Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:34:40 GMT

انتخابات کمیسیون ورزشکاران و باید و نبایدهای آن

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۱۷۹۷

انتخابات کمیسیون ورزشکاران و باید و نبایدهای آن

پیمان فخری در گفتگو با خبرنگار مهر، با یادآوری اینکه در پایان مهلت مقرر برای نام نویسی از متقاضیان عضویت در کمیسیون ورزشکاران، ۵۶ نفر اعلام آمادگی خود را نهایی کردند، گفت: با توجه به استعلام‌هایی که پیش از این در مورد ورزشکاران و تطبیق شرایط آنها با اساسنامه کمیسیون ورزشکاران انجام شده بود، مشکل و منعی برای حضور افراد ثبت نام شده در روز رای گیری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انجام کارهای تبلیغاتی توسط ورزشکاران یا فدراسیون های آنها بلامانع است، ادامه داد: ورزشکاران از حالا می توانند برای انجام تبلیغات فردی یا گروهی خود اقدام لازم را داشته باشند. فدراسیون ها هم می توانند در این زمینه اقدامات دلخواه را انجام دهند و حتی در صورت صلاحدید، رایزنی هایی میان فدراسیونی هم داشته باشند. تبلیغات فردی و گروهی برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران هیچ منعی ندارد.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی با تاکید بر اینکه انتخابات کمیسیون ورزشکاران ۲۱ آبان ماه برگزار می شود در مورد آن توضیح داد و گفت: ساعت ۹ صبح تا ۱۵ به عنوان زمان مقرر برای رای گیری در نظر گرفته شده است. قاعدتا ورزشکارانی مجاز به رای دادن هستند که طبق اساسنامه کمیسیون ورزشکاران حائز شرایط لازم برای رای دادن باشند.

فخری خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن ۱۵ کرسی در کمیسیون ورزشکاران، برگه های رای هم برای معرفی این تعداد نفر خواهد بود. ورزشکاران رای دهنده می توانند نام یک تا ۱۵ ورزشکار منتخب خود را در برگه های رای بنویسید اما در صورتی که تعداد اسامی از ۱۵ نفر بیشتر شود، برگه رای باطل اعلام شده و هیچ یک از ورزشکاران نام برده در آن در شمارش آرا در نظر گرفته نخواهند شد.

این عضو ستاد نظارت بر انتخابات کمیسیون ورزشکاران تاکید کرد: به منظور نظارت بر صحت و سلامت انتخابات کمیسیون ورزشکاران، در روز رای گیری ستاد نظارت بر انتخابات فعالیت خواهد داشت. این ستاد متشکل از دبیرکل کمیته ملی المپیک، رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی و دو نماینده کمیسیون ورزشکاران است. البته هنوز نمایندگان کمیسیون ورزشکاران مشخص نشده اند.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی یادآور شد: تلاش این است شمارش آرا به محض پایان رای گیری انجام شود تا در همان روز رای گیری (۲۱ آبان ماه) ۱۵ عضو اصلی کمیسیون ورزشکاران و ۵ عضو علی البدل مشخص شوند.

فخری تاکید کرد: طبق اساسنامه کمیسیون ورزشکاران، یکی از اعضای این کمیسیون باید از میان ورزشکاران المپیک زمستانی باشد و حداقل ۴ نفر هم باید از میان بانوان ورزشکار انتخاب شوند.

کد خبر 5339704

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک پیمان فخری فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم ملی فوتبال ایران مهدی طارمی تیم فوتبال تراکتور لیگ کشتی باشگاه پرسپولیس رودی ژستد مسابقات قهرمانی جهان لیگ برتر بسکتبال والیبال کشتی آزاد انتخابات کمیسیون ورزشکاران رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: دخالتی در امور اجرایی استقلال و پرسپولیس نداریم

وزیر ورزش و جوانان گفت: دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم و این وظیفه سهام‌داران و صاحبان باشگاه است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی پس از نشست مشترکی که با روسای کمیسیون ورزشکاران فدراسیون‌های ورزشی داشت، اظهار کرد: در دنیای ورزش، ورزشکاران قلب جامعه قهرمانی آن کشور هستند و اگر آن قلب از کار بیافتد، مدیریت معنایی ندارد. ما سلسله نشست‌هایی در بخش‌های مختلف ورزش کشور داریم برگزار می‌کنیم و این دومین جلسه با نمایندگان قهرمانان و روسای کمیسیون فدراسیون‌های ورزشی بود. هدف اصلی این بود که دغدغه‌ها و نگرانی‌ها مطرح شود.

معامله انجام شد؛ استقلال و پرسپولیس رسماً فروخته شدند




وی ادامه داد: ورزشکاران در نشست‌هایی که با رئیس جمهور و مقام معظم رهبری داشتند، مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و ما هم در این راستا و باتوجه به تاکید رئیس جمهور، جلسات خود را بیشتر کردیم تا دغدغه‌ها مطرح شود. این‌ افراد نمایندگان قهرمانان هستند و آن‌ها مشکلات خود را مطرح کردند و خودمان هم نسبت به برخی از آن‌ها آگاه هستیم و تلاش می‌کنیم که شرایطی فراهم کنیم که قهرمانان با بهترین شرایط ممکن، در رقابت‌های بین‌المللی مقام کسب کنند و این نشست‌ها به ارتباط نزدیک مدیران با قهرمانان کمک کند و این ارتباطات می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

هاشمی افزود: اقدامات خوبی برای تسهیلات ورزشکاران انجام شده است و در جلسه مطرح شد اما کافی نیست و باید توجه بیشتری داشته باشیم. قرار شد این نشست‌ها فصلی برگزار شود و مسئولیت جمع‌بندی آن نیز بر عهده کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک است تا یک چارچوبی مشخص شود و فدراسیون‌ها هم توجه لازم را به ورزشکاران داشته باشند. در هر فدراسیون 6 ورزشکار نماینده ورزشکاران هستند و این ارتباطات نزدیک می‌تواند به توسعه ورزش قهرمانی کمک کند.

وزیر ورزش و جوانان درباره نقش نظارتی این وزارت‌خانه در امور باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: طبق قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان که مصوب مجلس است، ما باید نقش سیاست‌گذاری و نظارت را پیش ببریم. الان 34 هزار باشگاه در سراسر کشور داریم و مدیریت ورزش کشور باید امور لازم را پیش ببرد. نظارت جزو وظایف ذاتی ما است و منظور ما از نظارت، در چارچوب کلان آن است و دخالتی در امور اجرایی نداریم و این وظیفه سهام‌داران و صاحبان باشگاه است. در راستای خصوصی‌سازی، سرخابی‌ها باید بدهی‌های خود را پرداخت کنند و برای بهتر اجرا کردن آن، باید نظارت‌های لازم صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: یکی از کارهای نظارتی ما در این زمینه بحث قانون فیرپلی مالی است. این قانون در مجلس تصویب شده است و آئین‌نامه‌اش را فدراسیون فوتبال باید در مجمع تصویب کند و نظارت روی اجرای این قانون بر عهده مجموعه ورزش کشور است و نماینده آن، فدراسیون مربوطه است. این نظارت‌ها در مورد همه باشگاه‌های کشور صورت می‌‌گیرد و سرخابی‌ها طرفداران بیشتری دارند و امیدوارم این واگذاری و خرید سهام این باشگاه‌ها مبارک‌ سهام‌داران باشد و سهام‌داران دقت کافی و دغدغه لازم را داشته باشند. این دو باشگاه، مردمی هستند و ما کنار مردم هستیم و می‌توانیم زبان مردم برای همه باشگاه‌ها باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • کیومرث هاشمی: نظارت بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • هاشمی: دخالتی در امور اجرایی استقلال و پرسپولیس نداریم
  • مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی