Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شامگاه شنبه ایرنا به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، سیدمالک حسینی با تشریح خدمات‌دهی به افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب اظهارداشت: شهرداری سال‌هاست برای اسکان بی‌سرپناهان و افرادی که از داشتن خانواده محروم هستند، در قالب ۲۰ گرمخانه با ظرفیت بیش از ۲۴۰۰ نفر فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به نوع جذب کارتن‌خواب‌ها گفت: آنان از طریق تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ و یا گشت‌های مددکار شهر شناسایی شده و به گرمخانه‌ها منتقل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسینی افزود: در گرمخانه‌ها خدمات متنوعی اعم از اقامتی، مددکاری، روانشناسی و در صورت لزوم خدمات پزشکی ارائه می‌شود، تلاش این است که مددجویان را در فضایی شبه‌ خانواده پوشش دهیم و احساس بی‌سرپناهی و تنهایی را از آنان بگیریم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: به محض اینکه شهروندان با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند معمولا مددکاران شهرداری در فاصله زمانی کمتر از نیم ساعت در محل حضور پیدا می‌کنند و اگر فرد مشخصه‌های کارتن‌خواب را داشته باشد به سمت گرمخانه‌ها هدایت می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات به همراهان بیماران در اطراف بیمارستان‌ها تاکید کرد: خدماتی که به بی‌خانمان‌ها و همراهان بیماران ارائه می‌شود، جزو مسئولیت اجتماعی شهرداری است اما شهرداری تکلیف قانونی ندارد، در این مورد خلاء قانونی بسیار جدی است و تکلیفی برای یک سازمان مشخص نشده و ردیف بودجه‌ای از اعتبارات ملی به آن تخصیص نیافته است.

حسینی گفت: همراهان بیماران بیشتر در اطراف بیمارستان امام خمینی(ره) و مرکز طبی کودکان ساکن هستند، در گذشته همراه‌سرایی داشتیم که متعلق به بخش غیردولتی بود.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود: طی تفاهمی با این همراه‌سرا، تخت‌های آن را اجاره کرده بودیم و با همکاری مددکاری بیمارستان‌ها افرادی که بضاعت نداشتند به آن همراه‌سرا ارجاع می‌شدند و از آنان پذیرایی می‌کردیم. سطح کیفیت خدمات باعث چالشی بین خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و این مددسرا شد و این موضوع باعث تاخیر در ارائه خدمات به همراهان بیماران شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته معمولا پذیرش بیماران غیرکرونایی کاهش یافته بود، گفت: سال گذشته شاهد تراکم زیاد همراهان بیماران نبودیم، امسال از ۱۰ روز گذشته با دستور شهردار و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران واحدهای مددکاری شبانه مستقر شد و در صورت رغبت همراهان به مراکز مجاور بیمارستان‌های دیگر منتقل می‌شوند.

حسینی با اشاره به چالش اسکان همراهان بیماران تاکید کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) بزرگترین بیمارستان خدمات سرطان و کودکان است، همراهان به دلیل شرایط اضطراری بیماران خود از لحاظ روانی به شدت وابستگی دارند و به دنبال این هستند که در نزدیک‌ترین موقعیت نسبت به بیمارستان قرار بگیرند و حتی اصرار کردند که با فاصله پنج دقیقه هم حاضر نیستند ساکن همراه‌سراها شوند و می‌خواهند به محض اضطراری شدن شرایط بیمارشان خود را به بیمارستان برسانند.

وی گفت: تعداد چادرها به زیر ۱۰ تا کاهش پیدا کرده است و در شهرداری ظرفیت‌های لازم برای اسکان همراهان بیماران را ایجاد کرده‌ایم. 

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود: در مجاورت بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و طبی کودکان گشت سیار شهرداری مستقر شده است و مددکاران با همراهان بیمار گفت‌وگوی رو در رو دارند و این در حالی است که ظرفیت همراه‌سراها ۳۰۰ تخت است.

برچسب‌ها شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بی خانمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بی خانمانی شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بی خانمانی خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران همراهان بیماران بیمارستان ها کارتن خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلفیق هنر و مفاهیم هنری برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه اقدام ارزشمندی است که اداره سلامت شهرداری تهران آن را به شکل مطلوبی در سلامت شهر بوستان لاله اجرا کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند.

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان