Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدرضا تقوی در تشریح دیدار اخیر مجمع نمایندگان استان تهران با رییس جمهوری، گفت: نخستین دیدار رییس‌جمهوری با استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بود و دیدار مجمع نمایندگان استان تهران هم دومین دیدار بود که در این نشست مسائلی مانند حمل و نقل عمومی، آلودگی هوا، خودروهای دپو شده در گمرکات، مالیات، تراکم فروشی، بهداشت و درمان، شهرسازی، شهرک‌های اقماری و حاشیه نشینی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هر کدام از نمایندگان با توجه به تقسیم بندی وظایف، دیدگاه های و مشکلات را مطرح کردند، ادامه داد: یکی از نمایندگان با توجه به جمعیت بالای تهران از رییس جمهوری درخواست کرد که جمعیت عظیم ۱۲ تا ۱۳ میلیونی پایتخت به سه استان تقسیم شود تا مدیران و دستگاه های اجرایی بهتر بتوانند به امور استان رسیدگی کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: از آیت الله رییسی درخواست شد که در این دیدار تاکید شد که ۵۴ درصد مالیات کل کشور از استان تهران تامین می‌شود و این رقم قابل توجهی برای بودجه دولت است بنابراین باید با توجه به مشکلات عدیده به پایتخت نگاه ویژه داشته باشیم.

تقوی یادآور شد: یکی از مطالبات جدی نمایندگان تهران توجه ویژه به معضل آلودگی هوای تهران بود و رییس جمهوری دستور تشکیل کمیته ای برای پیگیری آن را داد و مقرر شد دستگاه های مربوطه کمیته ای را به ریاست استاندار تهران تشکیل تا گام های موثری برای کنترل این معضل برداشته شود.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران آلودگی هوای پایتخت را معضلی جدی دانست که بسیاری از متخصصان و پزشکان آن را ریشه و منشا بخش قابل توجهی از بیماری‌ها می دانند و گفت: تعدد دستگاه‌ها در آلودگی هوا مشکلی جدی است و با اشاره به این مشکل خواستار ایجاد فرماندهی واحد برای هماهنگ شدن دستگاه ها و پرهیز از جزیره ای عمل کردن و هم افزایی دستگاه ها شدیم.

تقوی با یادآوری انتقاد نمایندگان از افزایش تراکم‌فروشی و شکل‌گیری شهرک‌های اقماری اطراف تهران و همچنین شهرستان های آن تصریح کرد: نمایندگان دغدغه داشتند که مسائل آموزشی، درمان و بهداشتی، اشتغال و آبفای حاشیه نشینان باید مورد توجه قرار گیرد البته مساله حریم شهرهای اطراف تهران نیز مطرح و از عدم اخذ سند توسط مردم به دلیل مشخص نشدن حریم انتقاد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: می‌طلبد وزارت کشور با کمک وزارت جهادکشاورزی، منابع طبیعی و همچنین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این مشکل مردم را حل کنند تا مردم بتوانند برای ایجاد مراکز تجاری، صنعتی و مسکونی سند بگیرند و تکلیف شهرداری ها برای ارائه خدمات به مردم مشخص شود همچنین در این دیدار توسعه مترو پردیس و اسلامشهر و طلب شهرداری از دولت که تاکنون پرداخت نشده و رقمی نجومی است مطرح و تاکید شد که برای توسعه مترو توسط شهرداری دولت باید بدهی خود را پرداخت کند.

وی افزود: نمایندگان شهرستان‌های اطراف تهران هم به تشریح وضعیت مشکلات خود پرداختند و بر این باور بودند که برخی مناطق پرجمعیت با کمبود شدید تخت بیمارستانی مواجه هستند و باید برای درمان به شهرستان های اطراف و یا تهران مراجعه کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: در این دیدار تاکید شد که مجلس برای همکاری و همراهی با دولت سیزدهم اعلام آمادگی می‌کند البته رییس جمهوری هم با ابراز امیدواری یادآور شد که با همکاری، وحدت و یکپارچگی می‌توان بر مشکلات غلبه و مطرح کرد که در حال حاضر زمان پرداخت سررسید اوراق دولت گذشته فرا رسیده و به طور میانگین ماهیانه باید ۱۰ هزار میلیارد تومان قرض های گذشته را پرداخت کنیم و این مبلغ قابل توجهی است که دولت باید بپردازد.

تقوی افزود: موضوع دپو و بلاتکلیفی هزاران دستگاه خودرو در گمرکات کشور هم در این نشست مطرح شد و رییس‌جمهوری به رییس دفترشان دستور بررسی موضوع را داد همچنین موضوع ساماندهی و کاهش تعداد مناطق آزاد به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی از جمله مباحثی بود که بنده در این نشست مطرح کردم.

پربیننده ترین ثبت نام ایران خودرو / مهلت پایانی + لینک اعلام موافقت وزارت صمت با واردات خودرو / بررسی طرح واردات خودرو؛ هفته آینده در صحن قیمت ال نود صفر ۱۴۰۰ + جدول / تندر ۹۰ این هفته با چه قیمتی معامله شد قیمت ۲۰۶ ( هشتم آبان ۱۴۰۰) بررسی پیکاپ کلوت مکث موتور؛ رقیب قدرتمند وانت‌ های دو دیفرانسیل بازار ایران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واردات خودرو مجمع نمایندگان استان تهران رییس جمهوری دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران

دانشگاه تهران نتایج بررسی اولیه پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در دوره دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، متقاضیان پذیرش دکتری بدون آزمون (استعدادهای درخشان) دانشگاه تهران در سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ که فرم ثبت‌نام خود را از سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران تکمیل کرده‌اند، برای آگاهی از وضعیت بررسی اولیه پرونده الکترونیکی خود با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبوری که هنگام ثبت‌نام در سامانه فوق ایجاد کرده‌اند؛ وارد سامانه مذکور شده و از وضعیت بررسی مدارک ارسالی خود مطلع شوند.

داوطلبانی که وضعیت بررسی اولیه مدارک آنها در سامانه جامع آموزشی دانشگاه" مشروط" اعلام شده است برای مصاحبه دعوت شده‌اند و فرصت دارند نسبت به تکمیل مدارکی که تأیید نشده و در قسمت توضیحات دلایل آن ذکر شده است در بازه زمانی اعلامی تا زمان مصاحبه اقدام کنند.

داوطلبانی که وضعیت بررسی اولیه آنها در سامانه جامع آموزشی دانشگاه" عدم تأیید" اعلام شده است، بر اساس ضوابط و مقررات درج شده در شیوه نامه؛ حائز شرایط اولیه پذیرش نبوده‌اند و از فهرست داوطلبان واجد شرایط حذف شدند.

لازم به ذکر است متقاضیان واجد شرایطی که به مصاحبه دعوت شده‌اند، بایستی در تاریخ ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به سامانه بهستان مراجعه و نسبت به تکمیل مدارک و رفع نواقص یا افزودن مستندات جدید اقدام کنند. بدیهی است در صورت عدم رفع نواقص؛ مجاز به شرکت در جلسه مصاحبه نخواهند بود.

تمام دعوت شدگان به مصاحبه تخصصی که در سامانه این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، لازم است برای اطلاع از زمان دقیق و مکان برگزاری مصاحبه تخصصی و مدارک مورد نیاز به سایت دانشکده مربوطه مراجعه کنند یا با اداره آموزش آن دانشکده تماس بگیرند.

در صورت فراموشی شناسه کاربری و یا رمز عبور از طریق درگاه بازیابی کلمه عبور داوطلبان آزمون در صفحه اصلی سامانه بهستان ، اقدام و یا از طریق نشانی sd.ut.ac.ir پیگیری کنند.

کد خبر 749131

دیگر خبرها

  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • صدور حکم موقت علیه ضاربان داور دیدار لیگ ۲ تهران