Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان با اشاره به نقش خراسان رضوی در تبادلات تجاری ایران و ترکمنستان گفت: خراسان رضوی نوک پیکان صادرات کشور به ترکمنستان و اوراسیا شناخته می‌شود چون صادرات بخش اعظمی از کالاهای صادراتی از طریق این استان صورت می‌گیرد.

مجید محمدنژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تعاملات تجاری ایران و ترکمنستان اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر سالانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار به کشور ترکمنستان صادرات داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه در حال حاضر صادرات ایران و ترکمنستان نسبت به سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است. عمده کالاهای صادراتی ایران به ترکمنستان نیز مربوط به حوزه ابزارآلات ساختمانی و صنعتی بوده است.

وی افزود: کشور ترکمنستان به عنوان یکی از هدف‌های صادراتی ایران به‌شمار می‌رود و ما با ترکمنستان تبادلات تجاری خوبی داشته‌ایم. امیدواریم با رونق گرفتن مراودات اقتصادی و تجاری با این کشور فرصت دوباره‌ای برای نقش آفرینی بخش خصوصی در این زمینه به وجود بیاید و با تولید و صادرات کالای مرغوب و با کیفیت، نام و نشان ایران را در ترکمنستان زنده نگه داریم. البته از ترکمنستان نیز برخی کالاها به ایران صادر می‌شود که این موضوع نیز نقش پررنگی در تعاملات تجاری ۲ کشور دارد.

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان با بیان نقش خراسان رضوی گفت: با توجه به این که خراسان رضوی از صنایع با کیفیت و قدرتمندی برخوردار است، این استان می‌تواند نقش به‌سزایی در صادرات کالا به ترکمنستان و تعاملات تجاری با این کشور داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تركمنستان ایران و ترکمنستان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان و خراسان رضوی فاتح وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان کشور

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، در این دوره از مسابقات که شامگاه سه شنبه  به میزبانی همدان برگزار شد، در بخش نوجوانان ۵۳ ورزشکار و در بخش جوانان ۷۳ ورزشکار از ۲۸ استان کشور رقابت  کردند.

در پیکارهای رده سنی نوجوانان تیم کرمان در رده بندی مدالی با کسب هفت نشان طلا، سه نقره و پنج برنز روی سکوی قهرمانی ایستاد، همدان با کسب ۶ طلا و سه نقره دوم شد و تیم اردبیل با چهار طلا و ۲ برنز مقام سوم را به دست آورد.

همچنین در رده سنی جوانان خراسان رضوی با کسب ۹ مدال طلا و یک برنز قهرمان شد، کردستان با چهار طلا و یک نقره عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد و تیم فارس با سه طلا، سه نقره و ۲ برنز بر سکوی سوم ایستاد.

براساس اعلام کمیته فنی مسابقات، هانیه شریفی از اصفهان و ریحانه کریمی از خراسان رضوی، در صدر جدول بهترین وزنه برداران نوجوان و جوان این دوره از مسابقات قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • کرمان و خراسان رضوی فاتح وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان کشور
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • روان‌سازی و تسهیل در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • مشهد قطب آجیل ایران می‌شود
  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • زنگ خطر کاهش ولادت در خراسان رضوی به صدا در آمد
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد