Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@13:15:53 GMT

سیل در کمین خرم‌آباد؛ چه کسی باید خرمرود را لایروبی کند+فیلم

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۱۴۷۵

سیل در کمین خرم‌آباد؛ چه کسی باید خرمرود را لایروبی کند+فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- کار لایروبی رودخانه خرمورد خرم‌آباد در نبود متولی، همچنان پاسکاری می‌شود و که اگر این رودخانه به موقع لایروبی و ساماندهی نشود باز ممکن است شاهد سیلاب‌ و خسارت‌های ناشی از آن باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، رودخانه خرمرود در مرکز شهر خرم‌آباد هرساله در فصل بارش‌ها برای ساکنان حریم آن حادثه ساز می‌شود چرا که در نبود متولی، کار لایروبی آن بین شهرداری خرم‌آباد و شرکت آب منطقه‌ای لرستان پاسکاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که این رودخانه طغیان گر هر ساله در فصل بارش‌ها سیلابی می‌شود، مردم از شروع بارش‌ها و طغیان رودخانه دلهره دارند که مبادا باز خانه و زندگیشان را آب بگیرد و آواره شوند.

با طغیان این رودخانه در هشتم بهمن ماه سال 97 و یازدهم فروردین ماه سال 98 ، آب به داخل کوچه و خیابان‌ها سرازیر شد و  خانه و زندگی بسیاری از مردم را خراب کرد به طوری که خانه‌های بسیاری را آب گرفت و خسارت زیادی به مغازه‌های این مسیر وارد کرد.

رودخانه طغیانگر خرم‌آباد متولی ندارد؛ زندگی مردم قربانی اختلاف بین دو اداره+ تصاویر خرم‌رود طغیان کرد؛ وضعیت بحرانی در خرم‌آباد و پلدختر

متاسفانه علی‌رغم تکرار سیلاب تاکنون هیچ دستگاه اجرایی خود را متولی لایروبی رودخانه خرمورد ندانسته و این درحالیست که اگر این رودخانه به موقع لایروبی و ساماندهی نشود باز ممکن است شاهد سیلاب‌های ویرانگر باشیم.

با توجه به ادامه دار شدن اختلافات بین سازمان ها و شانه خالی کردن در لایروبی و سازماندهی به موقع خرم‌رود، لازم است استاندار جدید و دستگاه های نظارتی به این موضوع بسیار مهم ورود کنند و یک بار برای همیشه وظایف سازمان ها در قبال لایروبی این رودخانه را تعیین کنند که دیگر این پاسکاری ها سبب خسارت سنگین به زندگی مردم خرم‌آباد نشود.

انتهای پیام/642/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

دریافت 808 KB

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه ویدئویی از این صحنه را مشاهده کنید.

کد خبر 847213 برچسب‌ها خبر مهم کودکان آب و هوا - ایران حوادث ایران

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران ( +اینفوگرافی)
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر