط با وضعیت سوریه که در همه آنها بر لزوم احترام به حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی سوریه تأکید شده است، ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی دیگر تحمل تهدیدات ترکیه علیه صلح و امنیت بین‌المللی را ندارد.

مقام مسئول وزارت خارجه تأکید کرد که سوریه حق مطلق خود را برای دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت خود محفوظ می دارد.

پارلمان ترکیه هفته پیش لایحه تمدید مجوز عملیات برون مرزی ارتش ترکیه در عراق و سوریه برای دو سال دیگر به تصویب رساند.

در لایحه عراق و سوریه تاکید شد که تحولات در مناطق مجاور مرزهای زمینی جنوبی ترکیه و خطرات و تهدیدات ناشی از درگیری در حال افزایش است.

در این لایحه ضمن تاکید بر اینکه ترکیه برای حفاظت از تمامیت ارضی، وحدت ملی و ثبات همسایه خود عراق اهمیت زیادی قائل است، تصریح شد: «تداوم حضور عناصر پ.ک.ک و داعش در عراق، تلاش برای مقابله با جدایی‌طلبی قومی، تهدیدی مستقیم برای صلح، ثبات و امنیت کشورمان است.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه رجب طیب اردوغان برای صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۰۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما(از تعلیق روابط تجاری با رژیم صهیونیستی )فقط یک هدف داریم و آن اینکه دولت نتانیاهو را که با حمایت نظامی و دیپلماتیک غرب خارج از کنترل است، مجبور به آتش بس کنیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع اعضای هیئت مدیره انجمن مستقل صنعتگران و بازرگانان ترکیه «موسیاد» ترکیه درباره توقف تجارت ترکیه با رژیم اسرائیل گفت: ما با هیچ کشوری در منطقه خود به دنبال خصومت و درگیری نیستیم و نمی‌خواهیم در جغرافیای خود شاهد درگیری، خون و اشک باشیم.

اردوغان ادامه داد: عواقب این اقدام را با هماهنگی و مشورت با دنیای تجاری خود دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: ما در اینجا فقط یک هدف داریم و آن اینکه دولت نتانیاهو را که با حمایت نظامی و دیپلماتیک غرب خارج از کنترل است، مجبور به آتش بس کنیم.

روز جمعه اردوغان اعلام کرد که ترکیه واردات و صادرات با رژیم صهیونیستی را به طور کامل به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق