Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، روح الله نکویی،مسئول کمیسیون عمران، معماری شهرسازی، املاک، شورای شهر زرند در جلسه بررسی مشکلات هنرمندان زرندی گفت: نخبگان و هنرمندان سرمایه‌های اصلی شهرستان هستند و بهاء دادن به این سرمایه‌ها باید توسط مسئولان اتفاق بیفتد که متاسفانه به هیچ عنوان در شهر ما از این سرمایه‌ها استفاده نمی‌شود و بیشتر از منابع استفاده می‌شود، چون این افراد از منابع ذی نفع هستند که شامل صنعت و کشاورزی می‌باشد یعنی هیچ توجهی به پتانسیل‌های بسیار قوی و نهفته نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف در شهر نمی‌شود که یکی از آن‌ها قشر هنرمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکویی گفت: ما برای استفاده از نخبگان ،هنرمندان و ... در کمیسیون شهرسازی و معماری از آنها دعوت خواهیم کرد  یکی از دلایل وقفه افتادن در اجرای برنامه‌های شورای انتخاب شهردار بود که انجام شد.

او افزود: از این پس هیچ المان شهری بدون فراخوان اجرا نخواهد شد و تاکید کرد که در بخش شهرسازی به هیچ عنوان بحث روابط را در نظر نخواهیم گرفت ملاک فراخوان و طرح خوب است.

مسئول کمیسیون شهرسازی در شورای شهر اظهارکرد:ما در بحث شهرسازی گرافیک شهری و محیطی فقط از هنرمندان و پتانسیل‌های داخلی شهری استفاده خواهیم کرد.

عباس ایرانمنش گفت: در این شورا برای هنرمندان فرش قرمز پهن کرده‌ایم و از نظرات همچنین طرح‌های آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر زرند گفت:ما تمام گلایه‌های هنرمندان را می‌پذیریم و به آن‌ها حق می‌دهیم همچنین ما در این شورا تمام تلاشمان این است که فضای فعلی را به سمت محیطی شاد با اجرای طرح‌های هنرمندان داخلی شهر سوق دهیم.

او گفت:اعضای شورای شهر حمایت ۱۰۰ درصدی خود را از هنرمندان اعلام می‌کنند و در تمام مراحل شهرسازی از ایده های  آن‌ها بهره‌مند خواهند شد.

ایرانمنش در پاسخ به گلایه هنرمندان برای رد کردن طرح هایشان گفت. ما از این پس هنرمندان را همراه با طرح‌های ارائه شده شان در شورا فرا می‌خوانیم و همچنین دلیل رد و یا تائید طرح‌های ارائه شده به شورا را رسانه‌ای خواهیم کرد.

رضا یزدان پناه ،مسئول کمیسیون خدمات شهری در شورای شهر هم گفت: جایگاه هنرمندان بسیار والا است چراکه جامعه‌ای بدون هنر جامعه نمی‌شود و  ما برای اختصاص دادن بودجه به هنرمندان در تمام عرصه‌های هنری نیازمند تشکیل یک جلسه متشکل از اعضای شورا، نماینده هنرمندان و شهرداری می‌باشیم تا در آن بودجه به هنرمندان تعلق بگیرد و در بودجه اختصاص داده شده مطرح کنیم که ما این مبلغ را به بخش هنر اختصاص می دهیم و تقسیم این بودجه باید به گونه‌ای باشد که اعتدال رعایت شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر هنرمندان شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل

معاون وزیر راه و شهرسازی از بررسی درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار ملک این تعاونی روی گسل در شهر شهید باقری خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران اظهار کرد: در خصوص پلاک ثبتی موصوف در شهرک شهید باقری به درخواست تعاونی مسکن کارکنان سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، موضوع در دستور کار کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به استقرار ملک شهرک شهیدباقری روی گسل موجود و برای استفاده حداکثری از توان علمی و اجرایی کشور با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌عنوان مرجع قانونی امکان حداکثر بارگذاری سازه‌ای با رعایت جمیع عوامل موثر از جمله مقررات ملی ساختمان تعیین و بر آن اساس میزان تراکم ساختمانی و سایر ضوابط شهرسازی و معماری مشخص و پس از طی روال قانونی ابلاغ شود.

وی همچنین یادآور شد: ضرورت تهیه طرح ویژه مجموعه مصلی امام‌خمینی (ره) و صیانت از حریم مصلی در جلسه شورای‌عالی با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورا و نمایندگان مصلی امام‌خمینی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران مطرح و با توجه به نقش، جایگاه، اهمیت، رسالت ملی و فراملی مجموعه مصلی این طرح بررسی شد.

دانشجو گفت: این اراضی با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از فرصت‌های مکانی با عملکردهای ویژه، نقش بی‌بدیلی در هویت فرهنگی شهر تهران دارد. بنابراین با هدف پاسخگویی به تغییر و تحولات رخ داده و ساماندهی وضعیت موجود و گذشت حدود دو دهه از تهیه طرح‌های مختلف برای این مجموع منحصر به فرد، تهیه طرح ویژه برای این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • پیگیری مشکل اینترنت در روستاها
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • رونمایی از پوستر رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز