Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@21:43:51 GMT

افزایش تعداد تلفات طاعون در مازندران

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۱۵۱۳

افزایش تعداد تلفات طاعون در مازندران

کوروس ربیعی امروز درباره آخرین وضعیت بیماری طاعون نشخوارکنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: تعداد لاشه‌های کشف شده کل و بز وحشی بر اثر ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان در مازندران به ۴۶ راس رسیده است.

وی با اشاره به مشاهده مواد تلف شده براثر طاعون در منطقه کلاردشت، افزود: با توجه به این شرایط مکاتبات و پیگیری‌های لازم انجام شده تا دام‌ها از منطقه خارج شوند که با توجه به بررسی‌ها دام‌های بومی از منطقه خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه پایش‌ها به‌صورت منظم در حال انجام است، اضافه کرد: بعد از کشف لاشه‌ها بحث دفن بهداشتی لاشه‌ها در دستور کار قرار دارد.

ربیعی گفت: مردم در صورت مشاهده دام بیمار، بی‌حال یا تلف شده‌، هر چه سریع‌تر موارد را به سامانه ۱۵۹۰ محیط زیست و یا ادارات حفاظت محیط زیست در سطح شهرستان‌های استان اطلاع دهند و از جابه‌جایی لاشه‌ها به شدت پرهیز کنند.

به گزارش فارس، شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک برای نخستین بار با مشاهده هفت لاشه از گونه کل و بز وحشی منطقه جنگلی «دلیر» شهرستان چالوس در شهریور ماه امسال مشاهده شده است.

انتهای پیام/86034/

منبع: فارس

کلیدواژه: طاعون در مازندران لاشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: ۱۵۰ مترمربع از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی ب اپیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس و دستور مقام قضایی و با همکاری ماموران نیروی انتظامی رفع تصرف شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران یک واحد پذیرایی غیرمجاز تخریب شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • تصاویری از لاشه پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا که حوثی‌ها منفجرش کردند
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج