Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده فیلمنامه سریال هم سایه گفت: ما در سریال هم سایه سعی کرده‌ایم تصویر جدیدی از مهاجران افغانی و نخبگان آن‌ها به تصویر بکشیم تا احساس احترام نسبت به این جامعه را برگردانیم.




به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو تهمینه بهرام نویسنده سریال هم سایه در نشست بررسی معضلات خانواده‌های افغانستانی در ایران و همچنین بررسی سریال تلویزیونی هم سایه که از سوی بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: با توجه به دغدغه‌هایی که من نسبت به مهاجرین افغانی در ایران داشتم پیشنهاد نویسندگی سریال هم سایه را با اشتیاق پذیرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که داستان سریال هم سایه داستان تعامل هم‌زیستی فرهنگی نسل اول و دوم مهاجرین افغانستانی و و مردم ایران است، افزود: داستان سریال هم سایه از چالشی میان عشق و وظیفه شروع می‌شود و به ارزش‌های والای انسانی، احترام متقابل و تنوع‌های فرهنگی ختم می‌شود.

بهرام بیان کرد: واقعیت این است که بسیاری از فرهیختگان افغانستانی در ایران زیر تصویر قالبی که نسبت به کارگران افغانی وجود دارد در کشورمان فرصت بروز و ظهور پیدا نکرده اند با این وجود ما در این سریال سعی کرده‌ایم تصویر جدیدی از مهاجران افغانی و نخبگان آن‌ها به تصویر بکشیم تا احساس احترام نسبت به این جامعه را برگردانیم.

وی با بیان اینکه یک جوان افغانستانی که در ایران درس می‌خواند یک سرمایه اجتماعی برای کشورمان محسوب می‌شود؛ اما ما نگاه استراتژیک و بلندمدت نسبت به آن‌ها نداشته ایم به همین دلیل بسیاری از نسل دومی‌ها و سومی‌های افغانی در ایران دچار مشکلات هویتی شده‌اند و خود را متعلق به ایران و افغانستان نمی‌داند، تصریح کرد: در این عصر که همه امور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود وقتی یک مهاجر افغانی نمی‌تواند در ایران برای خود یک حساب بانکی باز کند در نتیجه به آن‌ها احساس بی هویتی دست می‌دهد.

نویسنده سریال سایه هم سایه با انتقاد از وضعیت کارگران افغانی در کشورمان گفت: با وجود اینکه کارگران افغانی به دلیل فعالیت در مشاغل سخت در حال فرسوده شدن هستند، اما آن‌ها از هیچ گونه بیمه تامین اجتماعی برخوردار نیستند؛ از این رو کارگران افغانی هیچ چشم انداز روشنی پیش روی خود نمی‌بیند.

بهرام تصریح کرد: ما باید نسبت به مهاجرین افغانی نگاه تشویقی داشته باشیم و با توجه به میزان مفید بودن شان برای کشورمان به آن‌ها اقامت بدهیم تا آن‌ها نیز بتوانند جایگاه اجتماعی بالاتری را برای خود رقم بزنند. به هر روی ما باید نسبت به مهاجران افغانی نگاه استراتژیک داشته باشیم.

وی به عدم همکاری خانواده‌های افغانی برای حضور فرزندانشان در سریال هم سایه اشاره کرد و افزود: نگارش و بازنویسی متن فیلمنامه سریال هم سایه ۲ سال طول کشید با این وجود ما در این مدت به مدارس دانش‌آموزان افغانی مراجعه کردیم تا با تجربه زندگی مهاجرین بیشتر آشنا شویم. به هر روی ایران و افغانستان دارای اشتراکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی فراوانی هستند و بر این اساس ما امیدواریم سریال همسایه به تقویت روابط بین دو ملت کمک کرده باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افغانستان همسایه سریال تلویزیونی کارگران افغانی سریال هم سایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش محله گردی توسط یکی از اعضای شورای شهر و با اشاره به وضعیت دوچرخه‌های رها شده در محله جوادیه گفت: اینکه شهروندان به چه شکل و به چه نحوه‌ای از دوچرخه‌ها استفاده کنند به انتخاب مردم خواهد بود، مهم این است که دوچرخه‌هایی که سرمایه این شهر بودند و اکنون بدون هیچ دلیل منطقی محو شده‌اند و صد‌ها و هزاران میلیارد تومان از اموال این شهر درحال از بین رفتن است را احیاء کنیم.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم را دوباره به آن‌ها بازگرداند، به راحتی می‌توان از این دوچرخه‌ها در خیابان‌ها یا حد فاصل مراکز آموزشی و تجاری تا ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی استفاده کرد، اما متاسفانه در حالی که این امکانات وجود دارد مردم را محروم کرده‌ایم و حقشان را از آن‌ها سلب کرده‌ایم.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی به وضعیت دوچرخه‌ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده، اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند بار‌ها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.

 وی افزود: اخیرا با مدیرعامل محترم سازمان ترافیک جلسه‌ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع نمایند.

تشکری هاشمی با اشاره به پروژه در حال تکمیل اتصال بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان گفت: آنطور که متوجه شده‌ایم این پروژه مانع دسترسی به محله جوادیه خواهد شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد می‌کند که باید هرچه سریع‌تر جلساتی برگزار شود تا مشکلی برای ساکنین ایجاد نشود و اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهیم مشکلی برای آن‌ها ایجاد نکرده و با افتتاح این پروژه زحمتی برای مردم ایجاد نکنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • خاطرات خنده دار بهرام افشاری در برنامه مهران مدیری (فیلم)
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • آقای بهرام افشاری، در ماجرای اخیر پایتخت، بی‌معرفتی کردید
  • جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • توصیه عجیب بهرام بیضایی به بهاره رهنما | ویدئو