Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد، درمان جایگزینی هورمون می‌توانند مزایایی برای استخوان‌ها و قلب بیماران داشته باشند و خطر مرگ بیماران را کاهش دهند.  نتایج یک مطالعه که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد، دارو‌های جایگزین هورمون می‌توانند مزایایی برای استخوان‌ها و قلب بیماران داشته باشند و خطر مرگ بیماران را تا ۹ درصد کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش از این محققان احتمال می‌دادند، درمان جایگزینی هورمون (HRT) ممکن است بر علائم یائسگی تاثیرگذار باشد، اما نگرانی‌های جدی در مورد ایمنی این درمان وجودداشت که این نگرانی‌ها فقط مربوط به سرطان نمی‌شدند، بلکه مربوط به قلب هم می‌شدند و این نگرانی‌ها باید در برابر اثرات مثبت HRT بر سلامت زنان دچار یائسگی زودرس در نظر گرفته می‌شد. در سال‌های اخیر، ایمنی HRT مورد تردید قرار گرفته و پزشکان ممکن است در تجویز HRT برای زنانی که دچار یائسگی ناشی از جراحی پس از درمان EOC می‌شوند، با احتیاط تصمیم‌گیری کنند.

در نهایت، این مطالعه بیش از ۱۰۵ هزار زن را تا ۳۲ سال تحت نظر قرار داد و درنهایت مشخص شد، این زنان با درمان جایگزینی هورمون، کمتر در معرض مرگ زودرس هستند.

براساس داده‌ها، از هر هفت زن یائسه در انگلیس یک نفر تحت درمان HRT است که می‌تواند علائمی مانند گرگرفتگی، تعریق شبانه و افسردگی را تسکین دهد. محققان دانشگاه آنگلیا شرقی به بررسی سوابق پزشکی زنان سالم در انگلیس پرداختند که بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۷ از ۴۶ تا ۶۵ سالگی شروع به دریافت HRT ترکیبی کردند. این درمان که جایگزین هورمون‌های از دست رفته در دوران یائسگی می‌شود، در برخی مطالعات با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است که می‌تواند بر جذب آن تأثیر بگذارد. اما نویسندگان مطالعه کنونی می‌گویند که ممکن است فوایدی برای سلامتی از جمله تقویت استخوان‌ها و کاهش خطر شکستن آن‌ها داشته باشد. شکستگی استخوان در افراد مسن می‌تواند خطر مرگ را در پی عفونت‌ها و عوارض افزایش دهد.

نیک استیل، یکی از نویسندگان این مطالعه و استاد بالینی بهداشت عمومی در دانشکده پزشکی نورویچ می‌گوید:: «هیجان‌انگیز است که این تحقیق جدید نشان داد استفاده ترکیبی از HRT با خطر کلی کمتر مرگ مرتبط است».

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: زنان زنان باردار زنان سرپرست خانوار زنان معتاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی زودرس مس کرمان در لیگ برتر هندبال

تیم هندبال صنعت مس کرمان با کسب نوزدهمین پیروزی خود و ۴۰ امتیاز سه هفته مانده به پایان سی و شششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور تاج قهرمانی را بر سر نهاد. 

عصر امروز و در هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال صنعت مس کرمان با شکست زغال سنگ طبس در خانه خود، با کسب نوزدهمین پیروزی پیاپی خود، کاپ قهرمانی لیگ برتر هندبال را به کرمان برد. 

نارنجی‌پوشان در این دیدار با عملکردی بهتر نسبت به حریف سرشناس خود، توانستند با پیروزی ۲۴ - ۳۲ در میان هواداران خود جشن قهرمانی بگیرند.

مسی ها با این پیروزی اختلاف امتیاز خود را با تیم دوم و سوم جدول رده‌بندی به ۷ رساند تا سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کند. 

صنعت مس در هفته بیستم لیگ برتر هندبال مهمان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی توپ و تور

دیگر خبرها

  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • قهرمانی زودرس مس کرمان در لیگ برتر هندبال
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد